Ile taki silniczek kosztuje? I może powiedz co miałeś uszkodzone, bo może okaże się, że nie ta zębatka co u mnie to chętnie ją od Ciebie odkupie :]Zane pisze:ostatecznie kupilem silnik w "skodzie"
Nadmierne parowanie szyby
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: wt kwie 21, 2009 21:24
- Lokalizacja: ChrzanóVW/CzyżóVWka
- Kontakt:
Witam
W zwiazku ze nadeszła zima ... to musze odśnieżyc ten temat ... ^^ mam problem z parujacymi szybami jak wiekszosc tutaj piszacych ... wiesza mi sie ta łopatka z tego co widze a narazie nie mam czasu wyciagnac silniczka i z nim robic, wiec moje pytanie jest takie: Gdy ustawie łopatke ze jest otwarta (stoi pionowo i nie ruszam nim juz) to wtedy mam obieg wewnetrzny wyłaczony wiec chyba szyby nie powinny parowac ... dobrze rozumie?
W zwiazku ze nadeszła zima ... to musze odśnieżyc ten temat ... ^^ mam problem z parujacymi szybami jak wiekszosc tutaj piszacych ... wiesza mi sie ta łopatka z tego co widze a narazie nie mam czasu wyciagnac silniczka i z nim robic, wiec moje pytanie jest takie: Gdy ustawie łopatke ze jest otwarta (stoi pionowo i nie ruszam nim juz) to wtedy mam obieg wewnetrzny wyłaczony wiec chyba szyby nie powinny parowac ... dobrze rozumie?
Witam.
Zrobiłem samodiagnozę climatronic'a i na wyświetlaczu pojawiło sie --> 444 02 <-- Więc jak wywnioskowałem z opisów przedstawionych na innych stronach brak błędów. Lecz dalej mam wątpliwości co do działania otwartego/zamniętego obiegu. Czasami po przekręceniu kluczyka słychać wyraźne otwieranie tej "płetwy", a czasami jest jakby tykanie zegara ściennego (tego "nowszej" generecja, bez kukułki ).
Czy po samodiagnozie i nie wykryciu błędów moge mieć pewność, że obieg zew/wew. działają poprawnie i w właściwym zakresie, gdyż też mam problem z parowaniem szyb. Szczególnie tylnich.
Kolejne pytanie (być może głupie i smieszne ). Czy poprawność działania tego silniczka od sterowania obiegiem może mieć jakikolwiek związek z wadliwym zamkiem drzwi (mikrostyk i te sprawy)?
Pozdrawiam
Zrobiłem samodiagnozę climatronic'a i na wyświetlaczu pojawiło sie --> 444 02 <-- Więc jak wywnioskowałem z opisów przedstawionych na innych stronach brak błędów. Lecz dalej mam wątpliwości co do działania otwartego/zamniętego obiegu. Czasami po przekręceniu kluczyka słychać wyraźne otwieranie tej "płetwy", a czasami jest jakby tykanie zegara ściennego (tego "nowszej" generecja, bez kukułki ).
Czy po samodiagnozie i nie wykryciu błędów moge mieć pewność, że obieg zew/wew. działają poprawnie i w właściwym zakresie, gdyż też mam problem z parowaniem szyb. Szczególnie tylnich.
Kolejne pytanie (być może głupie i smieszne ). Czy poprawność działania tego silniczka od sterowania obiegiem może mieć jakikolwiek związek z wadliwym zamkiem drzwi (mikrostyk i te sprawy)?
Pozdrawiam
- xxxPALUCHxxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 967
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
- Lokalizacja: POLSKA
Witam
mialem dokladnie ten sam problem..szyby w samochodzie parowały okropnie.
Po wejsciu do samochodu wszytko bylo w porzadku, ale po kilkunastu minutach nie bylo nic widac.
Probowalem chyba wszystkich mozliwych sposobow na ich wysuszenie..
obiegiem wewnetrznym,climatronikiem,nawiewami na szyby.
Krok po kroku:
-najpierw odkurzylem cale auto
-nastepnie wymienilem filtr kabinowy ( znalazlem na allegro za 32zł (zamiennik weglowy / HART ( nowy w salonie ok 60zł)
-> tutaj link http://moto.allegro.pl/item752383658_fi ... glowy.html
i parowanie szyb ustapilo jak reka odjał..teraz lekko zaparowane sa "tylko" tylne szyby ale mam nadzieje ze i one wyschna jak wyjade samochodem nastepnym razem.Stary filtr byl zapchany kurzem,paprochami a przede wszystkim byl mokry jak gabka.
Jedna tylko rzecz mnie niepokoi..po wyciagnieciu starego filtra ta klapka pod nim byla w pozycji na pol otwartej ( nie zamykala sie mimo ze wciskalem na climatriniku obieg zamkniety i wylaczalem go ) czy tak powinno byc?
mam nadzieje,ze ktos z Was mi odpowie na ostanie moje pytanie
mialem dokladnie ten sam problem..szyby w samochodzie parowały okropnie.
Po wejsciu do samochodu wszytko bylo w porzadku, ale po kilkunastu minutach nie bylo nic widac.
Probowalem chyba wszystkich mozliwych sposobow na ich wysuszenie..
obiegiem wewnetrznym,climatronikiem,nawiewami na szyby.
Krok po kroku:
-najpierw odkurzylem cale auto
-nastepnie wymienilem filtr kabinowy ( znalazlem na allegro za 32zł (zamiennik weglowy / HART ( nowy w salonie ok 60zł)
-> tutaj link http://moto.allegro.pl/item752383658_fi ... glowy.html
i parowanie szyb ustapilo jak reka odjał..teraz lekko zaparowane sa "tylko" tylne szyby ale mam nadzieje ze i one wyschna jak wyjade samochodem nastepnym razem.Stary filtr byl zapchany kurzem,paprochami a przede wszystkim byl mokry jak gabka.
Jedna tylko rzecz mnie niepokoi..po wyciagnieciu starego filtra ta klapka pod nim byla w pozycji na pol otwartej ( nie zamykala sie mimo ze wciskalem na climatriniku obieg zamkniety i wylaczalem go ) czy tak powinno byc?
mam nadzieje,ze ktos z Was mi odpowie na ostanie moje pytanie
- xxxPALUCHxxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 967
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
- Lokalizacja: POLSKA
wlasnie czytalem caly watek od poczatku i obawialem sie wlasnie ze cos jest nie tak z ta klapka..
poki co szyby mi nie paruja..a po wymianie filtra wszystko wrocilo prawie do normy...
poza ta klapka:)
wiec jak dobrze zrozumialem niezaleznie od tego czy wlaczony jest climatronik
czy po prostu sam nawiew i gdy wlaczymy obieg wewnetrzny wowczas ta klapka pod
filtrem powinna zamkanc sie calkowicie..a gdy obiek jest wylaczony klapka powinna byc otwarta?
poki co szyby mi nie paruja..a po wymianie filtra wszystko wrocilo prawie do normy...
poza ta klapka:)
wiec jak dobrze zrozumialem niezaleznie od tego czy wlaczony jest climatronik
czy po prostu sam nawiew i gdy wlaczymy obieg wewnetrzny wowczas ta klapka pod
filtrem powinna zamkanc sie calkowicie..a gdy obiek jest wylaczony klapka powinna byc otwarta?
______LET's GOLF______
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
Jeżeli jest obieg otwarty to klapka wtedy jest w pozycji pionowej jak sam zauważyłeś, jeżeli przełączysz na obieg zamknięty to wtedy klapka powinna się zamknąć, poziome ułożenie, najprawdopodobniej wyrobiła się zębatka w silniczku. Jeżeli jest na obiegu otwartym cały czas to do parowania nic to mieć nie będzie, bo paruje przede wszystkim na obiegu zamkniętym.
Przeważnie z tą górną są problemy, czasami po przekręceniu zapłonu słychać już, że zębatki w silniczku przeskakują. A na włączonym nawiewie tak jak kolega wyżej pisze słychać skąd ciągnie powietrze:
- obieg zamknięty spod schowka po stronie pasażera odgłos;
- obieg otwarty z zewnątrz i słychać tak jakby na całej długości przy podszybiu.
Chociaż czasem jak klapki trochę się ruszają to mogą zmylić, warto na początek wyciągnąć filtr kabinowy i sprawdzić czy górna działa, jeśli nie to trzeba rozebrać od środka, czyli wyjąć schowek itd.
- obieg zamknięty spod schowka po stronie pasażera odgłos;
- obieg otwarty z zewnątrz i słychać tak jakby na całej długości przy podszybiu.
Chociaż czasem jak klapki trochę się ruszają to mogą zmylić, warto na początek wyciągnąć filtr kabinowy i sprawdzić czy górna działa, jeśli nie to trzeba rozebrać od środka, czyli wyjąć schowek itd.
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 01:15 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 2 razy.
- xxxPALUCHxxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 967
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
- Lokalizacja: POLSKA
dziekuje wszytkim za pomoc..jak tylko bede mial chwile czasu i pogoda bedzie lepsza wyciagne filtr i popatrze jeszcze raz na te klapke pod filtrem:)
______LET's GOLF______
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
Witam
Szyby mi parują , tak więc , poszedłem Dziobek Twoim tropem i co zastałem ?
Wyjąłem filtr p. pyłkowy i zobaczyłem tą "płetwę" dzięki której otwierany jest albo zamykany obieg zamknięty... . Płetwa cały czas jest w pozycji w pół otwarty . Po włączeniu obiegu zamkniętego płetwa lekko drgnie i pozostaje w tym samym położeniu ... stąd zaparowane szyby
Tak jak kolega Dziobek z pomocą kumpla przeprowadziłem próbę naprawy tej płetwy z mizernym skutkiem
Ruszałem płetwą , znajomy raz włączał , raz wyłączał obieg i nic się nie poprawiło
Jeśli ktoś z Was miał podobny przypadek proszę o pomoc. Zauważyłem tam śrubę która jest umieszczona centralnie nad osią płetwy czy może odkręcenie jej coś pomoże ??
Dziękuje z góry za pomoc i wsparcie informacjami
p.s może cały układ płetwy jest uszkodzony ?
Szyby mi parują , tak więc , poszedłem Dziobek Twoim tropem i co zastałem ?
Wyjąłem filtr p. pyłkowy i zobaczyłem tą "płetwę" dzięki której otwierany jest albo zamykany obieg zamknięty... . Płetwa cały czas jest w pozycji w pół otwarty . Po włączeniu obiegu zamkniętego płetwa lekko drgnie i pozostaje w tym samym położeniu ... stąd zaparowane szyby
Tak jak kolega Dziobek z pomocą kumpla przeprowadziłem próbę naprawy tej płetwy z mizernym skutkiem
Ruszałem płetwą , znajomy raz włączał , raz wyłączał obieg i nic się nie poprawiło
Jeśli ktoś z Was miał podobny przypadek proszę o pomoc. Zauważyłem tam śrubę która jest umieszczona centralnie nad osią płetwy czy może odkręcenie jej coś pomoże ??
Dziękuje z góry za pomoc i wsparcie informacjami
p.s może cały układ płetwy jest uszkodzony ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 263 gości