problem z wtryskami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » ndz paź 11, 2009 15:00

bajdzik90 pisze:arwam co z tym czynić?
sprawdzić ustawienie kąta wtrysku i rozrządu bo to jest podstawa i nie patrz na to że nikt tego nie ruszał, właśnie dlatego powinno to być w pierwszej kolejności sprawdzone.
jak z rana zapala?
kkolekk pisze:mój zanim zaczełem się bawić wogule nie kopcił a teraz tylna klapa jest cały czas czarna
bo za często używasz ogranicznika wciśnięcia pedału gazu



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » ndz paź 11, 2009 15:01

bo lubie



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » ndz paź 11, 2009 18:01

dawka jest oryginalna chyba tylko na zegarku mam 380 tys. przebiegu. a z tym kątem to muszę jechać do jakiegoś mechanika nie?? czy jestem w stanie to sam zrobić?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14245
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 11, 2009 19:43

bajdzik90 pisze:dawka jest oryginalna chyba tylko na zegarku mam 380 tys. przebiegu. a z tym kątem to muszę jechać do jakiegoś mechanika nie?? czy jestem w stanie to sam zrobić?
Jak nigdy się w tym nie grzebałeś,to lepiej daj to mechanikowi do zrobienia.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » ndz paź 11, 2009 21:08

ma racje :piwka: :piwka: :piwka:
ale to nic trudnego



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » ndz paź 11, 2009 23:21

to powiedzcie jak to można sprawdzić? Tak całkiem lewy nie jestem co do samochodów bo chodzę do mechanika ale wiadomo jak to w szkole uczą ale co do diesla to niewiele wiem także proszę o pomoc.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pn paź 12, 2009 06:42

szukaj a będzie ci dane



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14245
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn paź 12, 2009 07:36

Aby dokładnie ustawić,musisz mieć czujnik zegarowy lub lampę stroboskopową.Mozesz też na słuch.Luzujesz pompę na dwóch śrubach od strony koła pasowego i jedną na wsporniku pod krućcami wtryskowymi,odpalasz silnik i delikatnie luzujesz ostatnią sróbę z przodu pompy.Następnie przechylasz pompę w stronę silnika lub chłodnicy i słuchasz pracy silnika.Dokręcasz śruby gdy uznasz,że jest dobrze i robisz próbę,ewentualnie korektę.
Jeśli masz chęci i dobry słuch,to możesz próbować :bigok:
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 11:51 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pn paź 12, 2009 07:49

ok i tak muszę dzisiaj pogrzebać to zrobię fotoporadę na podstawie aaz



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » pn paź 12, 2009 19:40

kkolekk pisze:ok i tak muszę dzisiaj pogrzebać to zrobię fotoporadę na podstawie aaz
Byłbym wdzięczny.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn paź 12, 2009 19:42

bajdzik90 pisze:kkolekk napisał/a:
ok i tak muszę dzisiaj pogrzebać to zrobię fotoporadę na podstawie aaz

Byłbym wdzięczny.
Ja też :bigok:


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » śr paź 14, 2009 21:19

ok do ustawiania potrzebne są klucze 12, 13, 19 i zegar

Obrazek

na początek ściągamy filtr powietrza i osłonę rozrządu

Obrazek

popuszczamy trzy śruby od pompy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

następnie odkręcamy śrubę kluczem 12 w głowice pompy a w miejsce śruby wkręcamy zegar

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

następnie ustawiamy na znaku w skrzyni

Obrazek

Obrazek

potem kluczem 19 kręcimy silnikiem do tyłu aż wskazuwka na zegarze przestanie sie poruszać

Obrazek

ustawiamy zegar kręcąc obudową na zero i kręcimy silnikiem do przodu aż będzie na znaku w skrzyni jeżeli mamy już na znaku zegar pokazuje nam wartość wyprzedzenia kąta. Aby przestawić wartość popuszczamy ostatnią śrubę pompy

Obrazek

kręcąc pompą w stronę silnika zwiększamy kąt.
Po ustawieniu żądanej wartości skręcamy wszystko spowrotem.
Niestety wartości dla swoich silników musicie gdzieś poszukać ja mam przerobioną pompe i dlatego ustawiam metodą prób i błędów.



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr paź 14, 2009 21:26

kkolekk pisze:Niestety wartości dla swoich silników musicie gdzieś poszukać
Prosze bardzo :grin:

Obrazek :bajer:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr paź 14, 2009 23:11

kkolekk pisze:potem kluczem 19 kręcimy silnikiem do tyłu aż wskazuwka na zegarze przestanie sie poruszać
Jedna mała uwaga .Radzę nie kręcić silnikiem tak jak na fotce czyli śrubą przy wałku rozrządu .W ten sposób obciążamy masakrycznie pasek rozrządu bo kompresja diesla stawia duży opór a paskiem ciągniemy w ten sposób cały silnik .Najlepiej jest kręcić silnikiem przy pomocy dużego wkrętaka przez okienko w skrzyni.Poza tym małym drobiazgiem opis i fotki spoko :bajer: ,będzie dla przyszłych chętnych na samodzielne ustawianie kąta wtrysku.
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 23:15 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości