jaki gaznik do Golfa MK 2 1.6 RF ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

jaki gaznik do Golfa MK 2 1.6 RF ??

Post autor: Arek85 » wt lut 14, 2006 22:43

Pomocy!! czy jest roznica jak do silnika 1.6 beznyna o symbolu RF wstawie gaznik Pierburg 2EE lub Pierburg 2E?? jezeli jest roznica to jaki model gaznika powinienem wstawic do swojego silnika?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt lut 14, 2006 23:16

Czesc. Orginalnie byl w tym silniku gaznik Pierburg 2E2. I taki polecam zalozyc. Jest on prostszy w budowie i sterowany pneumatycznie. Gaznik 2EE jest gaznikiem sterowanym elektronicznie wiec bedziesz oprocz jego samego potrzebowal jeszcze centralki i okablowania. Dodatkowo musialbys takze wyposazyc silnik w sonde lambda. A pozatym jak mowi prawo Marphiego: im bardziej skomplikowane urzadzenie tym wieksza jest mozliwosc wystapienia usterki. Takze polecam ci 2E2. Pozdrowienia



Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » wt lut 14, 2006 23:31

moze pytanie wyda ci sie głupie no ale... czy 2E2 to to samo co 2E??



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt lut 14, 2006 23:39

Nie jest glupie. Konstrukcyjnie czyli odlewem korpusu nie roznia sie prawie wogole. Roznica tak jak juz napisalem polega na tym ze w 2E2 wszystko czyli regulacja obrotow, uruchamianie przepustnicy 2 przelotu itd jest uruchamiane za pomoca silownikow na podcisnienie ktore pochodzi z koleltora ssacego natomiast w 2EE wszystkim zarzadza komputer, ktory zczytuje informacje od czujnikow i na tej podstawie dobiera parametry dzialania tego wszystkiego. Roznicy w mocy nie ma, spalanie moze byc nizsze o moze 0,5 l na setke ale instrukcja tego nie potwierdza, ale za to jest tam tyle czujnikow, elektroniki, kabelkow ze jak sie cos zepsuje to lezysz i kwiczysz :axe: zreszta poczytaj sobie forum, ciagle o problemach z 2EE. Dlatego polecam 2E2 (sam mam i jest ok)

[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 22:41 ]
aha zle zrozumialem pytanie. tak 2E to to samo co 2E2, za malo snu, ta druga cyferka 2 to oznaczenie serii, bo byly np 2E3 do silnikow 1,3l. Sorki za pomylke.



Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » wt lut 14, 2006 23:50

Oki teraz juz wiem wszystko. Wielkie dzieki!!



fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 15, 2006 00:34

KamilW ja też mam Rf i gaźnik 2E2 i całkowicie się z tobą zgadzam.Gaźnik 2E2 jest nawet "bardziej rozwojowy" od 2EE.Gdyż z tego co słyszałem można go adoptować do silnika 1.8 bez większych problemów a co za tym idzie ustwić natomiast 2EE nie bardzo jest jak ustawiać bo on sam sobie wszystko reguluje,i jest przeznaczony tylko do silników 1.6.
Podobno do Pierburga 2E2 można zaadoptować ssanie od 2EE czego osobiście też nie polecam.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr lut 15, 2006 09:06

no da sie. Ja osbiscie przerabiam ssanie w 2E2 na wersje sterowana czujnikiem termiczno-czasowym z wtrysku KE-Jetronic. mysle ze to rozwiazanie bedzie lepsze od seryjnego. A co do przekladki do 1,8 to tez jest mozliwa w przypadku 2E2, jak jest z 2EE to nie wiem. Musze ten gaznik dorwac kiedys w swoje lapy i zobaczyc czemu wszyscy tak na niego psiocza.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 15, 2006 10:31

2EE jest przystosowany do 1,6. Bez przeróbek w 1,8 działa źle czego doświadczył mój kolega. Myślę że trzeba by przede wszystki srednicę dysz zmienić.
Wersje gaźnika 2e2 do samochodów 1,6 i 1,8 różnia sie głównie właśnie śednica dysz. Reszta różnic jest mniej istotna (np ilość paliwa wtryskiwanego przez przyśpieszacz, co zresztą moizna regulować)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr lut 15, 2006 11:18

KamilW pisze:Dlatego polecam 2E2 (sam mam i jest ok)
też mam 2E2 i polecam taki


:-k ...

fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 15, 2006 12:30

Bo ztego co mi wiadomo choć może głupoty piszę ale z tym ssaniem od 2EE jest tak że ono niby samoczynnie się załącza bez ingerencji nastawczej urzytkownika.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 154 gości