Mielem nie cale 70 stopni, mam 80. Czy juz jest dobrze???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Mielem nie cale 70 stopni, mam 80. Czy juz jest dobrze???

Post autor: bogus_z » wt lut 14, 2006 18:35

Wymienilem termostat teraz wskaznik temperatury pokazuje 80 jak silnik sie nagrzeje. Zalozylem WAHLERA czy jakos tak. Czy juz jest dobrze?? Napewno pokazuje wieksza temp. niz przed tem, ale nie pokazuje 90 stopni. Moze ja tylko sobie tak ubzduralem ze ma byc 90 st.
Termostat otwiera sie chyba przy 84??tak??
CZY jest juz dobrze??
Ostatnio zmieniony wt lut 14, 2006 23:30 przez bogus_z, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bolek78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt sie 02, 2005 21:14
Lokalizacja: bedzin
Kontakt:

Post autor: bolek78 » wt lut 14, 2006 19:20

powinno byc 90 termostat kupiles dobry powinien sie otwierac przy 87 stopniach



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Wyjasnijmy wreszcie kwestie termostatów.

Post autor: MarcinM » śr lut 15, 2006 11:02

Ja mam to samo. Wymienilem termostat na WAHLERa i tez temperatura dochodzi tylko do 80 stopni. Mysle jednak, ze to moze byc wina czujnika temperatury, ze zaniza wskazania. Stwierdzam to po fakcie, ze jesli na postoju temperatura silnika wzrosnie do "90" wg wskazowki od razu włącza sie wentylator, co chyba jest za wczesnie. Swiadczylo by to ze skoro wentylator wlacza sie w ok 95 stopniach wiec gdy wskazowka wskazuje 80 to w rzeczywistosci jest co najmniej 85 lub nawet 90, co jest ok.

Ale prawde mowiac fajnie gdyby ktos wreszcie wyjasnil kwestie termostatow. Ograniczmy sie tylko do WAHLERow a nie francuskiego chłamu. Moze ktos wyjasni czy one sa produkowane w dwoch roznych temperaturach otwierania (84 i 87) i ktory powinienem miec w ABU a jaki powinien isc do autora tego posta.
Fajnie jakby ktos moze jakies symbole podrzucil.

Podobno w moim ABU to i tak niewazne jaki symbol bo w katalogu wystarczy po roczniku sprawdzac, bo w 93 produkowali tylko jeden rodzaj silkina 1,6 i to wlasnie byl ABU, wiec termostat napewno jest odpowiedni. Jednak fajnie gdyby to ktos raz porzadnie wyjasnil.



Awatar użytkownika
The_X
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt gru 09, 2005 11:26
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: The_X » śr lut 15, 2006 11:07

Producent do silnika ABU zaleca 84°. U mnie po wymianie na Wahlera okazalo sie ze temp podczas jazdy tez mialem 80° - pomogla wymiana czujnika

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 10:11 ]
bogus_z pisze:Wymienilem termostat teraz wskaznik temperatury pokazuje 80 jak silnik sie nagrzeje. Zalozylem WAHLERA czy jakos tak. Czy juz jest dobrze?? Napewno pokazuje wieksza temp. niz przed tem, ale nie pokazuje 90 stopni. Moze ja tylko sobie tak ubzduralem ze ma byc 90 st.
Termostat otwiera sie chyba przy 84??tak??
CZY jest juz dobrze??
na termostacie jest podana temperatura otwarcia, prawidlowa temperatura podawana
przez czujnik to 90° (srodek skali na wskazniku).



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » śr lut 15, 2006 11:28

A mógłbyś przy okazji podać ile zapłaciłeś za nowy czujnik temperatury?



Awatar użytkownika
The_X
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt gru 09, 2005 11:26
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: The_X » śr lut 15, 2006 11:43

MarcinM pisze:A mógłbyś przy okazji podać ile zapłaciłeś za nowy czujnik temperatury?
za pierwszy dalem 20zl, ale po zalozeniu okazalo sie ze pokazywal 100-110°
wymienilem go na innej firmy za 40zl i pokazuje 92 czyli prawie tyle co powinno byc (zegary tez troche moga przeklamywac)



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » śr lut 15, 2006 18:32

też mam ten problem (francuski termostat) który czujnik mam wymienić, bo podobno są dwa, czy ten który jest przy korpusie silnika przy górnym wężu?


[you] dobrze że jeździsz vw

Awatar użytkownika
The_X
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt gru 09, 2005 11:26
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: The_X » śr lut 15, 2006 18:59

krzysio pisze:też mam ten problem (francuski termostat) który czujnik mam wymienić, bo podobno są dwa, czy ten który jest przy korpusie silnika przy górnym wężu?
nie wiem jaki masz silnik - u mnie jest jeden - wchodzi do obudowy termostatu



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » śr lut 15, 2006 19:14

Miałem problem z niedogrzanym silnikiem, podejrzewałem termostat. Po rozebraniu okazało się że mam termostat Wahlera, który jest sprawny. Zamontowałem spowrotem i nadal miałem nidogrzany silnik. Okazało się że odpowietrzenie chłodnicy było zatkane i wogóle nie było obiegu płynu chłodzącego, pompa chodziła a płyn stał w miejscu, po odetkaniu zrobił się swobodny przepływ i teraz problem z niedogrzanym silnikiem znikł...Pozdrawiam



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » czw lut 16, 2006 17:45

Gdzieś tu na forum czytałem, że są dwa czujniki: do kompa i do zegarów, jeżeli nawali mi ten od zegarów to nic się nie stanie poważnego jak nie wymienię?


[you] dobrze że jeździsz vw

bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bogus_z » sob lut 18, 2006 13:48

sluchajcie, sprawa jest taka:
pojezdzilem z godzine po miescie i przy ok -4 na dworzu bylo jakies 85 tez dokladnie nie powiem ile bylo ale patrzac pod katem prstym na wsk. temp. tyle bylo. mysle ze moze latem szybciej sie bedzie nagrzewal i bedzie te 90.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob lut 18, 2006 14:28

Jak ja walczyłem u siebie z temperaturą to też mi dochodziła prawie do 90. Niestety gdy jechałem za miasto i jechalem "turystycznie" to niestety temperatura spadała do około 80 st. Nie oznacza to tragedii jednak na pewno nie jest to tak "jak w książce pisze".
Teraz gdy doszedłem w końcu z tym do ładu to praktycznie obojetnie ile mrozu jeśli silnik osiągnie te 87 stopni to praktycznie już temperaturę tą trzyma na fest.

Pozdrawiam



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » sob lut 18, 2006 14:30

Ja wczoraj wymieniłem termostat na Wahler otwiera się przy 84* Na wskaźniku mam 85-90 st. również wymieniłem włącznik termiczny wentylatora. Cooler się włącza na 94 i chłodzi go poniżej 90 trochę przesadza ten wiatrak ale nie mam zamiaru nic z tym robić ważne żeby go nie zagotować.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob lut 18, 2006 14:51

Z tego co się orientuje ABU pod względem termostatu to wyjątek wśród MK3 (mój ociec ma takiego) i chyba tylko do tego silnika dedykuje się termostat 84 C.

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 178 gości