Problem z temperaturą silnika - jaki termostat?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem z temperaturą silnika - jaki termostat?

Post autor: pavulon78 » pt paź 16, 2009 07:49

Witam. Zaczęły się chłody i chyba pojawił się problem z temperaturą. Problem polega na tym, że temperatura po mozolnym osiągnięciu 90C (rano po ok. 12 km) nie chce się utrzymywać na tym poziomie. Jak auto stoi z włączonym silnikiem to temp. stoi jak trzeba, jak dość szybko się jedzie to również jest wszystko w porzadku, ale jak zaczynam jechać delikatnie na niskich obrotach to wskazówka temp. delikatnie przesuwa sięw lewo (tak o pół podziałki).
Nie wiem czy takimi wahaniami o pół podziałki się przejmować, ale lubie jak wszystko w aucie gra.
Poczytałem kilka wątków i przyczyną większości problemów z temp. są termostaty. Generalnie na forum polecane są WAHLERY. Sprawdzałem w Intercars i jest on dość drogi (105 zł). Na allegro mozna wychaczyć za 49 + wysyłka, ale aż taka różnica miedzy sklepem i allegro budzi może podejrzenia co do oryginalności tego z allegro.
Najlepszym rozwiazaniem wydawałoby się kupić nowy termostat oryginalny w ASO. Cena jest chyba dość przystępna - 82 zł.
Ile może kosztować wymiana w średnio drogim warsztacie (w takim serwisuję swoje auto)?
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 08:11 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt paź 16, 2009 08:58

pavulon78 pisze:większości problemów z temp. są termostaty
sprawdziłbym czujnik temp. - częściej pada niż termostat
pavulon78 pisze:kosztować wymiana w średnio drogim warsztacie
okolice 50pln(polecem jeśli nie wymieniałeś od dawna zmienic płyn przy okazji na np Febi czerwony)


Obrazek

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt paź 16, 2009 09:29

Padnięty czujnik temp. wyszedłby na VAGu?
Samochód był do listopada ubiegłego roku regularnie serwisowany w ASO więc wszystkie płyny były raczej regularnie wymieniane. Teraz musze tylko sprawdzić jego parametry jakimś testerem.
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 09:35 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pt paź 16, 2009 09:44

Kolego nie kombinuj, tylko wymień ten termostat i po sprawie. Polecam oryginał z ASO, na Allegro przeważnie sprzedają chińskie podróbki.
Pozdr.



Awatar użytkownika
laputamadre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 13:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: laputamadre » pt paź 16, 2009 09:56

A co powiecie na temat tego użytkownika? sprzedaje oryginalne części ?

http://www.allegro.pl/item743212961_743212961.html



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt paź 16, 2009 10:28

pavulon78 pisze:Padnięty czujnik temp. wyszedłby na VAGu?
w blokach pomiarowych możesz sprawdzić czy temp. jest mniej więcej taka sama co na wskaźniku i czasami wywala błąd 16...tyś.coś nr bodajże,
indyczes pisze:Kolego nie kombinuj, tylko wymień ten termostat i po sprawie
czasami lepiej sie upewnić niż wywalic kasę niepotrzebnie


Obrazek

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt paź 16, 2009 10:44

feniks79 pisze:
pavulon78 pisze:Padnięty czujnik temp. wyszedłby na VAGu?
w blokach pomiarowych możesz sprawdzić czy temp. jest mniej więcej taka sama co na wskaźniku i czasami wywala błąd 16...tyś.coś nr bodajże,
indyczes pisze:Kolego nie kombinuj, tylko wymień ten termostat i po sprawie
czasami lepiej sie upewnić niż wywalic kasę niepotrzebnie
Niestety nie mam dostępu do darmowego VAGa a podłączenie w ASO kosztuje tyle co nowy termostat :(
Miesiąc temu miałem robioną dokładną diagnostykę i żadnych błędów VAG nie znalazł. A problem nie pojawił się nagle bo ubiegłej zimy pamiętam że temperatura też potrafiła spaść trochę poniż 90 st.C (tyle ze wtedy mrozy było po 15 st.C).
A jak należy czytać wskaźnik temp. na zegarach? Jedna kreska to 10 st.C? Czyli jednak kreska na lewo od pionu to 80 st.C?



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt paź 16, 2009 10:53

pavulon78 pisze:nie mam dostępu do darmowego VAG
to może wymień termostat,
u mnie objawiało się uszkodzenie: jazda po mieście temp. ok 90', poza miastem po paru km(przy prędkości około 110km/h) wskazówka opadała do 80' - wniosek zbyt szybkie otwarcie termostatu
kupiłem w ASO Skody (tańsze niż Vw)


Obrazek

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pn paź 19, 2009 09:19

A tego czujnika temp. płynu chłodzacego to gdzie szukać (silnika 1.6 16V AZD) ? I da radę go samemu bez problemu wymienić?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 148 gości