Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
rafalvfr
- Nowicjusz

- Posty: 43
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
Post
autor: rafalvfr » czw wrz 17, 2009 19:30
lukaselmo pisze:To do kogo jechać,podajcie przykład,dajcie namiary bo nie mam pojęcia gdzie jechać,jeśli nie w serwisie to gdzie?Pierwszy raz się spotkałem z takim problemem i nie mam pojęcia gdzie uderzyć?
Ja oczywiście polecam pana z mojej stopki (compsport). Jest o tyle fajnie, że możesz cały czas patrzeć na ręce i zadawać pytania. Choć ich wiedza jest z NASA

i w sumie nawet nie wiadomo o co pytać .... A przy okazji i kilka koników można sobie dosztukować - przyjemne z pożytecznym

Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport
-
mariusz75
- Forum Master

- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz75 » czw wrz 17, 2009 19:35
rafalvfr pisze:Trochę jestem zaskoczony ile teorii do uterki, chyba najstarszej jak świat jeśli idzie o VW
Usterka stara jak VW z silnikiem TDI, i każdy ma inną receptę na uleczenie.
To normalne że ilu dyskutujących tyle zdań, a ilu mechaników tyle recept na naprawę.
Są lepsze i gorsze, a wizyta u tunera należy do tych lepszych i droższych, no ale nie każdego stać dlatego pojawiają się wciąż to nowe pomysły za kilkanaście zł a nie za kilka stówek jak zmiana map..
-
lukaselmo
- Mały gagatek

- Posty: 145
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
- Lokalizacja: WLKP
Post
autor: lukaselmo » czw wrz 17, 2009 19:46
Dzięki.Pomyśle o tym Wrocławiu,za 2 tyg mam urlop to pojade bo teraz to obowiązki rodzinne.A macie jakiegoś tunera z okolic Poznania lub Poznania?No i pytanko podstawowe jaki to może być koszt?Jeden z kolegów pisał,że 400 zł,czy to pewne?żebym się nie ośmieszył jak tam zajade,kużwa ile tych teorii u tych elektryków,masakra,człowiek by wszystko wymieniał i nici z tego.Jeśli macie jakieś namiary na tunera z Poznania lub okolic to odpiszcie.Dzięki.
lukas
-
rafalvfr
- Nowicjusz

- Posty: 43
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
Post
autor: rafalvfr » czw wrz 17, 2009 19:49
Usterka stara jak VW z silnikiem TDI, i każdy ma inną receptę na uleczenie.
To normalne że ilu dyskutujących tyle zdań, a ilu mechaników tyle recept na naprawę.
Witam Powiem tak: po pierwsze właśnie doczytałem, że chodzi o pompowtyski a to jednak zmienia postać rzeczy, po drugię piszę to na bazie włanych doświadczeń. Na forum mastersa z jakieś 3 lata temu opisywałem swój problem - w sumie mniejsza o to jaki był choć również związany z rozruchem. Tak jak autor tego wątku bujałem sie od serwisu do serwisu. W ciągu 3 tygodni moich zmagań kontaktowałem sie z Patrykiem właśnie z Compsportu (samemu usiłując coś zrobić, zdiagnozować czy choćby znleżć pkt zaczepenia) i tak po 3 tygodniach moge stwierdzić, że 70% pomiarzy do któych jechałem lub dzwoniłem nie wiedzała o czym ja mówie

A trzeba wiedzieć, że skończyłem samochodówke wiele lat temu nie pracuje w zawodzie po prostu lubię sobie pogrzebać na tyle co umiem i mam czas. Idąc moim tropem po postu w większości przypadków szkoda czasu na ASO czy innych mechaników. Jeśli autorbył jużu kilku a każdy gada co innego i co najważniesze nie może sie z problem uporać to i tak autor w końcu trafi do ... tunera. Ja po prostu chce mu zaoszczędzić czasu. MIeszkam w Poznaniu a do mechanika pojechałem do Bielska. Dziewne ? Moze ale na pewno tańsze. Oczywiście wracałem do Poznania pociągiem. Po 10 dniach odebałem auto sprawne a nie z propocyzją co można by próbować wymienić.
Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport
-
MARTINEZ1027
- Ma gadane

- Posty: 216
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: MARTINEZ1027 » czw wrz 17, 2009 21:31
mariusz75 pisze:I pewnie jest to silnik BKC - częsta usterka tych silników.
Odpowiedzialny za taki stan rzeczy jest rozrusznik i aku.
W serwisie spotykam się z tym problemem bardzo często. Moja rada, a właściwie sposób w jaki my postępujemy w takim przypadku:
1. dobrze naładować akumulator, a następnie zrobić mu test rozruchowy (do tego stosujemy specjalny tester symulujący pobór prądy z aku przez grzejące się świece żarowe i kręcący rozrusznik) Jeśli aku przejdzie test to OK, jeśli nie przejdzie a więc nie trzyma już prądu to do wymiany.
2. dobrze wyczyścić styki przewodów masowych idących od aku do nadwozia i z nadwozia na silnik i na rozrusznik, czyli tzw. czyszczenie mas rozrusznika
3. po ładowaniu aku i czyszczeniu mas sprawdza się prędkość obrotową silnika w czasie rozruch gorącego silnika. Jeśli rozrusznik kręci silnikiem w czasie rozruchu gorącego silnika wolniej niż 380 obr/min to wtedy idzie do naprawy (ogólne czyszczenie i przegląd) lub do wymiany.
W 10 -15 przypadkach ciężkiego palenia golfów na ciepłym silniku z którymi się spotkałem w pracy, to 3/4 razy pomogło czyszczenie rozrusznika i wymiana aku.
A wymiana aku i rozrusznika to 100% pewność że będzie dobrze.
Jeszcze nie słyszałem aby w MK V za ciężkie palenie na gorącym silniku był odpowiedzialny inny element jak aku lub rozrusznik.
przyczyną takiego stanu rzeczy są po prosty zbyt wolne obroty rozrusznika w czasie rozruchu.
Dla znawców tematu napiszę że całe zamieszanie jest spowodowane ochroną koła dwumasowego i zmiana map startowych to również dobre rozwiązanie. (oczywiście w ASO nie wchodzi w rachubę).
A odpięcie czujnika temperatury to zwiększenie na MAX dawki rozruchowej, a nie dowód na to że czujnik jest walnięty.
witam!! ja posiadam golfa 4 AXR mam podobny problem . tzn. umnie jest problem trudny do zrozumienia mianowicie nie ma regóły ...sa dni takie ze pali od strzału rano czy wieczorem gorący czy zimy ..a sa dni takie ze zająknie sie w odpalaniu pali za 2 obrotem np . przez 3 dni tak ma ogólnie autko chodzi super ..nie wiem gdzie szukac przyczyn , byłem ASO ustawic rozrzad bo byl przestawiony lekko ale to nie pomogło , cos mowili ze pomka któras jest słaba i trzeba ja przeczyscic ...nie iwem czy chca mnie naciagnac czy jak ?? czy to ma cos wspolnego z tym ? . co kolega o tmy mysli ??
ps. akumulator jest juz chyba słaby bo jak zostawilem autko na postojówkach przez 4h to juz autka nie odpalilem ...wiec pewnie jais pierwszy przymrozek i bedzie problem
-
mariusz75
- Forum Master

- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz75 » czw wrz 17, 2009 22:20
rafalvfr pisze: Idąc moim tropem po postu w większości przypadków szkoda czasu na ASO czy innych mechaników.
I tu się z tobą zgodzę. W dzisiejszych czasach kiedy to każdy chce zarabiać i ima się każdego zajęcia, mechanikami są ludzie o wykształceniu humanistycznym lub budowlanym. Lubi grzebać przy autach to otworzy sobie warsztat, a może będą z tego pieniądze. Tak powala polska rzeczywistość.
O dobrego mechanika znającego się na rzeczy jest dziś na prawdę trudno.
A wracając do problemu palenia na ciepłym, to jeśli ktoś zagłębił się w temat próbując zrozumieć i poznać przyczynę i mechanizm tego zjawiska to wie że główną przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe przy których to ECU nie rozpoczyna wtrysku paliwa do cylindra w celu ochrony koła dwumasowego. Dopiero stopniowe zwiększanie dawki paliwa przez ECU powoduje że auto w końcu po kilku sekundach kręcenia zapala.
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 22:25 przez
mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
-
doggie
- V.I.P.

- Posty: 10592
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Post
autor: doggie » pt wrz 18, 2009 20:52
mariusz75 pisze:
A wracając do problemu palenia na ciepłym, to jeśli ktoś zagłębił się w temat próbując zrozumieć i poznać przyczynę i mechanizm tego zjawiska to wie że główną przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe przy których to ECU nie rozpoczyna wtrysku paliwa do cylindra w celu ochrony koła dwumasowego. Dopiero stopniowe zwiększanie dawki paliwa przez ECU powoduje że auto w końcu po kilku sekundach kręcenia zapala.
i to jest cała istota złego palenia TDI z pompowtryskami (oczywiście nie uogólniam bo mogą być inne przypadki i objawy), dlatego trzeba "oszukać" ECU
-
jar2424
- Nowicjusz

- Posty: 7
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 16:24
- Lokalizacja: london
Post
autor: jar2424 » ndz wrz 20, 2009 20:33
Mam taki sam probleem ale juz wiem ze sa to mapy w ECU .wymienilem juz czujnik temp ,swiece itp wsumnie dochodze do tego juz gdzies z polk roku ale teraz w te swieta jade do polski i odrazu lece do tunera.pozd
golf
-
lukaselmo
- Mały gagatek

- Posty: 145
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
- Lokalizacja: WLKP
Post
autor: lukaselmo » pt paź 09, 2009 22:09
Witam.Byłem dzisiaj we Wrocławiu w firmie DYNOSOFT.Dzięki Mariusz75,odpala na strzałeczke.pozdro
lukas
-
mariusz75
- Forum Master

- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz75 » sob paź 10, 2009 14:35
lukaselmo pisze:odpala na strzałeczke

-
Martens01
- Nowicjusz

- Posty: 6
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 18:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Martens01 » sob paź 10, 2009 18:34
Mam taki sam problem z moim mk2 na zimnym silniku odpala i chodzi normalnie...jednak gdy silnik sie nagrzeje auto bardzo ciezko pali albo w ogóle nie chce zapalić... jest to mk2 1,8 GTI 112km
Martensik
-
lajki
- Nowicjusz

- Posty: 7
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 15:42
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: lajki » wt paź 27, 2009 12:34
Witam! Mam ten sam problem z odpalaniem na ciepłym. Znacie moze dobrego wartego polecenia tunera z Lublina i okolic lub z W-wy ??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 12:35 przez
lajki, łącznie zmieniany 1 raz.
-
doggie
- V.I.P.

- Posty: 10592
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Post
autor: doggie » wt paź 27, 2009 13:05
-
Yarros
- Zielony Varia(n)t

- Posty: 495
- Rejestracja: sob paź 11, 2008 22:41
- Lokalizacja: Czernichów ok/Krakowa
-
Kontakt:
Post
autor: Yarros » czw mar 04, 2010 20:16
Też mam taki problem.. :/ Znacie adres jakiegoś dobrego tunera z KRK? Który się zna na rzeczy i dobrze zrobi?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości