[Mk3]Piszczący pasek...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
[Mk3]Piszczący pasek...
Witam
Mam taki problem bo cos mi ciągle świszczy pod maską.Ale co ciekawe jak odpale rano auto to wlasnie tak świszczy(to jest taki świst-nie pisk tak jak paski piszcza, ale z drugiej strony tez nie szum łozyska)a jak przejade tak ze 20km to przestaje i potem jak dlugo postoi to znowu to samo.Z początku bylem przekonany ze to pasek od wspomagania bo jak jak go popuscilem to na jakis czas byla cisza ale potem znowu! Az sie zdenerwowalem kupilem nowy(Goodyeara)i jak zalozylem to nie świszczal ale na drugi dzien znowu to samo NIe wiem juz czemu tak sie dzieje
ps. moge zrobic tak ze sciagne ten pasek tak na jeden dzien zeby zobaczyc czy to on? chodzi mi oto czy nic sie nie stanie z pompą od wspomagania jak nie bedzie napedzana?
Mam taki problem bo cos mi ciągle świszczy pod maską.Ale co ciekawe jak odpale rano auto to wlasnie tak świszczy(to jest taki świst-nie pisk tak jak paski piszcza, ale z drugiej strony tez nie szum łozyska)a jak przejade tak ze 20km to przestaje i potem jak dlugo postoi to znowu to samo.Z początku bylem przekonany ze to pasek od wspomagania bo jak jak go popuscilem to na jakis czas byla cisza ale potem znowu! Az sie zdenerwowalem kupilem nowy(Goodyeara)i jak zalozylem to nie świszczal ale na drugi dzien znowu to samo NIe wiem juz czemu tak sie dzieje
ps. moge zrobic tak ze sciagne ten pasek tak na jeden dzien zeby zobaczyc czy to on? chodzi mi oto czy nic sie nie stanie z pompą od wspomagania jak nie bedzie napedzana?
z pompą nic sie nie stanie tylko nie bedziesz miał wspomagania
może masz za mocno naciągnięty pasek.
u mnie też świszczy i moim zdaniem to łożysko na alternatorze, tyle ze
narazie działa i nic nie robie w tym kierunku (stawiam na łozysko w alternatorze)
możesz na chwile ściągnać pasek z alternatora i zobaczysz
może masz za mocno naciągnięty pasek.
u mnie też świszczy i moim zdaniem to łożysko na alternatorze, tyle ze
narazie działa i nic nie robie w tym kierunku (stawiam na łozysko w alternatorze)
możesz na chwile ściągnać pasek z alternatora i zobaczysz
______________________________________
Ale napęcie, naciągnięcie tego paska kontroluje sprzężyna pod alternatorem, więc nie powinieneś mieć za mocno naciągnięty - no chyba za mechanik co ci to wymienial wywalił tą sprzeżynę !!!!! U mnie tak zrobił i jak sie zorientowałem to pojechałem do niego i zakładał ją na nowo. Mówił że mu wypadła i nie chciało mu sie jej zakładać. Nie wiedział że ona kontroluje napięcie paska.
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Dokłanie i ja tez mam oddzielny a pasek od alternatora to juz inna sprawa(inny pasek).Jeszcze ktory pasek do czego jest to wiem W niektorych sa dwa a w niektorych jeden Co do napieca paska to napina sie go recznie-on nie ma samonapinacza, ale nie w tym rzecz bo ustawialem go na wiele sposobow i dalej to samosolowa123 pisze:ja do wspomagania mam osobny pasek
zacznijmy po kolei - 1 pasek który da się zdjąć to pasek wspomagania - napinany jest ręcznie tak jak piszesz - jak go zdejmiesz nic się złego nie stanie po za brakiem wspomagania - ale pompy nie uszkodzisz. 2 pasek to pasek od pompy wodnej i alternatora i on MUSI być. Napinany jest na 2 sposoby albo przez sprężynę pod alternatorem - wystarczy poluzować alternator i znowu dokręcić albo przez napinacz z kółkiem i tu już nic nie robisz. Masz jeszcze pasek rozrządu pod pokrywą i może piszczeć napinacz - jeśli to on to MUSISZ go wymienić, bo skończy się uszkodzeniem napinacza a wkonsekwenci utratą paska rozrządu a wkonsekwencji zawory spotkają się z tłokami. Jednym słowem nie ma co bagatelizować tylko musisz ustalić co piszczy.
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Rozrząd odpada na 100%.Albo piszczy łożysko na alternatorze albo cos na tym pasku od wspomagania...(albo pasek albo lozysko na pompie )greg pisze:zacznijmy po kolei - 1 pasek który da się zdjąć to pasek wspomagania - napinany jest ręcznie tak jak piszesz - jak go zdejmiesz nic się złego nie stanie po za brakiem wspomagania - ale pompy nie uszkodzisz. 2 pasek to pasek od pompy wodnej i alternatora i on MUSI być. Napinany jest na 2 sposoby albo przez sprężynę pod alternatorem - wystarczy poluzować alternator i znowu dokręcić albo przez napinacz z kółkiem i tu już nic nie robisz. Masz jeszcze pasek rozrządu pod pokrywą i może piszczeć napinacz - jeśli to on to MUSISZ go wymienić, bo skończy się uszkodzeniem napinacza a wkonsekwenci utratą paska rozrządu a wkonsekwencji zawory spotkają się z tłokami. Jednym słowem nie ma co bagatelizować tylko musisz ustalić co piszczy.
Mam podobny przypadek ale tylko w okresie letnim kiedy jest gorąco. Mechanior który wymieniał mi paski stwierdził, że jest to wina (no może nie wina) paska. Powiedział, że niektóre paski się "kleją" i z tad ten gwizd szczególnie słyszalny na niskich obrotach. Byłem zdziwiony i zapytałem go czy wymienić pasek. Powiedział, że nie trzeba. Pokazał mi ciekawostę, mianowicie na pasek kapnął troszkę płynu chłodzącego i faktycznie do czasu odparowania płynu to jest ok. 10 min. świst przestał być słyszalny. Dodam, że sprawdził wszyskie łożyska itp. Raczej mam zaufanie do tego człowieka, ponieważ mojego ojca Astre naprawia już od kilku ładnych lat i jest wszystko ok.
Co myślicie o tym "klejeniu" się paska ?
Co myślicie o tym "klejeniu" się paska ?
- Kevin_mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 768
- Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
- Lokalizacja: Worthersee
- Kontakt:
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Musisz wejsc pod auto.Z góry nie da rady.Na pompie od wspomagania(bardziej na dole)zobaczysz śrubę 13 z taka jakby podkładka jak koło zębate(wlasnie tą srubą reguluje sie napiecie paska)i tak samo z drugiej strony musisz popuscic lekko srube(też 13)zeby cala pompa zaczeła chodzic(jakby na takim zawiasie)i wtedy spokojnie sciagasz pasek.Pamietaj do odkrecenia masz tylko te 2 srubki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 415 gości