potrzebny schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- cegiel1989
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: wt wrz 04, 2007 22:28
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Kontakt:
potrzebny schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych
Witam
proszę o pomoc w podłączeniu go jakie napięcia do jakiego numeru,
poniżej dołączam rysunek przekaźnika od strony wyprowadzeń
proszę o pomoc w podłączeniu go jakie napięcia do jakiego numeru,
poniżej dołączam rysunek przekaźnika od strony wyprowadzeń
[( o )]=======VW=======[( o )]
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To jest do "wolnossącego" Diesla, ja mam TDI więc napiszę tylko że:
Z ogólnych zasad oznakowań wynika
50 - włączanie rozrusznika ze stacyjki;
30 - stały plus;
87 - wyjście (w tym wypadku na świece)
86 - podanie napięcia sterującego lub czasem plus "po zapłonie";
85 - masa cewki sterowania bądź masowanie cewki poprzez jakiś wyłącznik.
T - zwykle dla wyłącznika czasowego różnych typów;
L - lampki kontrolne.
Można też inaczej - sprawdzając w jakie z pinów gniazda skrzynki bezpieczników wchodzą poszczególne styki ustalić to, biorąc pod uwagę opis który posiadam:
1 - rozrusznik;
2 - plus po zapłonie;
3 - czujnik temperatury płynu chł.;
4 - wyjście na świece;
5 - brak (niewykorzystany);
6 - stały plus;
7 - brak (niewykorzystany);
8 - masa bezpośrednio do blachy (bez żadnego wyłącznika choć oczywiście poprzez ścieżki skrzynki bezpieczników);
9 - lampka kontrolna świec.
Z ogólnych zasad oznakowań wynika
50 - włączanie rozrusznika ze stacyjki;
30 - stały plus;
87 - wyjście (w tym wypadku na świece)
86 - podanie napięcia sterującego lub czasem plus "po zapłonie";
85 - masa cewki sterowania bądź masowanie cewki poprzez jakiś wyłącznik.
T - zwykle dla wyłącznika czasowego różnych typów;
L - lampki kontrolne.
Można też inaczej - sprawdzając w jakie z pinów gniazda skrzynki bezpieczników wchodzą poszczególne styki ustalić to, biorąc pod uwagę opis który posiadam:
1 - rozrusznik;
2 - plus po zapłonie;
3 - czujnik temperatury płynu chł.;
4 - wyjście na świece;
5 - brak (niewykorzystany);
6 - stały plus;
7 - brak (niewykorzystany);
8 - masa bezpośrednio do blachy (bez żadnego wyłącznika choć oczywiście poprzez ścieżki skrzynki bezpieczników);
9 - lampka kontrolna świec.
odepnij czujnik temp. i zdejmij fajke ze świecy i miernikiem sprawdz czy wtedy jest napięcie, masz na to ok 10 sek. wtedy napiece zniknieblm pisze:Przewód idzie bezpośrednio do ECU? Czy po drodze ma jakiś bezpiecznik lub co innego? Mam taki problem, że przekaźnik się nie załącza.. więc chce zbadać obwód od pinów 86 i 85. A na ECU jak zlokalizować obwód do tego pinu 85-tego? Ciężkie dojście jest do ECU? W sobotę chcę z tym powalczyć.
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:26 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.
Z pinu 85 idzie bez bezpieczników czy nawet złączy - prosto do pinu 50 komputera (w silniku 1Z!).
Dojście nie specjalnie dobre, wymaga rozebrania osłony podszybia.
Z pinu 85 idzie bez bezpieczników czy nawet złączy - prosto do pinu 50 komputera (w silniku 1Z!).
Dojście nie specjalnie dobre, wymaga rozebrania osłony podszybia.
Wszytko jest już sprawdzone.. napięcia nie ma.. przekaźnik wymieniany.. chociaż wizualnie stary był dla mnie w 99% ok. Napięcie na pinach 87-30 jest, sprawdzałem spinaczem.. dlatego na fotce plastik jest lekko przypalony, wiem mój błąd, ale to już był akt desperacji... zwalone było wszystko - przepalone świece.. kąt wtrysku.. normalnie po całości. Przekaźnik sprawdzałem też komputerem.. nie "cykał".
Taki błąd jest na komputerze:
"18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground"
[ Dodano: 20 Sty 2010 21:34 ]
Taki błąd jest na komputerze:
"18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground"
[ Dodano: 20 Sty 2010 21:34 ]
Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.Zico63b pisze:W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:32 przez blm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W silniku ALH jest nieco bardziej skomplikowany układ niż w 1Z, troszkę musiałem sie rozejrzeć.
Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Nic więcej sie nie wymyśli, tak trzeba badać by usterkę znaleźć, w ECU szukać dopiero po przebadaniu wszystkiego.
[ Dodano: 20 Sty 2010 21:59 ]
Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Nic więcej sie nie wymyśli, tak trzeba badać by usterkę znaleźć, w ECU szukać dopiero po przebadaniu wszystkiego.
[ Dodano: 20 Sty 2010 21:59 ]
Nie. mówię o tej widocznej pod tablicą, w kabinie.blm pisze:Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.
Hmm.. dopadłem się schematów tej elektryki i wywnioskowałem z nich co innego. Mam takie schematy: http://img406.imageshack.us/g/511w.jpg/Zico63b pisze:Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Z tego co "wyczytałem" to pin 85 idzie przez złącze do komputera, a 86 przez bezpiecznik 34 (który jest OK), potem złącze i do "+". Niech ktoś spojrzy czy dobrze to zinterpretowałem. W sobotę będę sprawdzał. To jest tak jak pisze Zico63b czy nie?
Wczoraj rozwiązałem mój problem z przekaźnikiem.. okazało się, że bezpiecznik 34 chyba nie ma tu znaczenia. Okazało się, że sterowanie przekaźnikiem było odłączone (wyjęta ta wtyczka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=296385), wcześniej nie wiedziałem od czego jest, ale sprawdziłem, że na jednym pinie po włączeniu stacyjki jest "+", a na drugi po podłączeniu miernika ("bzyczka") i puszczeniu testu przekaźnika z komputera pojawia się masa sterowana z komputera. A co do tego bezpiecznika to nie wiem.. może źle schemat "przeczytałem".. potwierdzę, że faktycznie po odłączeniu przekaźnika 109 z gniazda 12 nie było napięcia na przekaźniku od świec.. ale ten przekaźnik 109 steruje większą ilością rzeczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 72 gości