co posprawdzać/naprawić przed wgraniem wirusa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
co posprawdzać/naprawić przed wgraniem wirusa
chce podkrecić mojego AFNa, mam pytanie do obeznanych w tym temacie.
co powinienem posprawdzac, naprawić przed oddaniem go do tunera, sa jakies podstawowe sprawy ktore warto sprawdzic przed takim zabiegiem???
i co moze byc nie tak kiedy tuner poprostu nie bedzie chcial sie zabrac za moj silnik?(bo nie warto go meczyc...)
czy wogle oplaca sie oddac taki silnik ktory ma przejechane minimum 250tys?, pali około litra oleju na 10tys km, a raczej gdzies uciekają szczątkowe ilości przez rozszczelnienia, gdzies czytalem na forum czemu do odmy dostaje sie olej bo u mnie wlasnie tak jest(ktos wie?) i czasami skapnie na gore silnika, na misce olejowej cos tam sie sączy ale wydaje mi sie ze to z miejsca gdzie jest uszczelka miski, chociaz caly blok silnika nie jest tez idealnie suchy...
ogolnie auto dobrze sie zbiera, powyzej 3500obrotow troche przydymia, to znaczy nie kopci jak smok ze nic nie widac w lusterku, ale wydaje mi sie ze to jest w normie tak jak kazdy TDI, przyspieszenie w granicach 10,5sek , pred. max okolo 190 zatem domniemywam ze jako tako trzyma serie...(???) TURBINA byla czyszczona rok temu i w moim osobistym odczuciu nic sie zlego z nia nie powinno dziać...(nie jezdze PSJtem:) bo potrafi nadal pocisnąć ten zadany nie cały 1 bar, zresztą zobaczcie sami czy ok...?:
chociaz widac ze momentami cos tam lekko niedomaga...??
sa jakies reguly ktore mowia ze takiego silnika wolno a takiego nie wolno poddawac chiptuningowi?
moze przed wizytą u tunera i na hamowni zaslepic EGR, wyciąć katalizator czy bez sensu moje troskliwe pomysly????
co powinienem posprawdzac, naprawić przed oddaniem go do tunera, sa jakies podstawowe sprawy ktore warto sprawdzic przed takim zabiegiem???
i co moze byc nie tak kiedy tuner poprostu nie bedzie chcial sie zabrac za moj silnik?(bo nie warto go meczyc...)
czy wogle oplaca sie oddac taki silnik ktory ma przejechane minimum 250tys?, pali około litra oleju na 10tys km, a raczej gdzies uciekają szczątkowe ilości przez rozszczelnienia, gdzies czytalem na forum czemu do odmy dostaje sie olej bo u mnie wlasnie tak jest(ktos wie?) i czasami skapnie na gore silnika, na misce olejowej cos tam sie sączy ale wydaje mi sie ze to z miejsca gdzie jest uszczelka miski, chociaz caly blok silnika nie jest tez idealnie suchy...
ogolnie auto dobrze sie zbiera, powyzej 3500obrotow troche przydymia, to znaczy nie kopci jak smok ze nic nie widac w lusterku, ale wydaje mi sie ze to jest w normie tak jak kazdy TDI, przyspieszenie w granicach 10,5sek , pred. max okolo 190 zatem domniemywam ze jako tako trzyma serie...(???) TURBINA byla czyszczona rok temu i w moim osobistym odczuciu nic sie zlego z nia nie powinno dziać...(nie jezdze PSJtem:) bo potrafi nadal pocisnąć ten zadany nie cały 1 bar, zresztą zobaczcie sami czy ok...?:
chociaz widac ze momentami cos tam lekko niedomaga...??
sa jakies reguly ktore mowia ze takiego silnika wolno a takiego nie wolno poddawac chiptuningowi?
moze przed wizytą u tunera i na hamowni zaslepic EGR, wyciąć katalizator czy bez sensu moje troskliwe pomysly????
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Ktoś ewidentnie spaprał robote
Turbo późno wstaje(bardzo późno jak na VNT), ponieważ jest za mało dawki z dołu, przez co jest mniej spalin i nie ma co naładować ciśnienia.
Ciężko diagnozuje się auta po modyfikacjach, bo do końca nie wiadomo co było zmieniane w ECU.
Turbo ok, przepływka ok. Możesz jechac na program, tuner oglądnie zmodyfikowane mapy i powie Ci co i jak.
[ Dodano: 11 Paź 2009 13:06 ]
Turbo późno wstaje(bardzo późno jak na VNT), ponieważ jest za mało dawki z dołu, przez co jest mniej spalin i nie ma co naładować ciśnienia.
Ciężko diagnozuje się auta po modyfikacjach, bo do końca nie wiadomo co było zmieniane w ECU.
Turbo ok, przepływka ok. Możesz jechac na program, tuner oglądnie zmodyfikowane mapy i powie Ci co i jak.
I na przyszlość, jeśli wiesz lepiej od innych to nie zadawaj pytań-tak ode mnieno co Ty mowisz??? program chyba +2 KM...
[ Dodano: 11 Paź 2009 13:06 ]
Dawki w 008 nie mają wpływu. Za zapłon odpowiada "mapa zapłonu" w sofcie. Generalnie jak cięzko pali na ciepłym to przeprowadza sie korekte mapy poprzez podniesienie dawki startowej przy wyższych temperaturach silnika.to co pisales z tą dawką moze miec jakis wplyw na kiepski zaplon jak jest cieply?
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 13:07 przez darkjustice, łącznie zmieniany 1 raz.
...a ja palę gume na wstecznym ;]
moze ktos indywidualnie cos sobie probowal pomodzić... bo kupilem jako zwykłą serię...
darkjustice, oczywiście ze nie mam wiekszej wiedzy od innych w tym temacie a napisalem tak dlatego ze zaskoczyla mnie ta informacja:P bo skoro widać ze ktos cos grzebal to sie podśmiewam ze dodał co najmniej " 2 KM" ))
dobra nie zawracam gitary i jade do tunera , to zobaczym czy cos z tego wyjdzie...
darkjustice, oczywiście ze nie mam wiekszej wiedzy od innych w tym temacie a napisalem tak dlatego ze zaskoczyla mnie ta informacja:P bo skoro widać ze ktos cos grzebal to sie podśmiewam ze dodał co najmniej " 2 KM" ))
dobra nie zawracam gitary i jade do tunera , to zobaczym czy cos z tego wyjdzie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 94 gości