pompka spryskiwacza w MK2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- jarek_1313
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
- Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
- Kontakt:
- jarek_1313
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
- Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
- Kontakt:
-
- Kalinowa Mad Driver
- Posty: 580
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
oooo dzieki bardzo ale widze ze u ciebie kabelki wchodza w taka czarna kosteczke i dopiero potem w pompke wiec moze ta kosteczka odpowiada za zmiane biegunowosci?? u mnie kabelki wchodza bezposrednio na styki pompki. a te dwa kabelki to ci biegna od manetki?? cholera juz sam nie wiem. moze ktos jeszcze zobaczy w swoim golfiku jak to u niego wyglada.
Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl
- jarek_1313
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
- Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
- Kontakt:
dokładnie ta czarna kostka to zwykła kostka i nie ma nic wspólnego z biegunowością ale czy biegnie wprost do manetki cieżko stwierdzić trzeba by cała instalacj próć by to sprawdzić ale zrób inny test podłacz dwa przewody z boku pod akumulator i do pompki bezpośrednio i zobacz czy dziaął odwróc biegóny i zobacz czy drógi układ dziaa jak tak to sprawa jest w elektryc jak nie to w mechanice
- jarek_1313
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
- Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
- Kontakt:
dokładnie ta czarna kostka to zwykła kostka i nie ma nic wspólnego z biegunowością ale czy biegnie wprost do manetki cieżko stwierdzić trzeba by cała instalacj próć by to sprawdzić ale zrób inny test podłacz dwa przewody z boku pod akumulator i do pompki bezpośrednio i zobacz czy dziaął odwróc biegóny i zobacz czy drógi układ dziaa jak tak to sprawa jest w elektryc jak nie to w mechanice
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
no wiec jest tak ze moze siasc manetka...
zwlaszcza ta na okragle kostki tj ta do 89'
oczywiscie nie jest to regula bo ja tez mialem niezle szopki w moim bolidzie i choc buda jest 90' to wlasnie mam takie do 89'
(witam deacon w klubie )
wymienialem manetke i jest kijowo pomyslana ...bo blaszka [(+) od spryskiwacza] ma tendencje do wypadania z plastiku powoduje to brak spryskow badz zwarcie badz sprysk jednoczesnie przod i tyl...
u mnie skonczylo sie wymiana manetki zreszta i tak byla juz cudowana bo komus sie ulamala dzwignia...
zamiennik w sklepie (oczywiscie not VW) kosztuje 60zl na szrocie proponowali mi za 50zl bez gwarancji ze jutro sie nie rozleci...
poza tym sciagnij sobie schematy elektryczne sa na http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09 po angielsku ale idzie je rozgrysc jakbys mial problem to moge ci dac opis oznaczen
zobacz co idzie na kostke od wlacznika... potem sprawdz czy masz napiecie na niej i bedziesz juz wiedzial czy to manetka czy silniczek
poza tym w razie czego mozesz sobie pociagnac sam instalacje...
kabel w zaleznosci od koloru i grubosci kosztuje moze z 65gr za mb
wtyki miedziane do laczenia po 20gr za szt., kostki musisz miec pod kierownica bo bys nie mial wycieraczek
troche zabawy jest ale chyba taniej wyjdzie niz dac do elektryka ktory za podejscie wezmie 50zl i wymieni ci przy okazji niepotrzebnie pol instalacji
powodzenia
pozdro
zwlaszcza ta na okragle kostki tj ta do 89'
oczywiscie nie jest to regula bo ja tez mialem niezle szopki w moim bolidzie i choc buda jest 90' to wlasnie mam takie do 89'
(witam deacon w klubie )
wymienialem manetke i jest kijowo pomyslana ...bo blaszka [(+) od spryskiwacza] ma tendencje do wypadania z plastiku powoduje to brak spryskow badz zwarcie badz sprysk jednoczesnie przod i tyl...
u mnie skonczylo sie wymiana manetki zreszta i tak byla juz cudowana bo komus sie ulamala dzwignia...
zamiennik w sklepie (oczywiscie not VW) kosztuje 60zl na szrocie proponowali mi za 50zl bez gwarancji ze jutro sie nie rozleci...
poza tym sciagnij sobie schematy elektryczne sa na http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09 po angielsku ale idzie je rozgrysc jakbys mial problem to moge ci dac opis oznaczen
zobacz co idzie na kostke od wlacznika... potem sprawdz czy masz napiecie na niej i bedziesz juz wiedzial czy to manetka czy silniczek
poza tym w razie czego mozesz sobie pociagnac sam instalacje...
kabel w zaleznosci od koloru i grubosci kosztuje moze z 65gr za mb
wtyki miedziane do laczenia po 20gr za szt., kostki musisz miec pod kierownica bo bys nie mial wycieraczek
troche zabawy jest ale chyba taniej wyjdzie niz dac do elektryka ktory za podejscie wezmie 50zl i wymieni ci przy okazji niepotrzebnie pol instalacji
powodzenia
pozdro
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
-
- Kalinowa Mad Driver
- Posty: 580
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
dzieki bardzo za pomoc
posprawdzalem i jest tak: od manetki wychodza mi dwa kabelki - nazwijmy je 1 i 2. podlaczam 1 oraz mase z akumulatora do pompki, 2 sobie wisi. naciskam manetke na sprysk przodu (wajcha do mnie) - dziala. teraz odpinam kabelek 1 podpinam kabelek 2. masa dalej przpieta. naciskam manetke na sprysk tyl (wajcha ode mnie) - dziala... ale pryska na przod podpiecie kabelkow 1 i 2 razem do pompki np. 1 jako plus 2 jako masa i na odwrot powoduje ze dziala tylko przod. wnioskuje ze manetka nie zmienia mi biegunowosci. ehh. mam nadzieje ze nie namieszalem znowu
posprawdzalem i jest tak: od manetki wychodza mi dwa kabelki - nazwijmy je 1 i 2. podlaczam 1 oraz mase z akumulatora do pompki, 2 sobie wisi. naciskam manetke na sprysk przodu (wajcha do mnie) - dziala. teraz odpinam kabelek 1 podpinam kabelek 2. masa dalej przpieta. naciskam manetke na sprysk tyl (wajcha ode mnie) - dziala... ale pryska na przod podpiecie kabelkow 1 i 2 razem do pompki np. 1 jako plus 2 jako masa i na odwrot powoduje ze dziala tylko przod. wnioskuje ze manetka nie zmienia mi biegunowosci. ehh. mam nadzieje ze nie namieszalem znowu
Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
no wiec pompka jest podlaczona w ten sposob dla modeli 88' :
na pompce sa 2 kable:ziel-bial,ziel-czerw (z-b i z-cz) te kable ida z manetki (nozki na manetce oznaczenie T i L)
kabel z-b = nozka T i jest to (+) na sprysk przod
kabel z-cz = nozka L jest to (+) na sprysk tyl
...teraz jak na kostce z manetki zewrzesz kabel z-cz i brazowy tj ten co na nozke 31 idzie (-) to powiniesz miec sygnal na sprysk przod a jak zewrzesz kabel z-b i brazowy z nozki 31 i masz sygnal na sprysk tyl
do zwierania najlepiej probnik albo kawalek kabelka drutu miedzianego
jezeli wszystko chodzi to masz manetke walnieta do wymiany (raczej nieremontowalna chalupniczo)
dalej jest tak z kablami z manetki:
z-cz idzie na przekaznik od wycieraczek przednich
przekaznik ten jest w gniezdzie nr 1 (w skrzynce bezpiecznikow gorny rzad pierwszy z lewej)
kabel z-cz wchodzi na nozke przekaznika T = w gniezdzie wtyk nr 4 a potem leci na pomke
z-b idzie z manetki na przekaznik od tylnej wycieraczki ten jest w gniezdzie nr 5 (gorny rzad piaty od lewej) kabel z-b wchodzi na nozke przekaznika L wtyk w gniezdzie nr 25 a potem na pompke
i to cala filozofia w zaleznosci od tego ktory przekaznik podaje napiecie to masz sprysk tyl lub przod
na zdjeciu pompki w postach widac kabel z-cz i drugi w zaleznosci od rocznika moga sie roznic kolorami
powodzenia w walce z pradem
pozdro
na pompce sa 2 kable:ziel-bial,ziel-czerw (z-b i z-cz) te kable ida z manetki (nozki na manetce oznaczenie T i L)
kabel z-b = nozka T i jest to (+) na sprysk przod
kabel z-cz = nozka L jest to (+) na sprysk tyl
...teraz jak na kostce z manetki zewrzesz kabel z-cz i brazowy tj ten co na nozke 31 idzie (-) to powiniesz miec sygnal na sprysk przod a jak zewrzesz kabel z-b i brazowy z nozki 31 i masz sygnal na sprysk tyl
do zwierania najlepiej probnik albo kawalek kabelka drutu miedzianego
jezeli wszystko chodzi to masz manetke walnieta do wymiany (raczej nieremontowalna chalupniczo)
dalej jest tak z kablami z manetki:
z-cz idzie na przekaznik od wycieraczek przednich
przekaznik ten jest w gniezdzie nr 1 (w skrzynce bezpiecznikow gorny rzad pierwszy z lewej)
kabel z-cz wchodzi na nozke przekaznika T = w gniezdzie wtyk nr 4 a potem leci na pomke
z-b idzie z manetki na przekaznik od tylnej wycieraczki ten jest w gniezdzie nr 5 (gorny rzad piaty od lewej) kabel z-b wchodzi na nozke przekaznika L wtyk w gniezdzie nr 25 a potem na pompke
i to cala filozofia w zaleznosci od tego ktory przekaznik podaje napiecie to masz sprysk tyl lub przod
na zdjeciu pompki w postach widac kabel z-cz i drugi w zaleznosci od rocznika moga sie roznic kolorami
powodzenia w walce z pradem
pozdro
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 568 gości