Hamulce do mk2 - najlepsza opcja ??

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Post autor: adams » wt paź 13, 2009 13:56

Gwiazdor pisze:VR i mega gleba to nieporozumienie.
a dlaczemu?


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt paź 13, 2009 17:29

adams pisze:a dlaczemu?
a dlatemu
Gwiazdor pisze:Najniższym punktem u mnie jest...miska...niżej jest tylko śruba od mocowania wahacza...1 lub 2mm


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Wrobel Gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Wrobel Gda » wt paź 13, 2009 17:39

albo chcesz sie toczyć to wystarczy ci RP albo zapierdalać i po to chyba ci ten silnik :bigok: no chyba że libisz walić co chwile miską i sie zawieszać w najmniej odpowiednich chwilach :goof:



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt paź 13, 2009 19:31

Ja jestem wstanie zrozumieć "zglebowanych" (u siebie też nie mam najwyżej), fajnie to wygląda. Jeżeli ktoś ma vw tylko na spoty i jako hobbi to ok. Jednak tak niska gleba na codzień jest nie do wytrzymania. Nie mówię tu o progach bo to oczywiste, ale o koleinach na naszych pięknych drogach. Przy większych prędkościach to staje się niebezpieczne również dla innych, bo ktoś może stracić panowanie nad kierą. Na pewno nie stawiałbym gleby nad bezpieczeństwo. VR do czegoś zobowiązuje, nie bez powodu miały one takie duże hample. Jak już coś robić to pożądnie, bo na drodze odpowiadzasz nie tylko za swoje życie.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Wrobel Gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Wrobel Gda » wt paź 13, 2009 23:42

Świete slowa kolego =D> To bezpieczeństwo powinno być na pierwszym miejscu



Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Post autor: adams » wt paź 13, 2009 23:46

ja mam glebę -70mm i jeżdżę tym na co dzień po drogach na Lubelszczyźnie, a tu za wesoło nie jest, nie raz już przywaliłem miską i nie tylko... miskę mam do wymiany bo pękła przy korku i sączy się olej. Komfort jazdy jest porównywalny do serii, ale sterowanie autem przy dużych prędkościach zwłaszcza na zakrętach znaaacznie się poprawiło! Auto jest niemal przyklejone! więc gleba w VRce jak najbardziej tak! im niżej tym lepsza przyczepność, lepsze hamowanie i przyśpieszanie!

a co do hamulców, mam 288mm z przodu, czekam właśnie na zimmermanny sport ale chyba się nie doczekam :/ i na przodzie wyląduje mikoda nawiercana + ferrodo ds performance, na tyle już taki zestaw siedzi!

co jest niebezpiecznego w glebie? trzeba umieć jeździć po koleinach a nie w nich! a jak jest kiepska droga to trochę wolniej, ale za to na równej nawierzchni się nadrabia :)
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 23:47 przez adams, łącznie zmieniany 1 raz.


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
Wrobel Gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Wrobel Gda » śr paź 14, 2009 00:24

Bezpieczne mają być heble, ja w glebie niebezpieczeństwa nie widze ale przy małej średnicy tarcz to już śmiem twierdzic że bezpiecznie do końca nie jest :bajer:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr paź 14, 2009 23:19

Gwiazdor pisze:No to będziesz się wszędzie wieszał i tyle. VR i mega gleba to nieporozumienie.

Najniższym punktem u mnie jest...miska...niżej jest tylko śruba od mocowania wahacza...1 lub 2mm
sprawdzałeś tę śrube w prawym wahaczu o której kiedyś pisałem :chytry:



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » czw paź 15, 2009 08:52

Wszystko jest kwestią umiaru :). Ja też w glebie nic złego nie widzę, ja pisałem o hardcorach tj. 1-2 cm prześwitu od najniżej położonej metalowej części (nie od spojlerów). Już takie pojazdy widziałem.
Wracając do tematu:
adams pisze:a co do hamulców, mam 288mm z przodu, czekam właśnie na zimmermanny sport ale chyba się nie doczekam :/ i na przodzie wyląduje mikoda nawiercana + ferrodo ds performance, na tyle już taki zestaw siedzi!
Jak Ci się te ATM GT spisują z ferrodo? U mnie od 1,5 miesiąca taki zestaw czeka na montaż na wszystkie 4 koła.
Ostatnio zmieniony czw paź 15, 2009 08:53 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Post autor: adams » czw paź 15, 2009 19:45

trudno powiedzieć, tylne hamulce to 20-30% ogółu hamowania więc szału nie będzie, ale ręczny jest git, no i jak by auto mniej nurkowało przy hamowaniu

z przodu na razie siedzi seria, od ponad trzech miesięcy czekam na tarcze zimmemann sport ale nie dostarcza ich producent :/ moja cierpliwość się kończy i chyba na przodzie wyląduje taki sam zestaw jak na tyle (mikoda nawiercana bez nacięć i klocek ferrodo DS performance) klocek już czeka


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob lis 14, 2009 11:12

Dedi_S pisze:Mam okazję kupić kompletne zwrotnice+jarzma+zaciski do golfa Mk3 GTI lub VR6
Teraz mam 239 z zintegrowanymi jarzmami na pełnej tarczy 4x100
Sprzedający twierdzi że tarcze mają: GTI - 280, VR6 - 288 (coś mi tu nie gra?) 5 x 100
Jeśli dobrze zrozumiałem od początku temat to zakładam zestaw: zwrotnice, jarzma, zaciski ze swoimi piastami na 4x100 i nowymi tarczami 280 i ma to pasować P&P, zgadza się? Jesli nie to jak to ma wyglądać?
punkvw pisze:kupuj to co napisales, wsadz swoje piasty 4x100 i po problemie. serwo i pompa moze zostac (od biedy) albo zmien sama pompe na 22mm................................
punkvw pisze:sworzen mozna zmienic.......................
marcinas1983 Miałeś racje, przez punkvw straciłem kupę kasy i czasu. Nie da rady tego zestawu zamontować. Po pierwsze sworzeń ma inny rozstaw śrób. Po drugie zwrotnica jest wyższa i większa chyba o 4-5 cm. Po trzecie po założeniu półoś blokuje skręt bo zwrotnica z Mk3 GTI ma większy promień. Po czwarte piasty nie pasują bo mają za małe "odsadzenie" i tarcza nie wejdzie.
Panowie pomóżcie i napiszcie co mam założyć (kupić) żeby mi jarzma z zaciskami i tarczą 280 mm weszły, Przez punkvw tylko popłynełem kilka stówek i musiałem rozwalić nówkę łożysko z SKFu.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 23:10 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lis 14, 2009 11:27

wyjścia jak zawsze są 2:
-kupić wahacze i półosie do tych zwrotnic co masz
-kupić zwrotnice do tych tarcz, wahaczy itp co masz
wg mnie 1 opcja będzie tańsza bo masz już kupione tarcze, decyzja należy do ciebe :bigok:
aha w opcji 1 rozstaw kół rośnie na strone o 2.7cm i czuć że dużo lepiej się prowadzi auto (z danych jakie mam wynika, że zwrotnice z krzywym sworzniem mają większy ujemny promień zataczania)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lis 14, 2009 11:41

toffic, a według mnie opcja nr. 2 będzie tańsza... bo kupuje tylko zwrotnice i składa wszystko na swoich byłych częściach od mk2. Nie każdy ma dojście do tanich części z "odzysku" :helm: . Przecież sworznie od mk2 co miał przy swoich wahaczach chyba nie wyrzucił :) . Tylko wymienia zwrotnice i resztę przykręca od GTI/VR6.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 11:42 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob lis 14, 2009 11:41

pierwsza opcja odpada bo koła nie będą mi się mieścić w nadkolach, a już mam zaklepane ranty.
Czyli wystarczy, żebym sprzedał zwrotnice z MK3 gti, kupił od MK3 1,8 zwykłego i takie same piasty wtedy to podejdzie?


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości