Ciężko odpala !!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

broda9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 27, 2009 00:14
Lokalizacja: Starogard

Ciężko odpala !!!

Post autor: broda9 » pt paź 02, 2009 12:08

Problem dotyczy bory 99r. 1,9TDI bodajże 113KM.
Autko ciężko odpala lub wcale po ostygnięciu silnika(rano)silnik kręci niby odpala ale trzeba na maxa gazu dodac lub pompowac pedałem.Generalnie jak w starym maluchu(bez urazy).
Niby chce a nie może.Mechanik stwierdził i posprawdzał wszystkie przewody paliwowe i cały układ więc nie ma mowy o tzw.cofaniu się paliwa.Według niego problem tkwi w tym że po przekręceniu stacyjki sterownik silnika nie dostaje zasilania,brak sygnału do silnika (coś ala odcięcie zapłonu).Ale jak silnik jest ciepły tego problemu nie ma.
Według mie przy takiej usterce to wcale by nie odpalił ?
ktoś z was miał jusz podobny problem?



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt paź 02, 2009 12:15

broda9 pisze:99r. 1,9TDI bodajże 113KM.
Pewno AJM 115 KM na pompowtryskach.

Tematów z ciężkim odpalaniem na zimno/ciepło było sporo na forum i przyczyn również trochę. Daj sie podłączyć pod VAGa zaoszczędzisz pieniądze i nerwy na szukanie.


Dziki

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 02, 2009 12:16

broda9 pisze:Mechanik stwierdził i posprawdzał wszystkie przewody paliwowe i cały układ więc nie ma mowy o tzw.cofaniu się paliwa
odepnij rano przed odpaleniem wtyczkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 (umiejscowienie tego czujnika znajdziesz wpisując G62 w szukajkę google na dole strony) jeśli po tym zabiegu odpali bez problemu to najpierw musisz sprawdzić wartość kąta synchronizacji skoro problemy z odpaleniem są tylko i wyłącznie na zimnym silniku.


Obrazek

broda9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 27, 2009 00:14
Lokalizacja: Starogard

Post autor: broda9 » pt paź 02, 2009 12:18

VAG był podpięty i nic nie wykrył :cry: :cry:
żadnych błędów.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 02, 2009 12:21

broda9 pisze:VAG był podpięty i nic nie wykrył :cry: :cry:
żadnych błędów.
błędów nie musi być, trzeba Vagiem sprawdzić bloki wartości mierzonych, opis tych bloków dla silnika PD również znajdziesz na forum.
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 12:21 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

broda9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 27, 2009 00:14
Lokalizacja: Starogard

Post autor: broda9 » pt paź 02, 2009 12:45

Dodam iż miesiąc temu był wymieniany pasek rozrządu i głowica regenerowana.
myślałem o przestawionym pasku ale jusz 2 razy był sprawdzany i jest ok.

[ Dodano: 02 Paź 2009 12:59 ]
A czujnik temp.płynu chłodzącego tesz był sprawdzany



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 02, 2009 13:00

broda9 pisze:A czujnik temp.płynu chłodzącego tesz był sprawdzany
ale nie chodzi o to czy jest sprawny tylko jak zareaguje silnik po jego odłączeniu tzn. czy odpali bez problemu.


Obrazek

broda9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 27, 2009 00:14
Lokalizacja: Starogard

Post autor: broda9 » sob paź 17, 2009 16:13

silnik sprawdzony, wszystko w normie wtryski ok. ciśnienie na tłokach w normie, kąty wtrysków itp... wszystko w normie.
A jak silnik nie odpalał na zimnym tak nie odpala.
Mam jeszcze pytanie dotyczące koła dwumasowego czy ma ono jakiś związek z moim problemem.Kolega mechanik twierdzi że to wina koła dwumasowego, cena koła jest dośc wysoka i nie wiem czy inwestowac w coś co może nie miec nic wspulnego z odpaleniem auta.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 17, 2009 19:52

broda9 pisze:nie wiem czy inwestowac w coś co może nie miec nic wspulnego z odpaleniem auta
koło dwumasowe nie ma żadnego wpływu na kłopoty z uruchomieniem silnika, nie daj się naciągnąć na jego wymianę.


Obrazek

Awatar użytkownika
*daniel*
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: wt sty 24, 2006 12:15
Lokalizacja: z garażu
Kontakt:

Post autor: *daniel* » sob paź 17, 2009 20:43

broda9, a paliwo sie niecofa ??


moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90

broda9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 27, 2009 00:14
Lokalizacja: Starogard

Post autor: broda9 » ndz paź 18, 2009 15:23

Nie paliwo się nie cofa.
mechanicznie silnik jest sprawny.
problem był z czujnikiem temp.silnika był od innego modelu i na dodatek miał wstawiony jakiś opornik. Został on wymieniony na orginał co jednak wogule nie wpłyneło na jego problem z odpalaniem.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 18, 2009 16:07

broda9 pisze: i na dodatek miał wstawiony jakiś opornik
ten opornik był wstawiony po to ,żeby lepiej palił,widac że problem nie od dzisiaj.Rozwiązaniem jest podniesienie dawki startowej.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz paź 18, 2009 21:00

U mnie było tak samo, na ciepło ok na zimno ciężko, zregenerowałem rozrusznik mimo ze wydawało mi sie ze jest dobry - nie tylko wymiana tulei ale i szczotko trzymacza i szczotek mimo ze sa dobre, na koncu sa lekko przegrzane o dalej był taki efekt, wiec regeneracja kompletna z wymiana szczotek + aku min o prodzie 640Ah wg ( EN)- rozrusznik ma kręcić jak szlifierka , ma tak szybko krecic ze nie dasz rady policzyć suwów pracy. Po tym zabiegu na zimno zeszło do 2 sek, podniosłem dawke startowa na maxa i w adaptacjach bok 12 świece żarowe ustawiłem na 32680 ( i nie trzeby wtedy wstawiać żadnego opornika świece grzeja od 17st jaki widzi czujnik G62 ) i pali juz od kopa, poza tym ustawiłem kąt wtrysku na 51 w PD sprawdzenie synchrozinazcji wałka i ustawienie na optimum, proponuje weżyk paliwowy idący z filtra podmienić na przeźroczysty i zobaczyć jak jest z paliwem po nocy.
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 21:01 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kajot858
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lip 13, 2009 19:47
Lokalizacja: tarnów

Post autor: kajot858 » pn paź 19, 2009 01:22

witam mam ten sam problem w silniku AHF, jak rano próbuję go uruchomić to kręci i kręci parę sekund zanim zastartuje, dodam że wcześniej jak było cieplej to zapalał od strzała. Wymieniłem świece żarowe, filtr paliwa z zaworkiem a pomimo tego dalej długo kręci. Akumulator jest ok ,rozrusznik też
...
okazuje się że świece żarowe nie grzeją jak temperatura jest powyżej 6 stopni i stąd wynika ten fakt. poprostu chyba ten typ tak ma;)
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 20:45 przez kajot858, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości