pedał hamulca robi sie twardy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukalex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 20:28
Lokalizacja: Inovwrocław
Kontakt:

pedał hamulca robi sie twardy

Post autor: lukalex » śr paź 14, 2009 19:52

witam, mam problem z hamulcami, mianowicie podczas hamowania pedał na początku jest miekki, ale po chwili robi się bardzo twardy i podnosi się do góry. Dzisiaj sprawdziłem cylinderki czy nie sią zapieczone i nie są, oraz regulatory w przodzie i chodzą bardzo dobrze. Po odpaleniu silnika pedał hamulca opada. Gdzie zacząć szukanie usterki? Wcześniej chodziło wszystko dobrze. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin 78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt lut 10, 2009 20:13
Lokalizacja: EL

Post autor: marcin 78 » śr paź 14, 2009 20:27

hmmmm obstawiam na serwo


Był MK2 GT RP swap 16V PL jest VA GT a w tyrce T5 AXB

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr paź 14, 2009 20:28

a dobrze hamuje?? pedał powinien być twardy tak w połowie... jeśli pedał jest na początku miękki i twardnieje z kilkukrotnym wciśnięciem pedału tzn że układ hamulcowy jest zapowietrzony...


vwlifestyle.pl
Obrazek

lukalex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 20:28
Lokalizacja: Inovwrocław
Kontakt:

Post autor: lukalex » śr paź 14, 2009 20:55

w pierwszej fazie jak nadusze pedał schodzi mniej więcej do połowy, po czym po chwili robi się twardy i rośnie do góry. Jak się moco nadusi na pedłą hamulca to auto dobrze hamuje, ale trzeba uzyć troche siły.



wawel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:30
Lokalizacja: opolskie

Post autor: wawel » śr paź 14, 2009 20:56

Serwo padło.



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » śr paź 14, 2009 20:59

A kiedy ostatnio wymieniałeś płyn hamulcowy?
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 21:02 przez qbanczyk691, łącznie zmieniany 1 raz.



lukalex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 20:28
Lokalizacja: Inovwrocław
Kontakt:

Post autor: lukalex » śr paź 14, 2009 21:06

płynu wymieniałem ok rok temu, płynu nie ubywa, czy serwo można wymienić osobno czy to jest połączone razem z pompą? teraz mam pytanko mam 1.6 diesel, czy od tego silnika muszę szukać serwa czy od beznzyniaka też pasuje?
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 21:18 przez lukalex, łącznie zmieniany 2 razy.



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » śr paź 14, 2009 21:20

Tak serwo możesz wymienić oddzielnie.

U mnie był taki objaw jak u Ciebie, hamowanie ze 180 i twardy pedał, okazało się, że pomimo niedawnej wymiany była dużo zawartość wody w płynie i po prostu się gotował.



wawel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:30
Lokalizacja: opolskie

Post autor: wawel » śr paź 14, 2009 21:25

Serwo jest osobno. Musisz najpierw sprawdzić przewody.Jak nie są popękane ani uszkodzone to może być wakumpompa.Zobacz czy po zgaszeniu silnika jak sciągniesz przewód podcisnieniowy z serwa ,będzie słychać jak zassa powietrze.Jeżeli nie będzie ślychać to oznacza że albo serwo albo pompa wakum jest padnięta.



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr paź 14, 2009 21:35

lukalex, pytanie, silnik zgaszony - pomujesz pedal hamulca 10razy i trzymasz, zapalasz silnik i pedal pod naciskiem nogi spada tak?



lukalex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 20:28
Lokalizacja: Inovwrocław
Kontakt:

Post autor: lukalex » śr paź 14, 2009 21:37

10 razy nie pompowałem, ale ze 3 razy naciskałem i trzymałem po czym jak odpaliłem silnik pedał opada



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » śr paź 14, 2009 21:40

Skoro napisał w pierwszym poście, że po odpaleniu auta pedał hamulcowy opada to raczej nie będzie wina serwa, bo oznacza to, że na membranę w nim działa podciśnienie, jakby było padnięte serwo (pęknięta membrana) to pedał by nie opadł.

Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Może to Ci kolego pomoże sprawdzić serwo:
http://www.motofocus.com.pl/technika,46 ... ulca-.html



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr paź 14, 2009 21:43

qbanczyk691, dokladnie do tego zmierzam, postawilbym na regulacje szczek hamulcowych z tylu i powinien pedal byc wysoki



lukalex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 20:28
Lokalizacja: Inovwrocław
Kontakt:

Post autor: lukalex » śr paź 14, 2009 21:48

Mieniu_69, jest jakaś regulacja szczęk hamulcowych? moje szczęki mają jakieś 50-60% okładzin czy nadają się już do wymiany?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 197 gości