Rezystancja świec żarowych. Trudniej odpala.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Miałem identyczny problem z grzaniem świec. Wstawiłem szeregowo z czujnikiem rezystor 1,2 kom ( rezystor należy wstawić w przewód od pinu 3 (wtyczka 4 pinowa)). Nie mam żadnych skutków ubocznych typu wzrost a potem spadek obrotów.
Zuważyłem że sterownik włącza grzanie swiec gdy czujnik temp. ma rezystancje powyżej 3,7kom
Zuważyłem że sterownik włącza grzanie swiec gdy czujnik temp. ma rezystancje powyżej 3,7kom
Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle .
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 17:51 przez miras2008, łącznie zmieniany 1 raz.
Posuniecie bez sensu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253&start=0 rezystor zawsze podnosi dawke i spalanie a normalnie bez efektów ubocznych mozna było zrobić to vagiem i bez ingerencji w instalacjęmiras2008 pisze:Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle .
Można, ale nie w każdym, co do rezystora to rzeczywiście rozwiązanie bez sensu, może i lepiej jeśli chodzi o grzanie, ale nie da się ukryć że więcej ropki podleje.PinkFloyd pisze:Posuniecie bez sensu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253&start=0 rezystor zawsze podnosi dawke i spalanie a normalnie bez efektów ubocznych mozna było zrobić to vagiem i bez ingerencji w instalacjęmiras2008 pisze:Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle .
Jeżeli nie mozna w danym silniku to na allegro sa moduły do TDI które obnizaja temp., która widzi ECU o ok 20st i wyłączaja przepływ inf. przez opornik po ok 2 sek od odpalenia i warca wszytsko po staremu , czyli tylko działa to w momencie dopalenia a nie tez w czasie jazdy. Wpiety opornik podnosi tez temp. w jakiej wyłaczane sa swiece w czasie podgrzewania, jak wiadomo trwa do ok do 2 min lub do temp. 60st jak zapodasz opornik ze ecu zawsze widzi max do 60st to za kazdym razem bedzie silik podgrzewały swiece po starce przez ok 2 min.piter_s pisze:Można, ale nie w każdym, co do rezystora to rzeczywiście rozwiązanie bez sensu, może i lepiej jeśli chodzi o grzanie, ale nie da się ukryć że więcej ropki podleje.PinkFloyd pisze:Posuniecie bez sensu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253&start=0 rezystor zawsze podnosi dawke i spalanie a normalnie bez efektów ubocznych mozna było zrobić to vagiem i bez ingerencji w instalacjęmiras2008 pisze:Przeróbkę zrobiłem jesienią 2008r od tamtej pory przejechałem około 14tys km a średnie spalanie wyszło mi 5,3l na setkę czyli całkiem nieżle .
no tak, taki moduł to prosta sprawa, zwykły układ opóźnionego załączania co zamknie nam obwód.
wymyśliłem taki schemacik który po włączeniu zasilania 12v na przekaźnik zwłoczny np na 10sekund opóźnienia załączy styki i zamknie obwód na jednym przewodzie od ecu w którym będzie wpięty odpowiedni rezystor co zmieni rezystancję czujnika i np zamiast 10st będzie 0st.
podsumowując, przy włączeniu zapłonu ecu widzi opór np 150 ohm poprzez rezystor wpięty szeregowo a po załączeniu przekaźnika ze zwłoką czasową odcina rezystor i jest jak w oryginale.
w takim rozwiązaniu nie ma ciągle dużego zużycia paliwa, tylko przez kilka sekund.
automatycznie świece zagrzeją dłużej.
powodzenia w modach.
wymyśliłem taki schemacik który po włączeniu zasilania 12v na przekaźnik zwłoczny np na 10sekund opóźnienia załączy styki i zamknie obwód na jednym przewodzie od ecu w którym będzie wpięty odpowiedni rezystor co zmieni rezystancję czujnika i np zamiast 10st będzie 0st.
podsumowując, przy włączeniu zapłonu ecu widzi opór np 150 ohm poprzez rezystor wpięty szeregowo a po załączeniu przekaźnika ze zwłoką czasową odcina rezystor i jest jak w oryginale.
w takim rozwiązaniu nie ma ciągle dużego zużycia paliwa, tylko przez kilka sekund.
automatycznie świece zagrzeją dłużej.
powodzenia w modach.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Wracam do tematu jako jego "twórca" z przed 2 lat. Przez ubiegłe 2 lata wiele się działo ale wierny ideom TDI POWER i z większym doświadczeniem mogę jeszcze bardziej "namieszać" w temacie /u mnie przy temperaturze poniżej 7~8 stopni po odpaleniu auta (niezależnie od temp. pali od strzała) silnik pracuje przez około minuty z lekką czkawką jak w temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140155 czyli drgawki w AHF przy dojazdach do świateł w trybie PSJ. U mnie ten efekt występuje przy temperaturach poniżej 6 stopni a auto zapala zawsze od strzała i po odpaleniu przez ok minutę lekko kuleje, jakby wypadały zapłony w motocyklu, wtedy na kanale 012 mam wartości 10110000 przy napięciu 14,21 V , a gdy po około minucie wartości wskoczą na 11111111 czyli all OFF silnik cichnie i mruczy jak szesnastolatka. Sprawa wygląda tak że dogrzewanie po odpaleniu zawstydza turbodynomena Sorry za język ale zawstydziłem żonę, VAGinę i spaliny w garażu i 4 harnasie, ale może skumacie co chcę powiedzieć Wam Dodam tylko jeszcze że zarówno na ori czujniku temperatury jak i na nowym wszystko pięknie śmiga po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury, więc wynika z tego że u mnie silnik lepiej bangla po rozruchu bez dogrzewania niż Z, i teraz pytanie czy któraś ze świec uwalona (i lepiej jak nie grzeje choć ECU myśli że grzeje) czy ten silnik AHF jest jakiś inny od wszystkich nawet na mapach od krajowej elity?
Ja pozbyłem się dogrzewania świec po odpaleniu, działą mi tylko przy bardzo mroźnich nocach i to tylko kilka sekund a nie minut jak fabrycznie- skraca to żywotnośc świec i nie potzrebnie sie przegrzewają, po wyeliminowaniu tego nie widzę na minus róźnicy w pracy silnikaKris-THC pisze:Nie nie rozwiązałem, zresztą przy dojeżdżaniu te drgawki są minimalne i nie przeszkadza mi to, bardziej zastanawia mnie tryb pracy silnika na dogrzewaniu świecami po odpaleniu.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Ale w jaki sposób? Nie wiem na którym kanale robić nowe adaptacje bo na pewno nie na 012 bo tam jest pre-glow tylko raczej.PinkFloyd pisze:Ja pozbyłem się dogrzewania świec po odpaleniu
; 00000000 = Waiting for Coolant Temperature
; 00000001 = Waiting for ECO Start Request
; 00010000 = Pre-Glow
; 01010000 = No Pre-Glow
; 10110000 = Post-Glow
; 11000000 = No Post-Glow
; 11110000 = Interim Glow
; 00110000 = Readiness Glowing
; 01110000 = Glow Start
; 10110001 = Waiting for Post-Glow
; 11010000 = No Post-Glow
; 11110001 = Waiting for Interim Glow
; 11111111 = Glowing OFF
012,2,Pre-Glow Period
012,3,Supply Voltage,(Terminal 30),Specification: 13.0...15.0 V
012,4,Coolant,Temperature (G62),Range: -40.5...+135.0 °C\nSpecification (Warm): 80.0...110.0 °C
Jak tylko wyłączy się dogrzewanie silnik chodzi o wiele ciszej i idealnie równo.
[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 12:08 ]
16,0,Auxiliary heater
16,1,Generator loading,
16,2,Aux. heat,bit-mapped
; xxxxxxxx
; 1 Not relevant
; 1 Not relevant
; 1 Coolant Temp. sensor G62 or IAT sensor G72 faulty
; 1 Engine start in last 10 seconds
; 1 Engine below 760 RPM
; 1 Battery below 9 volts
; 1 Generator faulty
; 1 Coolant temp > 70-80C or IAT > 5C
16,3,Activation,Hi/Lo
; xx
; 1 High heat output, J360 on
; 1 Low heat output, J459 on
16,4,Voltage supply,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości