TDi poswięca się dla mnie??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
TDi poswięca się dla mnie??
Witam
Jestem świeżym użytkownikiem dieselka...ale kocham ten klekocik i to "wciąganie" powietrza przez turbo ..ale nie o tym.
Mam pytanie dotyczące temperatury na wskaźniku(wody, tak?). Jeśłi odpalam go rano(daje mu minute na naciągniećie oleju) i włączam ogrzewanie to potrafi nie nabierać temperatury wcale przez nawet 15km. Jeśli wyłączam ciepłe powietrze to nagrzewa się bardzo szybko. Nawet jak już się poświęce(bo ja marznąć mogę ...to po nagrzaniu silnika do tych 90st(albo w okolice) włączając ogrzewanie znowu temperatura spada. Nie wiem co o tym myśleć. Czekam na spostrzeżenia, porady i podpowiedzi z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam
Jestem świeżym użytkownikiem dieselka...ale kocham ten klekocik i to "wciąganie" powietrza przez turbo ..ale nie o tym.
Mam pytanie dotyczące temperatury na wskaźniku(wody, tak?). Jeśłi odpalam go rano(daje mu minute na naciągniećie oleju) i włączam ogrzewanie to potrafi nie nabierać temperatury wcale przez nawet 15km. Jeśli wyłączam ciepłe powietrze to nagrzewa się bardzo szybko. Nawet jak już się poświęce(bo ja marznąć mogę ...to po nagrzaniu silnika do tych 90st(albo w okolice) włączając ogrzewanie znowu temperatura spada. Nie wiem co o tym myśleć. Czekam na spostrzeżenia, porady i podpowiedzi z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Termostat to 30zl + wymiana 30zl, moze sam dasz rade jesli masz kanal.. ale termostat masz w porzadku. Sprawdz weze przy chlodnicy oraz zobacz czy wentylator sie zalacza.
Nie masz sie czym martwic jesli:
- auto potrzebuje do nagrzania 10, 15km albo i dluzej, jesli male predkosci, przy prawie nagrzewnicy ustawionej na zimo w ruchu miejskim, na trasie taki dystans wystarczy do nagrzania silnika przy ogrzewaniu wnetrza na maxa
- jesli rano wlaczysz od razu grzanie wnetrza silnik bedzie sie dluzej nagrzewal..
- przy obecnej temperaturze spadek temperatury na wskazniku powiedzmy o 10C podczas jazdy nic nie szkodzi, przeciez ped zimnego powietrza jakie wali w auto powoduje ze temp spadnie i po jakims czasie silnik nagrzeje sie ponownie, zauwazysz to przy roznych predkosciach jazdy..
Pozdro
Gitner
Nie masz sie czym martwic jesli:
- auto potrzebuje do nagrzania 10, 15km albo i dluzej, jesli male predkosci, przy prawie nagrzewnicy ustawionej na zimo w ruchu miejskim, na trasie taki dystans wystarczy do nagrzania silnika przy ogrzewaniu wnetrza na maxa
- jesli rano wlaczysz od razu grzanie wnetrza silnik bedzie sie dluzej nagrzewal..
- przy obecnej temperaturze spadek temperatury na wskazniku powiedzmy o 10C podczas jazdy nic nie szkodzi, przeciez ped zimnego powietrza jakie wali w auto powoduje ze temp spadnie i po jakims czasie silnik nagrzeje sie ponownie, zauwazysz to przy roznych predkosciach jazdy..
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
no nie wiem u mnie nawed i przy - 15 st. C jest prawidłowa temp. silnika, a do temp ok 90 st C nagrzewa się przez ok 5 km przy obrotach do 2500.
termostat można w bardzo prosty sposób sprawdzic, rozgrzej silnik do ok 50 - 70 st. C jeżeli rura wychodząca z pompy wodnej i idąca do chłodnicy jest ciepła to znaczy, że termostat za wcześnie puszcza wodę na duzy obieg i nadaje się do wymiany
termostat można w bardzo prosty sposób sprawdzic, rozgrzej silnik do ok 50 - 70 st. C jeżeli rura wychodząca z pompy wodnej i idąca do chłodnicy jest ciepła to znaczy, że termostat za wcześnie puszcza wodę na duzy obieg i nadaje się do wymiany
Nissan Patrol K160
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
nic
nic sie nie martw ja tez tak mam, wymienilem termostat na darmo bo tak samo jest. ten typ tak ma. pozdro
a to niby czemu, zwiekszony obieg plynu za termostatem czyli przez chlodnice powoduje jedynie szybsze i efektywne oddawanie ciepla, ale nie zapewnia braku mozliwosci przegrzaniatermostat masz ok, gdyby byl walniety, to nigdy bys go nie nagrzal do 90
jak dla mnie termostat, jest albo calkowicie otwarty, albo "wyosiowany" inaczej skoszony i puszcza pod cisnieniem na duzy obiek powodujac wolniejsze rozgrzewanie sie silnika
nagrzewnica zabiera cieplo do srodka ale nie na tyle zeby po wlaczeniu temperatura az tak drastycznie spadala
sprawdz czy weze jak i powrot z chlodnicy robia sie cieple, w trakcie rozgrzewania sa cieple, jak juz ktos napisal, druga sprawa czy podczas jazdy temperatura spada? a jak stajesz to wzrasta?
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Ja wam powiem tak: Wszystko jest ok!! Poprostu włączając ogrzewanie zabieramy dużo ciepła z nagrzewnicy...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
hallo ktos czyta?
tu nie chodzi o to ze przy wlaczonym ogrzewaniiu w aucie silnik wolniej sie rozgrzewa, bo to normalne, tylko ze praktycznie wogule sie nie nagrzewa, lub traci temperature po wlaczeniu ogrzewania, a to juz nienormalne, poza tym 15 KM to wystarczajaco dlugi odcinek na zagrzanie sie motoru nawet z wlaczonym ogrzewaniemwłączam ogrzewanie to potrafi nie nabierać temperatury wcale przez nawet 15km. Jeśli wyłączam ciepłe powietrze to nagrzewa się bardzo szybko. Nawet jak już się poświęce(bo ja marznąć mogę ...to po nagrzaniu silnika do tych 90st(albo w okolice) włączając ogrzewanie znowu temperatura spada.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 141 gości