SWAP silnika z golfa mk II 1.8 GTI do golfa mk3 1.4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

SWAP silnika z golfa mk II 1.8 GTI do golfa mk3 1.4

Post autor: bonq R32 » wt lut 14, 2006 19:15

Witam serdecznie!!
zakupiłem silnik z golfa II 1.8 GTI (PF)oczywiście kompletny z osprzętem i chciałem sie dowiedzieć czy będzie to duży problem żeby wsadzić go do mojego golfa mk3 1.4.?
proszę o pomoc, pozdrawiam



fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 15, 2006 00:15

Z tego co słyszałem to w Mk3 silniki miały trochę inne mocowanie.Ale z tym to można sobie poradzić bez większych kłopotów.Nie piszesz nic o skrzyni biegów a to jest ważne bo raczej ta z 1.4 nie podejdzie.i jeszcze jedno zawiecha na 1.4 jest trochę słabsza niż w GTI więc moim skromnym zdaniem dla własnego dobra założyć tą od przynajmniej 1.6 lub 1.8.No i hamulce też lepiej nie oszczedzać.

[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 23:24 ]
Chociaż dziwi mnie to że zdecydowałeś się na silnik od MK2 a nie od Mk3.Ale pewnie koszty zadecydowały.Polecam pytać Apsika lub GTO.



Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

Post autor: bonq R32 » śr lut 15, 2006 04:46

...oczywiście silnik jest ze skrzynią,komputerem,kompletną elektryką i półosiami, a jeśli chodzi o zawiecho to w 1.4 miałem gwintowane i jeżeli tylko będzie pasować to zostanie natomiast hamulce pozostaną z 1.4 przynajmniej narazie.Obawiam się tylko o samo mocowanie silnika bo jeżeli się różni to może być problem



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lut 15, 2006 05:13

no bedzie problem bo jest pochylony w w strone chlodnicy twoj silnik a powyzej 1.6 w mk3 zreszta tak jak w pozostalych wersjach sa pochylone w strone grodzi co automatycznie sprowadza sie do innych mocowan silnika

lepiej wsadz silnik 2.0 115PS na allegro jest ich sporo i to w calkiem dobrych cenach
sa to stosunkowo mlodsze silniki niz 1.8GTi i rownie wytrzymale



fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 15, 2006 12:34

A powiedz mi Krzylu czy jakbym u siebie wpakował głowicę od 1.8 GTI (mk2) to czy byłoby dużo grzebania oczywiście pragnę zostawić poczciwego Pierburga 2E2 i czy musiałbym zmienić kolektor wydechowy (na ten z GTI).I czy to ma sens?



Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

Post autor: bonq R32 » śr lut 15, 2006 13:27

teraz juz nie mam opcji zamiany tego silnika, więc mam nadzieje że jakiś mechanik sobie z tym poradzi choć nie powiem troche się tego obawiam...Może znacie kogoś kto zna się na tym fachu i podioł by się tej roboty?Najlepiej żeby był z okolic Katowic i chorzowa



fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 15, 2006 15:14

Poradzi sobie bynajmniej powinien.Przeciez wystarczy wyspawać nowe uchwyty.Nie wiem bo aż tak się na tym nie znam ale co z ławą.Z tym może być kombinacji.Poradzi sobie.



Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

Post autor: bonq R32 » czw lut 16, 2006 16:46

dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw lut 16, 2006 16:57

bonq R32 pisze:dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??
No to jak już wymieniasz to rób fototutoriala... Jest na tym forum wielu chętnych do wywalenia 1,4 z pod maski...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pt lut 17, 2006 00:48

bonq R32 pisze:dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??
Nie bardzo widze problem, nie ma najmniejszego !!!!!! :panna: kręcicie sprawe jakbyscie conajmniej upychali V8 ..wzdłuż !!!!! :panna: wózek przedni, sanki ..zwał jak zwał...fachowo wg ETKI podpora jednostki napędowej jest taka sama dla wszystkich modeli patrz ETKA !!!! :green_fuck:

Obrazek

czyli rozstaw MOCOWAŃ silnika , tych z tyłu jest taki sam !!! tylko VR ma inną belke przednią zawieszenia silnika !! Nic nie trzeba wycinać i spawać jak ktos tu pisał !!! :kac: łapy musisz qpić od silnika 1.8 lub 2.0 z golfa 3 i siedzi na miejscu,dwie alu jedna metalowa- przednia :grin: poduszki zmien na takie od 2E, ADY i nie bedzie kłopotu, dodam tylko że poza wydechem musisz wymienić lewarek zmiany biegów na taki od silnika 1.8 2.0 oraz te dźwigienki na skrzyni (o ile masz z MK2 na MK3 !! inne długości i kąty potem jest kłopot z regulacją !!!!!( na upartego przy zakupie łapy na skrzynie powinny tam być ) no i będziesz miał problem z pompką paliwa, do GTI (rozumiem to jako 1.8 na mechanicznym wtrysku NP.PB 112KM w przypadku PF 107KM,RV 105KM nie bedzie kopotu)będziesz potrzebował 6 barowej pompy paliwa a żadna trójkowa tyle nie daje , VR tylko 4 bary !!!!!!!!!!! :panna: pozdroo :pub: miłej pracy....jak oddałeś do warsztatu to nie słuchaj ich opowieści bo widze , że nie bardzo masz wiedzę na ten temat, jak wyczuli będą chcieli Cię zdrowo skroić a to jest czysto mechaniczna robótka , odkręcić -przykręcić- wyregulować bez rzeźby...no może pompa paliwa :jezor: [ nie wiem jaki masz silnik] MAX. 3 dni spokojnej pracy jak wszystko jest na miejscu !!! :okej: o hamulce rozumiem że zadbasz !!!!?? :chytry: :bajer:
AHHAA PÓŁOSIE Z TRÓJKI SĄ DŁUŻSZE !!!!!!!!



fibolek

Post autor: fibolek » pt lut 17, 2006 14:09

No to mamy fachową poradę NEMESISA i o to chodziło.



Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

Post autor: bonq R32 » czw mar 02, 2006 16:45

Może ktos powiedzieć jak wygląda kwestia pompy paliwa w golfie GTI bo z tego co słyszałem są dwie, a u mnie w 1.4 była jedna.No i pojawił sie problem z mechanizmem zmiany biegów, a mianowicie jego brakiem.Skąd mogę wziąść taki mechanizm?



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pt mar 03, 2006 01:10

bonq R32 pisze:Może ktos powiedzieć jak wygląda kwestia pompy paliwa w golfie GTI bo z tego co słyszałem są dwie, a u mnie w 1.4 była jedna.No i pojawił sie problem z mechanizmem zmiany biegów, a mianowicie jego brakiem.Skąd mogę wziąść taki mechanizm?
jakbyś czytał posty w swoim temacie byś wiedział !!!!!!!!!!

musisz wymienić lewarek zmiany biegów na taki od silnika 1.8 2.0 oraz te dźwigienki na skrzyni (o ile masz z MK2 na MK3 !! inne długości i kąty potem jest kłopot z regulacją !



Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

Post autor: bonq R32 » pt mar 03, 2006 15:01

powstał kolejny problem z napędem prędkościomierza.W mk 2 jest na linke, a w mk3 elektroniczny...Można to jakoś przerobić czy konieczna jest nowa skrzynia?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości