spa-lanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MARLUK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pt sie 28, 2009 16:45
Lokalizacja: warszawa

spa-lanie

Post autor: MARLUK » wt paź 13, 2009 14:33

witam ,ostatnio byłem na regulacji gaźnika w swoim golf II 87, 1,3 gaz + benz|

koszt usługi wyniósł mnie 30 zł (!) wydaje się bardzo mało , ale nie wiem ... znajomy ma ten sam model gazu w mieście przy oszczedniej jeździe pali mu 8,5 . Mi przed regulacja najmniej 10,2 l przy naprawde ekonomicznej jeździe a przy tzn "normalnej" 1o,5

wiem ze to i tak nie duzo ale pytanie skad takie różnice ??

pozdrawiam i dziękuje za pomoc



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt paź 13, 2009 15:00

MARLUK, po regulacji czy przed nią Ci tyle pali/ł ?


Dziki

MARLUK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pt sie 28, 2009 16:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: MARLUK » wt paź 13, 2009 15:02

10,2 -10,5 przed , teraz na 10 l robię równe 100 km czyli 10\100 miasto z mocno oszczedną jazdą , do 70 km\h po mieście góra

czyli dało 0,2 l ;/ cos chyba nie tak prawda ??

wiem ze to stare auto i nie powinienem się spodziewać niewiadomo ile , ale liczylem szczerze na wiecej ..
choć ze i tak oszczędne :P



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt paź 13, 2009 15:14

Przy starszych autkach niestety nie jest regułą ile maja palić. Jeden spali 10 a drugi 7 na 100kmów. Pytanie dlaczego? ponizej kilka przyczyn porad:
- filtr paliwa,
- filtr powietrza
- rozmiar opon
- świece zapłonowe,
- kable WN
- stan hamulców

To tylko podstawowe rzeczy które w połaczeniu ze soba mogą nieźle namieszać przy spalaniu a jeszcze bardziej w kieszeni

Przy silniku 1.3 nie spodziewał bym się lepszej rewelacji jak 9 l/100 w trybie miejskim.
Każdy z nas wie, że te silniki choć mało koni mają to wcale mało nie jedzą.

Co do regulacji.... za 30 PLNów nie ma cudów.


Dziki

MARLUK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pt sie 28, 2009 16:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: MARLUK » wt paź 13, 2009 15:16

oponki załozone 175\70 r 13 , filtr powietrza zmieniony paluch i kopułka ale to inna bajka

ps kable wn to zapłonowe ? przepraszam ale jestem nowy i żądny wiedzy :))



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt paź 13, 2009 15:31

ps kable wn to zapłonowe ? przepraszam ale jestem nowy i żądny wiedzy :) )
Tak kable WN (wysokiego napięcia) to kable zapłonowe.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt paź 13, 2009 15:32

MARLUK pisze:kable wn to zapłonowe
WN czyli wysokiego napięcia, lub zapłonowe jak kto woli.


Dziki

MARLUK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pt sie 28, 2009 16:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: MARLUK » wt paź 13, 2009 15:36

a jak je testować ? na rozrzanym silniku otworzyć klapę i sprawdzić czy nigdzie nie "latają"iskierki tak ?



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt paź 13, 2009 16:01

MARLUK pisze:a jak je testować ? na rozrzanym silniku otworzyć klapę i sprawdzić czy nigdzie nie "latają"iskierki tak ?
nie musi być rozgrzany, a nawet nie wiem czy nie lepiej na zimnym, ważne żeby było jak najciemniej, bo w dzień cięzko będzie coś dojrzeć..



MARLUK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pt sie 28, 2009 16:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: MARLUK » wt paź 13, 2009 16:02

dobra ! dzięki wielkie , sprawdzę dzisiaj i dam znać co tam jak tam :)


pozdrawiam



MICHAS813
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 21:00
Lokalizacja: PŁAWNO
Kontakt:

Re: spa-lanie

Post autor: MICHAS813 » wt paź 13, 2009 16:06

MARLUK pisze:witam ,ostatnio byłem na regulacji gaźnika w swoim golf II 87, 1,3 gaz + benz|

koszt usługi wyniósł mnie 30 zł (!) wydaje się bardzo mało , ale nie wiem ... znajomy ma ten sam model gazu w mieście przy oszczedniej jeździe pali mu 8,5 . Mi przed regulacja najmniej 10,2 l przy naprawde ekonomicznej jeździe a przy tzn "normalnej" 1o,5

wiem ze to i tak nie duzo ale pytanie skad takie różnice ??

pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Kolego sprawdz sobie przyspieszacz zapłonu przy aparacie. Miałem golfa z takim silnikiem i wlasnie przyspieszacz robil takie cuda,ze palil duzo za duzo.Pozdrawiam



MARLUK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pt sie 28, 2009 16:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: MARLUK » wt paź 13, 2009 16:31

a gdzie mieści się przyspieszacz ? i co w nim sprawdzić trzeba? jestem nowy w tych tematach wiec prawie wszystkko mi obce
:/



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr paź 14, 2009 08:25

MARLUK, nie zrozum mnie źle ale to praktyka czyni mistrza a nie teoria, szczególnie z forum. Na początek znajdź dobrego nie drogiego mechanika i pogadaj w temacie swojej dwójki. A może masz kumpla, który troche mechanikuje? Niech pokaże podstawy bo z teori na forum możesz zrobić więcej krzywdy niżeli pożytku.
My chcemy jak najlepiej ale bez podstaw nic sam nie zdziałasz... To jak chodzenie ze świeczką na wietrze i w ciemności, niby drogę znasz ale warunki nie sprzyjają.

Pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr paź 14, 2009 09:47

Wszystko było by pięknie gdyby każdy ujawnił kod silnika, niestety.
[ pisząc

Przy starszych autkach niestety nie jest regułą ile maja palić. Jeden spali 10 a drugi 7 na 100kmów. Pytanie dlaczego? ponizej kilka przyczyn porad:
- filtr paliwa,
- filtr powietrza
- rozmiar opon
- świece zapłonowe,
- kable WN
- stan hamulców
b]maryjan[/b], Niestety nie masz racji, to co wypisałeś jest tylko przyczyną pośrednią chodzi tu o samo zasilanie paliwem, czy komputer ustala właściwą mieszankę, czy ewentualnie gaźnik jest rozregulowany, Gaźniki sterowane podciśnieniem to najbardziej oporne mechanizmy, ja taki system zasilania paliwem mam w swoim golfie i niestety ciebie zmartwię spalanie u mnie w aucie na benzynie wynosi max 8.4 l/100km. w mieście.
MARLUK, wysokie spalanie w twoim aucie może być przyczyną uszkodzonej sondy lambda, ewentualnie membrany w elektrozaworze proszę znawców by się wypowiedzieli, ewentualnie mnie poprawili
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 09:48 przez reanimat, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 266 gości