Problemy ze skręcaniem po wymianie drążka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wahoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 11:05
Lokalizacja: Zielona Góra

Problemy ze skręcaniem po wymianie drążka

Post autor: wahoo » pt paź 16, 2009 13:46

Witam.
Uderzylem prawym kolem w kraweznik. Konieczna byla wymiana wachacza, polosi i drazka kierowniczego.
Zaraz po wyjechaniun z warsztatu zauwazylem ze auto slabiej skreca w lewo natomiast w prawo kolo az za bardzo sie skreca i obciera felga o wachacz. Kierownica natomiast przy jezdzie na wprost byla skrecona o ponad pol obrotu. Mechanik powiedzial ze to kwestia ustawiania geometrii zawieszenia. Na geometrii dowiedzialem sie natomiast ze prawdopodobnie mechanik zalozyl drazek o innej dlugosci niz ten ktory powinien byc.
Aktualnie gemoetria podobno jest ustawiona. Konieczne bylo jednak odkrecenie kierownicy i jej poprawne ustawienie. Z tego co sie orientuje nie powinno sie tego robic. Chcialbym sie dowiedziec czy rzeczywiscie jest taka mozliwosc abym mial zalozony dluzszy lub krotszy drazek od wlasciwego? Czy mozliwe ze podczas uderzenia przestawila sie listwa kierownicza i dlatego wysuwa sie bardziej w jedna niz w druga strone? Bylbym wdzieczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pt paź 16, 2009 15:54

Drązka to nigdy nie zmieniałem, najwyżej końcówke ale myśle że nawet gdyby drążek był za długi (ale oczywiście bez przesady) to na gwincie z końcówek można tą różnice zniwelować. Kolega belcho99, napisał że krzywy drążek ale skoro wymieniłeś... to ten nowy pewnie już prosty jest. Co do listwy to nie wiem czy by mogła sie przestawić, to zależy jak mocno zapikowałeś.



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » pt paź 16, 2009 20:33

W vw jest tak ze lewy drazek ma miec zawsze stała i taka sama długosc a zbieznosc reguluje sie tylko prawym.a jest to po to tak zrobione azeby kierownica skrecała tyle samo w obie strony


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt paź 16, 2009 23:55

trzeba wyposrodkowac maglownice, czyli tyle samo obrotów w prawo , tl samo w lewo , znalezc srodek , zalozyc drazki , zalozyc koncowki wyrgulowac zbioeznosc DWOMA KONCOWKAMI , bo jak jedna to bedzie mial to samo , po to sa one regulowane obydwie !
mialem taki wlasni przypadek u siebie, pojechalem na zbieznosc, jdna koncówka była zapieczona, nie dało sie ruszyc, ustawiali mi na jedna koncówke pozniej kiere trzeba było przestawic , i tak jak u kolgi , lepiej skręcał w jedna strone niz w drugą :)

[ Dodano: Pią Paź 16, 2009 11:57 pm ]
sa oczywiscie drązki ktore sa stałe, niergulowane,ale pozniej trzeba przestawiac kiere :) W Polo tak jest bodajze :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob paź 17, 2009 00:05

roger18sx, tu sie mylisz bo trojki nie mialy stalego drazka, owszem golf 2 tak ale nie 3.
wahoo, byc moze to prawda ze drazek masz za dlugi.

guti, powinien znalesc srodek na maglownicy a potem regulowac zbieznosc.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 17, 2009 00:24

Mieniu_69 pisze:guti, powinien znalesc srodek na maglownicy a potem regulowac zbieznosc.
a jak ja napisalem ?? niewyraznie moze ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob paź 17, 2009 09:29

guti, TY, sorry, faktycznie
guti pisze:trzeba wyposrodkowac maglownice, czyli tyle samo obrotów w prawo , tl samo w lewo , znalezc srodek
Nie zauwazylem :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 17, 2009 11:05

Mieniu_69 pisze:roger18sx, tu sie mylisz bo trojki nie mialy stalego drazka, owszem golf 2 tak ale nie 3.

kolega roger18sx ma rację, długość lewego drążka ma być stała, co nie znaczy że nie ma on nakręcanej końcówki, a znaczy tyle że dążek z końcówką przed zakręceniem do maglownicy ma być wyregulowany na konkretną długość. I to są dane z serwisówki, a praktyka oczywiście jest różna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 17, 2009 11:10

Paweł Marek pisze:a znaczy tyle że dążek z końcówką przed zakręceniem do maglownicy ma być wyregulowany

to czemu jst regulacja jak ma byc stała długosc ?? to ograncza nas do regulacji jedna koncówka :) skoro zakrecic koncowke na drazku zeby uzyskac dany wymiar i nie ruszac i rgulowac tylko prawa ?? tak wlasnie mialem robiobne, koncowka nie byla ruszana od nowosci , nie chciala sie odkrecic to jadna mi regulowali i wyszło tak , ze moglem sobie skrecac bardziej w lewo jak w prawo :)

wiem , ze ksiazka ksiazka , a rgulacja i zycie swoja drogą.... moim zdanim to glupie zeby krecic jedną koncówka :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 17, 2009 13:47

guti pisze: to ograncza nas do regulacji jedna koncówka
wiem, masz rację, tak zaleca serwisówka żeby regulowac jednym czylui prawym bez zmiany długości lewego. Jak ktoś ma doświadczenie i uważa że mozna inaczej to ok


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 412 gości