Tłoki Wossner

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Tłoki Wossner

Post autor: Mateusz74 » czw paź 15, 2009 23:28

Czy ma ktoś z Was panowie założone w ABF-ie tłoki Wossnera podnoszące stopień sprężania na 12,4:1?Albo może ktoś miał do czynienia z ABF-em zakutym w te tłoki?Proszę o opinie na ten temat.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Tłoki Wossner

Post autor: Borys » pt paź 16, 2009 15:16

Mateusz74 pisze:Czy ma ktoś z Was panowie założone w ABF-ie tłoki Wossnera podnoszące stopień sprężania na 12,4:1?Albo może ktoś miał do czynienia z ABF-em zakutym w te tłoki?Proszę o opinie na ten temat.
GTO - Digitun



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob paź 17, 2009 01:28

Nie mialem doczynienia z doprezajacymi ale odwrotnie i moge powiedziec ze to sa swietnie wykonane tloki.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz paź 18, 2009 08:46

Tylko nie zatankuj potem paliwa 95 oktan :grin:



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » ndz paź 18, 2009 10:12

Hehe, ja nie pytam co mam tankować tylko jak to chodzi na tych tłokach.Cały czas leję do fury 98.Ale chciałem zaznaczyć że motocykle mają po 13:1 i mają zalecane min 95.Czyli 95 też można lać.Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 10:17 przez Mateusz74, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cbr16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr mar 01, 2006 16:48
Lokalizacja: Kozy
Kontakt:

Post autor: cbr16v » ndz paź 18, 2009 10:16

a jakby latało na lpg


DIGIFANT I ;)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz paź 18, 2009 10:46

Mateusz74 pisze:Hehe, ja nie pytam co mam tankować tylko jak to chodzi na tych tłokach.Cały czas leję do fury 98.Ale chciałem zaznaczyć że motocykle mają po 13:1 i mają zalecane min 95.Czyli 95 też można lać.Co Wy na to?
Bzdure napisales. Nie porównuj motocykla do auta. Inna komora spalania, inna prędkość ruchu tłoka, inny zapłon. Wszystko jest całkowicie inne niż w aucie więc takie wnioski lepiej sobie darować.

Podpowiem - możesz na tych tłokach zalać nawet 85 oktanów, ale zeby uniknąć spalania stukowego będzie trzeba mocno opoźnić zapłon (a co za tym idzie pogorszyć osiągi znacznie bardziej niż wynika to z zysku z doprężenia)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » ndz paź 18, 2009 12:48

Ej wujek gdzie napisałem bzdury,że leję 98,czy że motocykle nie mają 13:1 albo że nie leje się 95 do motocykli na takie sprężanie?Przecież nie porównuję tych silników.
Jeszcze raz bardzo proszę o info na temat zastosowania tłoków 12.4:1 w ABF-ie.Lepiej napisz na temat wyższego sprężania w tym piecu niż o bzdury kogoś posądzać.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 18, 2009 15:03

mateusz sam porownales silnik motoru z samochodowym i ponadto napisales ze do motoru zalecaja min 95 oktan i takie chcialbys lac minimalnie do swojego silnika, fakt jest taki ze nie mysl o jezdzeniu na 98 ( to w ostatecznosci) a tym bardziej na 95 oktan, najlepsze osiagi silnika beda na liczbie oktanowej wyzszej niz 100 i na tym wyjdzie zysk z montazu tlokow doprezajacych, silnik motocyklowy ma mniejsza pojemnosc mniejszy skok tloka inna komore spalania i nie mozesz ot tak sobie wzorowac sie na tym silniku


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » ndz paź 18, 2009 18:06

Ludzie kochani,ja nie pytam na jakim paliwie mam jeździć,tylko pytam jak sprawują się te tłoki w ABF-ie.Nie chcę wchodzić w polemikę jakie paliwo lać, bo jak jeżdżę 16-tką to jeszcze nigdy nie nalałem 95 okan, więc na wosnerach tym bardziej nie naleję takiej benzyny.Ja napisałem tego posta dlatego że jak wstawię te tłoki to będę zmuszony zrobić także "dół" silnika choć mimo 220 tys przejechanych kilometrów chodzi bardzo dobrze.Evo jechałeś nim i wiesz jak jest.Ja tylko chcę wiedzieć czy będzie odczuwalna różnica mocy bo jeżeli tak to "poświęcę się" i zrobię przedwcześnie generała, a jeżeli nie to leję na to i "robię" głowicę bez tykania wału.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 18, 2009 20:04

rob glowice i jesli chcesz wypluc kilka(nascie) dodatkowych ps inwestuj w te tloki sa wytrzymalsze i lzejsze od ori, jednak najwiekszy przyrost w sensie wykorzystany potencjal bedzie lejac paliwo o oktanach znacznie wykraczajacych ponad normy cpn.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » ndz paź 18, 2009 21:15

No i mam odpowiedź.Szykuj się Evo bo za parę miechów przyjadę na strojenie.Mam nadzieję że Shell "rejsing" da radę :grin:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz paź 18, 2009 21:21

Ja powiem tak - na nasze codzienne warunki te tłoki za mocno doprężają. Moim zdaniem będzie problem ze spalanie stukowym jeśli nie będzie paliwa 100+ tak jak EVO napisal. Jest to na pewno dobry wynalazek ale na silniki wyczynowe, nie do codziennego użytku.

Jeśli chcesz zrobić remont i poruszać się po drogach normalnie (tankując na normalnych stacjach) to polecam szukania tłoków najwyzej na 11:1 (prawie tyle miala seria w 9A). Koni bym szukał podobnie jak Evo napisal - w głowicy, po głowicy poszedłbym w ITB. Jeśli dół w tej chwili jest ok (nie dymi, nie bierze oleju i jest kompresja dobra) to bym go nie ruszał.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn paź 19, 2009 08:59

Mateusz74, w weekend był u mnie chłopak co jeździ w wyścigach górskich m. in. doprężoną 16v, podbij na gg albo pw podam Ci namiary do niego :bajer: może coś ci poleci

[ Dodano: 19 Paź 2009 09:03 ]
bugalon, to uważasz, że tłoki z 9a zakładać do abf???



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości