Samochód hamuje przy wciśniętym gazie...:/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łysy1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 07, 2009 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Samochód hamuje przy wciśniętym gazie...:/

Post autor: Łysy1981 » pt paź 16, 2009 20:41

Na początku chciałbym wszystkich powitać!!!

Mam nietypowy problem...otóż co jakiś czas pojawia sie u mnie problem opisany w tytule. Jadąc stałą prędkościa 80km/h na 5 biegu, zdarza się że pomimo wciśniętego pedała gazu samochód nagle zaczyna zamulać i najzwyczajniej w świcie hamuje...puszczam gaz calkowicie, szybka redukcja na 4 bieg wciskam gaz i dalej ten sam problem, kolejna redukcja tym razem na 2 bieg i po dodaniu gazu samochód gaśnie! Zauważyłem także, że jesli jadę mimo wszystko z wcisnietym pedalem gazu i nie puszczam go nawet pomimo tego ze samochód sie zamula i zaczyna hamowac to po chwili samochod dostaje kopa...tak jakby zalapal i leci dalej...pytalem sie juz znajomych ktorzy maja Gofera IV i u nich nigdy taki problem sie nie pojawił...Czy ktoś z Was miał podobny problem? Co może być tego przyczyna? Zaznaczam ze swiece i wszystkie filtry mialem niedawno wymieniane...przed wymiana swiec mialem takze falujace obroty na biegu jałowym...po wymianie praktycznie zniknely.

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt paź 16, 2009 21:03

Co masz na myśli pisząc "hamuje", dosłownie;) czy tak jakby zupy nie dostawał?
Ja bym sprawdził czy pompa podaje paliwo kiedy auto zamula.
U kumpla niedawno był podobny problem, pod wtyczkę od pompy podpiąłem żarówkę na 12V która robiła za kontrolkę. Okazało się, że kiedy auto zamula to żaróweczka gaśnie, czyli pompa nie dostaje napięcia. Po sprawdzeniu instalacji pompy udało znaleźć się wadliwy bezpiecznik, a raczej jego gniazdo.
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 21:04 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Łysy1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 07, 2009 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łysy1981 » pt paź 16, 2009 21:11

Samochód zaczyna samoistnie plynnie hamowac...bez zadnych szarpniec...szarpniecie pojawia sie dopiero jak auto nagle dostanie kopa i zaczyna znow sie rozpedzac...nie potrafie tego przypadku inaczej opisac



Awatar użytkownika
kornas2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:33
Lokalizacja: wołomin

Post autor: kornas2007 » pt paź 16, 2009 21:20

czy auto ma gaz :bajer:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt paź 16, 2009 21:24

Ja bym sprawdził pompę paliwa



Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » pt paź 16, 2009 21:32

A to nie jest wina przepustnicy? E gas sam sobie nią steruje. Raz jechałem samochodem brata także z silnikiem 1.6 16v i gdy jechałem na 5 biegu i wcisnąłem gaz do dechy to też nie był jakiejś gwałtownej reakcji na gaz przez jakiś czas prędkość się nie zmieniała i czasmi myślałem że moje 1,4 na mechanicznej przepustnicy lepiej się zbiera. Jak sie zredukowało bieg to zaczął przyspieszać.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt paź 16, 2009 21:39

Wojtek0423 pisze:A to nie jest wina przepustnicy? E gas sam sobie nią steruje. Raz jechałem samochodem brata także z silnikiem 1.6 16v i gdy jechałem na 5 biegu i wcisnąłem gaz do dechy to też nie był jakiejś gwałtownej reakcji na gaz przez jakiś czas prędkość się nie zmieniała i czasmi myślałem że moje 1,4 na mechanicznej przepustnicy lepiej się zbiera.
Ja mam elektroniczną przepustnicę i raczej normalnie działa...



Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » pt paź 16, 2009 21:51

Qto pisze:Ja mam elektroniczną przepustnicę i raczej normalnie działa...

To ja jak się przesiadam na e-gas to czuje jak działa z lekkim opóźnieniem. Najgorzej rusza mi się z miejsca bo nie mam wyczucia i czasami kangura zrobi. Jednak linka jest najlepsza ale postępu się nie zatrzyma :bajer:



Awatar użytkownika
Łysy1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 07, 2009 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łysy1981 » sob paź 17, 2009 16:04

Autko jezdzi od poczatku swojego zywota na benzynce...jakos nie wyobrazam sobie montowanie gazu do mojego samochodu...jestem zwolennikiem benzynki:) Co do tej pompy to bede musial podjechac moze do jakiegos mechanika, orientujecie sie jakich kosztow mozna sie spodziewac?



Dumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 19:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dumen » sob paź 17, 2009 16:19

Ja bym spróbował jeszcze podpiać do VAGA



Awatar użytkownika
Łysy1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 07, 2009 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łysy1981 » sob paź 17, 2009 16:31

jakis czas temu podpinalem u mechanika pod kompa i wszystko bylo ok...nie pokazywalo zadnych bledow



Awatar użytkownika
kszoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:34
Lokalizacja: supraśl
Kontakt:

Post autor: kszoski » sob paź 17, 2009 20:06

czy próbowałes gdy zaczyna sie zamulac ze nie da sie jechac zgasic i odpalic ponnownie czy przechodzi ta niedolegliwość jak nie to spróbuj jezeli ustąpi przez odpalenie ponowne to problemu nalezy szukac w czujnikach np mapsensor albo czujnik położenia wału najlepiej



Awatar użytkownika
Łysy1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 07, 2009 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łysy1981 » sob paź 17, 2009 21:36

Podczas takiego zamulania, gdy zredukowalem na 2 bieg to zgasl mi silnik i w momencie jak go odpalilem to juz jechal normalnie...myslisz ze moze to byc problem z czujnikami?



Awatar użytkownika
kszoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:34
Lokalizacja: supraśl
Kontakt:

Post autor: kszoski » ndz paź 18, 2009 12:07

najprawdopodobniej gaasząc go resetuje sie i nie ma błędów na począdku mam podobny problem tylko ze w mk3 16v ale nie doszedłem jeszcze co i nikt nie wie co to



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 282 gości