Rezystancja świec żarowych. Trudniej odpala.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz paź 11, 2009 11:00

marcin999 a kto powiedział ze im nie odpalają, poprostu w tych temp oscylujących na granicy grzania świec motor odpala mniej ochoczo niz jak świeczki juz grzeją.



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » ndz paź 11, 2009 13:14

Tak jak kolega napisał w vagu jest mozliwość zmiany kiedy zaczynają grzać świeczki. W adaptacjach grupa 12. Jeśli mniej ochoczo kręci to pewnie rozrusznik - należało by to zrobić przed zimą zeby nie było puźniej problemów.



miras2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 18:46
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: miras2008 » ndz paź 11, 2009 19:03

Miałem identyczny problem z grzaniem świec. Wstawiłem szeregowo z czujnikiem rezystor 1,2 kom ( rezystor należy wstawić w przewód od pinu 3 (wtyczka 4 pinowa)). Nie mam żadnych skutków ubocznych typu wzrost a potem spadek obrotów. :pub:
Zuważyłem że sterownik włącza grzanie swiec gdy czujnik temp. ma rezystancje powyżej 3,7kom



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn paź 12, 2009 13:03

miras2008 pisze:Nie mam żadnych skutków ubocznych typu wzrost a potem spadek obrotów. :pub:
ale za to masz większe zużycie paliwa bo oszukujesz ECU co do właściwej temperatury płynu chłodzącego.


Obrazek

miras2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 18:46
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: miras2008 » wt paź 13, 2009 17:48

Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle :hmm: .
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 17:51 przez miras2008, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 17:53

miras2008 pisze:Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle :hmm: .
Posuniecie bez sensu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253&start=0 rezystor zawsze podnosi dawke i spalanie a normalnie bez efektów ubocznych mozna było zrobić to vagiem i bez ingerencji w instalację



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt paź 13, 2009 17:58

PinkFloyd pisze:
miras2008 pisze:Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle :hmm: .
Posuniecie bez sensu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253&start=0 rezystor zawsze podnosi dawke i spalanie a normalnie bez efektów ubocznych mozna było zrobić to vagiem i bez ingerencji w instalację
Można, ale nie w każdym, co do rezystora to rzeczywiście rozwiązanie bez sensu, może i lepiej jeśli chodzi o grzanie, ale nie da się ukryć że więcej ropki podleje.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 18:05

piter_s pisze:
PinkFloyd pisze:
miras2008 pisze:Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle :hmm: .
Posuniecie bez sensu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253&start=0 rezystor zawsze podnosi dawke i spalanie a normalnie bez efektów ubocznych mozna było zrobić to vagiem i bez ingerencji w instalację
Można, ale nie w każdym, co do rezystora to rzeczywiście rozwiązanie bez sensu, może i lepiej jeśli chodzi o grzanie, ale nie da się ukryć że więcej ropki podleje.
Jeżeli nie mozna w danym silniku to na allegro sa moduły do TDI które obnizaja temp., która widzi ECU o ok 20st i wyłączaja przepływ inf. przez opornik po ok 2 sek od odpalenia i warca wszytsko po staremu , czyli tylko działa to w momencie dopalenia a nie tez w czasie jazdy. Wpiety opornik podnosi tez temp. w jakiej wyłaczane sa swiece w czasie podgrzewania, jak wiadomo trwa do ok do 2 min lub do temp. 60st jak zapodasz opornik ze ecu zawsze widzi max do 60st to za kazdym razem bedzie silik podgrzewały swiece po starce przez ok 2 min.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr paź 14, 2009 18:30

no tak, taki moduł to prosta sprawa, zwykły układ opóźnionego załączania co zamknie nam obwód.
wymyśliłem taki schemacik który po włączeniu zasilania 12v na przekaźnik zwłoczny np na 10sekund opóźnienia załączy styki i zamknie obwód na jednym przewodzie od ecu w którym będzie wpięty odpowiedni rezystor co zmieni rezystancję czujnika i np zamiast 10st będzie 0st.
podsumowując, przy włączeniu zapłonu ecu widzi opór np 150 ohm poprzez rezystor wpięty szeregowo a po załączeniu przekaźnika ze zwłoką czasową odcina rezystor i jest jak w oryginale.
w takim rozwiązaniu nie ma ciągle dużego zużycia paliwa, tylko przez kilka sekund.
automatycznie świece zagrzeją dłużej.

Obrazek

powodzenia w modach.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob lis 07, 2009 00:30

Wracam do tematu jako jego "twórca" z przed 2 lat. Przez ubiegłe 2 lata wiele się działo ale wierny ideom TDI POWER i z większym doświadczeniem mogę jeszcze bardziej "namieszać" w temacie :helm: /u mnie przy temperaturze poniżej 7~8 stopni po odpaleniu auta (niezależnie od temp. pali od strzała) silnik pracuje przez około minuty z lekką czkawką jak w temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140155 czyli drgawki w AHF przy dojazdach do świateł w trybie PSJ. U mnie ten efekt występuje przy temperaturach poniżej 6 stopni a auto zapala zawsze od strzała i po odpaleniu przez ok minutę lekko kuleje, jakby wypadały zapłony w motocyklu, wtedy na kanale 012 mam wartości 10110000 przy napięciu 14,21 V , a gdy po około minucie wartości wskoczą na 11111111 czyli all OFF silnik cichnie i mruczy jak szesnastolatka. Sprawa wygląda tak że dogrzewanie po odpaleniu zawstydza turbodynomena :helm: Sorry za język ale zawstydziłem żonę, VAGinę i spaliny w garażu i 4 harnasie, ale może skumacie co chcę powiedzieć Wam :grin: Dodam tylko jeszcze że zarówno na ori czujniku temperatury jak i na nowym wszystko pięknie śmiga po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury, więc wynika z tego że u mnie silnik lepiej bangla po rozruchu bez dogrzewania niż Z, i teraz pytanie czy któraś ze świec uwalona (i lepiej jak nie grzeje choć ECU myśli że grzeje) czy ten silnik AHF jest jakiś inny od wszystkich nawet na mapach od krajowej elity?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob lis 07, 2009 12:29

Kris-THC, Rozwiązałeś problem z drgawkami przy dojezdzaniu do świateł?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob lis 07, 2009 12:36

Nie nie rozwiązałem, zresztą przy dojeżdżaniu te drgawki są minimalne i nie przeszkadza mi to, bardziej zastanawia mnie tryb pracy silnika na dogrzewaniu świecami po odpaleniu.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 07, 2009 13:54

Kris-THC pisze:Nie nie rozwiązałem, zresztą przy dojeżdżaniu te drgawki są minimalne i nie przeszkadza mi to, bardziej zastanawia mnie tryb pracy silnika na dogrzewaniu świecami po odpaleniu.
Ja pozbyłem się dogrzewania świec po odpaleniu, działą mi tylko przy bardzo mroźnich nocach i to tylko kilka sekund a nie minut jak fabrycznie- skraca to żywotnośc świec i nie potzrebnie sie przegrzewają, po wyeliminowaniu tego nie widzę na minus róźnicy w pracy silnika



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz lis 08, 2009 11:56

PinkFloyd pisze:Ja pozbyłem się dogrzewania świec po odpaleniu
Ale w jaki sposób? Nie wiem na którym kanale robić nowe adaptacje bo na pewno nie na 012 bo tam jest pre-glow tylko raczej.
; 00000000 = Waiting for Coolant Temperature
; 00000001 = Waiting for ECO Start Request
; 00010000 = Pre-Glow
; 01010000 = No Pre-Glow
; 10110000 = Post-Glow
; 11000000 = No Post-Glow
; 11110000 = Interim Glow
; 00110000 = Readiness Glowing
; 01110000 = Glow Start
; 10110001 = Waiting for Post-Glow
; 11010000 = No Post-Glow
; 11110001 = Waiting for Interim Glow
; 11111111 = Glowing OFF
012,2,Pre-Glow Period
012,3,Supply Voltage,(Terminal 30),Specification: 13.0...15.0 V
012,4,Coolant,Temperature (G62),Range: -40.5...+135.0 °C\nSpecification (Warm): 80.0...110.0 °C

Jak tylko wyłączy się dogrzewanie silnik chodzi o wiele ciszej i idealnie równo.

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 12:08 ]
16,0,Auxiliary heater
16,1,Generator loading,
16,2,Aux. heat,bit-mapped
; xxxxxxxx
; 1 Not relevant
; 1 Not relevant
; 1 Coolant Temp. sensor G62 or IAT sensor G72 faulty
; 1 Engine start in last 10 seconds
; 1 Engine below 760 RPM
; 1 Battery below 9 volts
; 1 Generator faulty
; 1 Coolant temp > 70-80C or IAT > 5C
16,3,Activation,Hi/Lo
; xx
; 1 High heat output, J360 on
; 1 Low heat output, J459 on
16,4,Voltage supply,


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości