odciecie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ChabczaN
- DieseL PoweR
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
- Kontakt:
odciecie
Witam
mam takie pytanie do osob znajacych sie bardziej na dieslach niz ja
natomiast chcial bym zamontowac sobie odciecie zaplonu w dieslu (rev limiter) czyli odciecie majace na celu ograniczyc predkosc obrotowa silnika chodzi mi o to zeby nie wkrecac go na czerwone pole. jezdze na podkreconym turbie na max. i na mokrym czasem sie zapominam na jedynce krece do konca... chcial bym tego uniknac. bliżej chodzi o zainstalowanie ukladu na elektrozawor w pompie taki ukladzik bede miał. tylko moje pytanie czy nic nie stanie sie niepoządanego z pompą jak przy wysokich obrotach bedzie odlanczany prad na kebelku do pompy (wylaczac zaplon).przed nami zima takze jeszcze mam w planach przerobienie pompy na 10mm i gov mod, zobaczymy jak z hajsem. mysle ze taki bajer w dieslu byl by dosyc pomocny gdyby spelnial swoja role bez zadnych niespodzianek
pozdrawiam ChabczaN
mam takie pytanie do osob znajacych sie bardziej na dieslach niz ja
natomiast chcial bym zamontowac sobie odciecie zaplonu w dieslu (rev limiter) czyli odciecie majace na celu ograniczyc predkosc obrotowa silnika chodzi mi o to zeby nie wkrecac go na czerwone pole. jezdze na podkreconym turbie na max. i na mokrym czasem sie zapominam na jedynce krece do konca... chcial bym tego uniknac. bliżej chodzi o zainstalowanie ukladu na elektrozawor w pompie taki ukladzik bede miał. tylko moje pytanie czy nic nie stanie sie niepoządanego z pompą jak przy wysokich obrotach bedzie odlanczany prad na kebelku do pompy (wylaczac zaplon).przed nami zima takze jeszcze mam w planach przerobienie pompy na 10mm i gov mod, zobaczymy jak z hajsem. mysle ze taki bajer w dieslu byl by dosyc pomocny gdyby spelnial swoja role bez zadnych niespodzianek
pozdrawiam ChabczaN
- prezes0420
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
- Lokalizacja: Milicz
- Kontakt:
ChabczaN, jak masz JR'a to jemu nic nie grozi.
można poprosić kogoś kto jest oblatany w elektronice żeby zrobił układzik który po zarejestrowaniu przykładowo 5500rpm odcina zasilanie zaworu gaszenia na pompie wtryskowej.
ale jak masz silnik z przed 87' to możesz śmiało kręcić 6500 i będzie zył tylko nie rób tego za często.
można poprosić kogoś kto jest oblatany w elektronice żeby zrobił układzik który po zarejestrowaniu przykładowo 5500rpm odcina zasilanie zaworu gaszenia na pompie wtryskowej.
ale jak masz silnik z przed 87' to możesz śmiało kręcić 6500 i będzie zył tylko nie rób tego za często.
- ChabczaN
- DieseL PoweR
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
- Kontakt:
witam jasnie paniearwam pisze:ChabczaN, jak masz JR'a to jemu nic nie grozi.
można poprosić kogoś kto jest oblatany w elektronice żeby zrobił układzik który po zarejestrowaniu przykładowo 5500rpm odcina zasilanie zaworu gaszenia na pompie wtryskowej.
ale jak masz silnik z przed 87' to możesz śmiało kręcić 6500 i będzie zył tylko nie rób tego za często.
własnie to mam na mysli, uklad odcinajacy prad na pompie. Mam JR'a z głowica normalną tzn nie jest hydrauliczna luzy ustawia sie na płytkach
na to nie masz sieczego obawiać tylko nie pałuj na trasie bo można łatwo uszczelkę pod głowicą dmuchnąć i wtedy to już będzie lipa.ChabczaN pisze:. Mam JR'a z głowica normalną tzn nie jest hydrauliczna luzy ustawia sie na płytkach
jak dla mnie to jest całkowicie nie potrzebne bo turbo T3 lub K24 bo któreś z nich napewno siedzi u Ciebie na silniku jest już dośćrestrykcyjne powyżej 5700rpm.
jak dla mnie sprawa nie warta zachodu.
no chyba że planjesz się przesiąść na dużą turbinę typu VNT np. GT2052V wtedy już można pomyśleć o czymś takim bo silnik kręci sie wtedy po obrotach jak dziki zwierz
ale wtedy koniecznie uważaj na dolnych obrotach bo ta turbina potrafi wstawać już od 1300rpm a tego 1.6TD nie lubią.
ale można za to ją wysterować jak Ci się zamarzy
to znaczy że powyżej tych obrotów ma już problem żeby wydajnie napompować powiedzmy 1,7-2,0bara.ChabczaN pisze:co to znaczy ? mam k24 wczesniej mialem T3 i wydaje mi sie ze garrett jednak była lepsza
do tego już trzeba większe turbo.
ale w przypadku turbin VNT trzeba uważać na surge line bo może błyskawicznie nam zbić turbo czego już doświadczyłem choć co prawda na turbinie T3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości