Ssanie [MK2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ssanie [MK2]

Post autor: Łyskacz » pt lut 03, 2006 19:02

Witam mam problem z ssaniem 1,6 2e2
Działa bardzo długo aż silnik sie nie nagrzeje do połowy wskaźnika temp.
Przy okazji wystepują wysokie obroty które mnie denerwują na maxa :grrr:
Ile może kosztować naprawa albo nowy taki mechanizm????
Pozdro :kufel:
Ostatnio zmieniony pt lut 03, 2006 19:17 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

DAMIAN350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 03, 2006 17:13
Lokalizacja: Barcin

Post autor: DAMIAN350 » pt lut 03, 2006 19:15

Ja mam to samo w moim ale ja mam 1.3 ale chyba nic sie nie da z tym zrobić



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » śr lut 15, 2006 23:05

Nowe tropy w sprawie ssania...
Objawy: silnik nagrzewa sie do połowy skali czyli około 90 stopni ssanie odpuszcza a powinno duzo wczesniej i jadąc po miescie wszystko jest gites obroty na jałowym w okolicy 1000 rpm jak tylko wyskakuje na trase jade 4-ką tak z 80 km/h temperatura spada ponizej 90 stopni i ssanie znowu zaskakuje :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: obroty pewnie ze 4000 rpm :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: to ja mu na 3-kę daje w pedał temperatura dochodzi znowu do 90 stopni i ssanie odpuszcza :kac: :kac: :kac:
W zwiazku z tym mam pytanie: Czy czujnik temperatury silnika albo termostat maja coś wspólnego z załączaniem ssania?????jeśli nie to które elementy gaźnika pierburg 2e2 są za to odppowiedzialne?????? :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:
Naprawde wk...ia mnie juz ten gaźnik a narazie na mechaniora nie mam kasy i nie chce jechac do niego bez jakiejs konkretnej wiedzy zeby nie policzył mi za wymiane jakiegos duperela jak za regenaerację gaźnika...A jak myslicie regeneracja będzie konieczna????Dodam że auto ma przejechane prawie 130 tys kilometyrów i jest to przebieg (raczej napewno) udokumentowany....
Plizzz pomóżcie coś!!!! :kufel: :kufel: :ku :kufel: fel: :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
endrju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 27, 2005 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: endrju » czw lut 16, 2006 12:59

Za ssanie odpowiada taka sprazynka ktora ma wejsc na ząbek czegoś tam. Ona jest sterowana przez bimetal przy gazniku. Jesli jest zimny to sprezynka wejdzie na ostatni zabek. A jak sie rozgrzeje to schodzi najpierw na drugi a potem na pierwszy. W sumie wydaje mi sie ze mozliwe ze zalezy tez to od temperatury bo obieg musi podac cieplo do tego bimetalu ktory kaze sprazynce zejsc. A zeby sie ssanie wlaczylo to trzeba z ranca wcisna pedal gazu raz do konca (ale zamieszalem) :)

No bylem u mechanika ostatnio i tak mi gadal. U mnie ta sprezynka nie wskakuje na ostatni ząbek ale poki co odpala i ladnie chodzi. Mowil ze jak cos to zebym taka sprazynke zalatwil moze byc ze shrotu byle dobra i cos zakombinuje tam znowu.


[b]VW Caravelle LONG 2,5 TDI ACV[/b] (2011-...)
[b]Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI AEL 6-gear[/b] (2009-...)
[b]Audi 80 GTE[/b] (2006-2009)
[b]VW Golf mk2 1,3[/b] (2005-2006)
[img]http://republika.pl/a_glasgall/Allegro/AUDI.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 16, 2006 13:11

Oraz siłownik podciśnieniowy sterujący klapką ssania, siłownik 3-położeniowy i jego elektrozawory, oraz element termokurczliwy
endrju pisze: A zeby sie ssanie wlaczylo to trzeba z ranca wcisna pedal gazu raz do konca (ale zamieszalem
a to już bajeczka :)
pogrzeb na forum. Pisałem sporo o tym gaźniku ja i inni, męczyłem sie z znim 10 lat i poznałem budowę do sotatniej śróbki. Co do regeneracji to w specjalistycznym zakładzie 200-250 zeta. Straszna kasa. A może wysdtarczy tylko regulacja. W necie jest wszystko opisane. Wpisz w google "pierburg 2e2" i sie naczytasz, również po polsku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
endrju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 27, 2005 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: endrju » czw lut 16, 2006 13:22

Paweł Marek pisze:Oraz siłownik podciśnieniowy sterujący klapką ssania, siłownik 3-położeniowy i jego elektrozawory, oraz element termokurczliwy
No wlasnie tylko nie wiedzialem jak to nazwac bo sie az tak to nie znam.

Z tym wciskaniem gazu do konca to juz sam nie wiem. 50% mowi ze tak a drugie 50% ze tak nie jest.

Ja tez myslalem ze u mnie regeneracja bedzie konieczna a tu sie okazalo ze regulacja w zupelnosci wystarczyla.


[b]VW Caravelle LONG 2,5 TDI ACV[/b] (2011-...)
[b]Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI AEL 6-gear[/b] (2009-...)
[b]Audi 80 GTE[/b] (2006-2009)
[b]VW Golf mk2 1,3[/b] (2005-2006)
[img]http://republika.pl/a_glasgall/Allegro/AUDI.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 16, 2006 15:12

endrju pisze:Z tym wciskaniem gazu do konca to juz sam nie wiem
Na stówę bez znaczenia jeśli chodzi o uruchamianie ssania. Nie ma tam żadnego stycznika żeby uruchamiał to w ten sposób jakoś elektrycznie. Samo działa w momencie zapalenia. A to wciskanie to chodzi o to o prostu, że niektóre silniki lubią żeby im strzelić porcję paliwa przed zapaleniem pompką przyśpieszacza (czyli jakby wzbogacenie mieszanki przyz zapalaniu, ale trudno to ssaniem nazwać). Inne w ten sposób się zaleje i kaplica. Zależy od ustawień, stanu silnika itd. Pisze oczywiście o silnikach na zwykłaych gaźnikach. Trza wyczuć w tym wzgledzie swoje auto - sa już MK2 stare niestety i raczej nie będzie wszystko w 100% jak należy. ale tak na 99 można zrobić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

fibolek

Post autor: fibolek » czw lut 16, 2006 18:51

Ale panowie mozna to tak ustawić żeby ssanie prawie wcale się nie włączało ja tak mam.I jestem zadowolony.Aler sam tego nie robiłem mechanior mi ustawił a wzioł za to pare groszy chyba 20 zeta.
Ustawienie całego gaźnika kosztuje 40 zeta.

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 17:53 ]
A z tą wymiana to daj se narazie na luz niech ci spróbują ustawić jak chcesz.
I nie dawaj sobie czasem wcisnąć ssanie od PIERBURGA 2EE bo jest ono elektroniczne.i będzie ci działać jak samo będzie chciało.Natomiast ssanie od 2E2 można z powodzeniem ustawić jak ci pasuje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości