Mono-jetronic z 1,8 RP - potrzebny schemat i pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » pt paź 09, 2009 23:45

Rozumiem, ze kabelek, który w golfie szedł z ECU do modułu zapłonowego ty podłączyłeś do zacisku W cewki?
dokładnie tak! na chłopski rozum to w każdym przypadku niezależnie z jakim modułem czy nawet z przerywaczem taki sposób musi zadziałać. Przeciez tak sie podłącza obrotomierz w każdym samochodzie co ma 1 cewke :-)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob paź 10, 2009 00:16

No dokładnie tak jest - tylko zauważ, że sygnał w golfie do ECU jest brany z innego zacisku niż ten do sterowania cewką/obrotkiem. Dalego całe te moje dywagacje, czy bedzie pasowało, czy nie. Ale najważniejsze, że dziala.



aldi666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 26, 2007 00:03
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: aldi666 » sob paź 10, 2009 10:22

Lipek81, na schemacie który wrzuciłeś 30 to stały plus a 15 plus po stacyjce. Dobrze myślę?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 10, 2009 10:31

tak to jest stadardowe oznaczenie na schematach. 31 to masa, a 50 linia X czyli plus po zapłonie z przerwą przy uruchamianiu rorusznika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob paź 10, 2009 10:37

Tak, dokładnie

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 10:50 ]
Nawet jakaś norma jest na to - DIN 72552 (niemiecka co prawda...)

A tuutaj po niemiecku inne oznaczenia:

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... ungen.html

- to tak przy okazji rozmowy o oznaczeniach :)

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 10:51 ]
50 to nie jest liniaX.... 50 to jest rozrusznik (+12V tylko podczas pracy rozrusznika), a X to tak, jak napisałeś.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 10:51 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » sob paź 10, 2009 18:08

No i niestety nie jest tak kolorowo, silnik nie wkręca się tak na oko powyżej 2500-3000 obrotów. Na wolnych chodzi ładnie a jak sie doda więcej gazu to sie dławi, nie mam pojęcia dlaczego :P

wykluczyłem raczej problem z pompą paliwa, może jednak podpięcie tego zapłonu pod cewkę nie jest dobrym pomysłem? Moze przy wyższych obrotach się wtedy sygnał z modułu w taki sposób "nie wyrabia" albo nie jest prezyzyjny dla ECU ? Szczerze mówiąc troche zgłupiałem, zapala od strzała, na wolnych chodzi ładnie ale jednak coś jest do dupy :P



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob paź 10, 2009 18:11

Ale może rzeczywiscie paliwa nie starcza - pompa elektryczna jest postawiona pionowo - nie wiem, czy tak moze byc, przed tym jest jeszcze pompa mechaniczna, która może nie wyrabia? Fajnie by bylo mieć miernik ciśnienia paliwa - wtedy byłoby widać co i jak...



hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » sob paź 10, 2009 18:24

ale dawałem ją też poziomo tak jak ma być, dawałem ją bez tej mechanicznej, odkręcałem i sprawdzałem ile w niej jest paliwa a nawet patrzyłem ile pompuje do powrotu, gdy do powrotu podpiąłem karnister napompowała do niego w niecałą minutę 3 litry paliwa, cały czas silnik pracował tak samo - więc myślę że to nie paliwo :/

[ Dodano: 10 Paź 2009 18:28 ]
a czy przyczyną takiego dławienia się może być np to że nie mam założonego narazie żadnego dolotu???



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob paź 10, 2009 18:42

To sprubuj podpiac sie z tym sygnałem do środka moduluzapłonowego, do punktu nr 4. - to jest juz sygnał po wzmocnieu. Ewentulanie, jak nie da rady, to można na kole pasowym od wału zamontowac czujnik od golfa... Tylko wtedy tarczę odpowiednią trzeba by dorobić...



hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » sob paź 10, 2009 23:46

a czy to że nie podpiąłem nigdzie kabelka numer 12 z ECU może mieć znaczenie? to ten odzysk oparów z baku czy coś takiego ?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz paź 11, 2009 16:01

Nie, to nie będzie przeszkadzać.



hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » pn paź 12, 2009 16:41

jeszcze jedno pytanie, jaki czujnik temperatury ja potrzebuje do tego wtrysku? mógłby ktoś rzucić aukcją na allegro???
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn paź 12, 2009 22:06

Czujniki temperatury określa się w zasadzie kolorami, także trzeba by znać kolor tego czujnika - którego niestety nie pamiętam.



hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » pn paź 12, 2009 22:16

podpiąłem dziś ciśnieniomierz do paliwa, wczoraj też kupiłem pompę do wielopunktu niby 3-barową.

mam wrażenie że całe to jajo z silnikiem jest wynikiem braku powrotu do baku, ale po kolei:

ta pompa co ma być pod samochodem sama pompuje ledwo 0,5-0,6 bar wiec stanowczo za mało. Ta pompa niby 3-barowa od wielopunktu pompuje 1,2-1,3 bara więc optimum. Przez chwilkę silnik chodził na niej normalnie tzn kręcił się do 5 tysięcy i chciał dalej, ale potem przestał. Wydaje mi się że przez to że powrót paliwa mam wpięty z powrotem do węża paliwowego (brak powrotu do baku) pompa sama wysysa sobie paliwo z gaźnika (tzn coś się tam złego dzieje). Kupiłem taki czujnik temperatury:

http://allegro.pl/item756969431_czujnik ... satb3.html
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 22:23 przez hifibeliver, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości