Zapowietrzony MK2 - diesel na turbinie.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zapowietrzony MK2 - diesel na turbinie.
Siema,mam problem z odpalenie mk2 1.6TD . na 100% jest zapowietrzony,czy ktos moze mi wytlumaczyc krok po kroku jak go odpowietrzyc ?? Pozdrawiam.
katowanie na śniadanie:)
Popuszczasz przewody do wtrysków na pompie, tylko nie za mocno i kręcisz rozruchem, jak już stwierdzisz, że z pompy idzie tylko ropa to zakręcasz przewody, potem zabierasz się za wtryskiwacze. Popuszczasz przewody pojedynczo i to samo, jak z całego przewodu wyjdzie powietrze (bąbelki) to zakręcasz i następny, po całej operacji wtryskiwacze resztki ropy same wypchną. Warunek dobrych wyników to dobry akumulator.
mam ten sam problem,bo zabrakło mi ropy i teraz jak wlałem ropę to musze długo kręcić akumulator mam nowy więc kręce aż odpali ,odpala i chodzi ale po paru minutach gaśnie i znów musze kręcić długo,jak zgaszę silnik to w wężyków od pompy który wraca do filtra widzę bąbelki,jak mam to odpowietrzyć?????????
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Ja mialem taka akcje...przyjechalem do domu....i mialem juz totalna rezerwe...praktycznie wskaznik byl na rowno z rezerwa...ale autko chodzilo...wstawilem go do garazu,normalnie go zgasilem.Przychodze nastepnego dnia i juz lipa...nie chce odpalic!zalalem bak (ok.5 litrow) powinno wystar czyc..niei jakos go odpowietrzalem...ale bez skutku,pluje z przewodu przy wtrysku,ale nie wiem ile ma ciec i jak dlugo musze go menczyc...aku mam nowe
PS. to wypowiedzi mojego kolegi, a nie moje, ja je tylko tu zamieszczam na moim koncie bo on nie ma swojego na forum. Pozdro.
PS. to wypowiedzi mojego kolegi, a nie moje, ja je tylko tu zamieszczam na moim koncie bo on nie ma swojego na forum. Pozdro.
katowanie na śniadanie:)
jak odpala i gasnie to przyszła pora na filtr paliwa na bankrogra pisze:mam ten sam problem,bo zabrakło mi ropy i teraz jak wlałem ropę to musze długo kręcić akumulator mam nowy więc kręce aż odpali ,odpala i chodzi ale po paru minutach gaśnie i znów musze kręcić długo,jak zgaszę silnik to w wężyków od pompy który wraca do filtra widzę bąbelki,jak mam to odpowietrzyć?????????
______________________________________
można porozkręcać wszystko i potem odpowietrzać etapami jak mówi TAZ, jednak powinien sie sam odpowietrzyć. jak już zaciągnie paliwa to bedzie kulał coraz mniej aż w końcu bedzie równo chodził. rozbierałem niejeden raz i zawsze najpierw wszystko poskręcałem a potem samym rozrusznikiem 3x max i chodził. rurki musisz poskręcać przed ostatecznym odpalaniem. jak ci bedzie ciekła ropa to w życiu nie odpalisz bo ciśnienia nie bedziesz miał
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Powiem krótko... jeśli dieselek jest zapowietrzony to wystarczy zalać paliwa do baku i pokręcić troszke a jeśli to nie wystarcza to znaczy że jest to oznaka delikatnego zużycia ukł. zasilania. Trzeba wtedy zalać filtr paliwa (po brzegi), zdjąć przewód przed pompą, zakręcić rozrusznikaiem i sprawdzić czy filtr puszcza paliwo. Jeśli tak to po założeniu wężyka należy zabrać się za odpowietrzanie wtrysków w kolejności wtrysku(jak dobrze pamiętam to jest 1342) dlatego że jak odpowietrzy się 2 to reszta już złapie i koniec odpowietrzania. Jeśli jest już odpowietrzony a leci biały dym z rury to ja zawsze stosowałem metodę "na knota". Trzeba polać kawałekk szmatki na kijku ropą, podpalić i podczasz kręcenie rozrusznikiem przyłożyć do kolektora ssącego po odpięciu przewodu od filtra. MUSI ZADZIAŁAĆ!!!!.
Powodzenia
Powodzenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości