Rozrząd VW Golf TDI 90KM co ile wymieniać ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elkaz.wroc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt kwie 24, 2009 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Rozrząd VW Golf TDI 90KM co ile wymieniać ???

Post autor: elkaz.wroc » pt paź 09, 2009 16:33

Witam!
Zakupiłem Golfa TDI kombi z silnikiem o mocy 90 KM. Właściciel mówił że robił rozrząd przy 200 000 a teraz ma 256 000 , moje pytanie czy wymienić rozrząd przy 60 000 czy jeździć spokojnie do 90 000 ??? Szukałem postów ale nie znalazłem w nich jednoznacznej odpowiedzi.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt paź 09, 2009 17:35

Rozrząd wymienia się co 90tys km. Mozesz ściągnąć obudowę i zobaczyć czy pasek jest ok. Jezeli sie przyciera albo strzepi to wymieniaj.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt paź 09, 2009 19:33

Ja od znajomych mechaników słyszałem ,że 1 raz jak masz nowe autko takie prosto z salonu to rzeczywiście- wymiana po 90 tysiach. Następne zaś po 60.. i koniecznie z pompą wody..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Post autor: karolw2 » pt paź 09, 2009 19:58

Ja na twoim miejscu bym wymienił. Prawdopodobnie nic nie wiesz na temat tego rozrządu. Może i był wymieniany. Jak wymienisz to będziesz miał spokój a poza tym nie warto wierzyć poprzednim właścicielom. Moim zdaniem wymień



shreek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 12:20
Lokalizacja: Łuków

Post autor: shreek » pt paź 09, 2009 21:08

Pomimo tego że poprzedni właściciel zapewniał że wymieniał, ja na 100% bym wymienił. Będziesz spokojniej spał, a i zaoszczedzisz kupe kasy w przypadku gdyby chłopina mijał się z prawdą. 600 czy 800zł może być niczym w przypadku gdybyś się z wymianą spóżnił :)



Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » pt paź 09, 2009 21:30

marcin999 pisze:Rozrząd wymienia się co 90tys km. Mozesz ściągnąć obudowę i zobaczyć czy pasek jest ok. Jezeli sie przyciera albo strzepi to wymieniaj.
moge wiedziec skad masz taka informacje ? ze co 90 tys ?

a druga teoria ze sciagnaime obudowy i co tam kolego zoabczysz ? wprowadzas zkolege w blad pasek wizualnie moze byc bdb a jak go sciganies zi odwrocisz to moga byc małe pekniecia......... wiec niewiem kto ci naopoiwiadla takich teori



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pt paź 09, 2009 22:08

[quote="tomekzabrze"]moge wiedziec skad masz taka informacje ? ze co 90 tys ?
A niby co ile sie powinno???


User

educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » pt paź 09, 2009 23:13

Ja wymieniam co 60 tysi i nie wszystkie silniki maja pasek na pompie wody wiec pompy nie trzeba wymieniac



elkaz.wroc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt kwie 24, 2009 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: elkaz.wroc » pt paź 09, 2009 23:23

I znowu posypały się kolejne teorie na temat wymiany... Dzwoniłem dzisiaj do autoryzowanego serwisu VW we Wrocławiu i Pan mechanik powiedział mi że powinno się wymieniać co 90 000 rozrząd więc chyba zostawię jeszcze na 30 000 bo nie narzekam na nadmiar gotówki...

pozdrawiam



shreek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 12:20
Lokalizacja: Łuków

Post autor: shreek » pt paź 09, 2009 23:35

elkaz.wroc pisze:I znowu posypały się kolejne teorie na temat wymiany... Dzwoniłem dzisiaj do autoryzowanego serwisu VW we Wrocławiu i Pan mechanik powiedział mi że powinno się wymieniać co 90 000 rozrząd więc chyba zostawię jeszcze na 30 000 bo nie narzekam na nadmiar gotówki...

pozdrawiam
...cóż, Twój cyrk - Twoje małpy :bigok:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt paź 09, 2009 23:41

educh1985 pisze:Ja wymieniam co 60 tysi i nie wszystkie silniki maja pasek na pompie wody wiec pompy nie trzeba wymieniac
Akurat w jego przypadku pompa jest napędzana paskiem... i nie mówimy tu o innych autach tylko o VW :pub: :green_fuck: a co do problemu-- to jeśli chcesz kolego to śmigaj jeszcze te 30 tys,,, ale jak coś poleci to wtedy zobaczysz co to prawdziwe koszta i łzy z oczu :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » sob paź 10, 2009 00:28

Ja widziałem pasek rozrządu który miał prawir 200tys tylko ze w benzynie. Fakt wyglądał juz fatalnie. Ale to świadczy ile taki pasek wytrzymuje. Generalnie jak się trafi na jakiś wadliwy wyrób to i taki pasek padnie po 30 tyś. Bo jak nawet pasek bedzie dobry to może paść rolka napinająca albo druga rolka się zatrze i kupa jest.
Trzeba co jakiś czas kontrolować rozrząd i wszelkie piski odrazu diagnozować. Wszelkie zanieczyszczenia, wycieki oleju skracają jego żywotnośc. Jest dużo przypadków zerwanych pasków, gdzie nie było nalatane nawet 20tyś. Gdzie był błąd, może mechanik źle złożył, może jakaś wada fabryczna. Nie ma regóły. Ja już 2 raz u siebie wymieniałem przy 90 tyś i pasek za każdym razem wyglądał super.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob paź 10, 2009 00:53

Ja zawsze wymieniam pasek pierwszy raz jak kupuje auto ( nigdy nie wiadomo co tam siedzi i lepiej wydać kilka zł niż później robić głowicę :) ) i później tak 50-60 tys km. Zależy też czy dużo jeździ się w mieście czy na trasie. Bo wiadomo nie od dziś, że 50 tys km w mieście to co innego niż 50 tys km na trasie :helm: . Znam osobiście w rodzinie przypadek
elkaz.wroc pisze:więc chyba zostawię jeszcze na 30 000
8 zaworów do wymiany z 16 :) a wystarczyło tylko zwolnić na biegu przed betonowym policjantem :hmm: i zawory można było "zbierać z ulicy".
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 00:54 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » sob paź 10, 2009 07:43

leon79 pisze:
tomekzabrze pisze:moge wiedziec skad masz taka informacje ? ze co 90 tys ?
A niby co ile sie powinno???
kazdy serwis mowi inaczje wiec ogolnie nei wiadomo.......dlatego pytam kolesia skad ma info ze co 90tys................

ja osoboscie bym wymienial co 60trys lub 3-4 lata bo mam ostry styl jazdy i wiem ze pasek na tym cierpi jak ktos jezdzi lagodnie jak baranek to 90 moze smigac

a kto skto kupil autko to bym wymienial zaraz po kupnie bo niewiaodmo jak poprzedni wlasciciel jezdzil i jakie czesci wlozyl..... duzo ludzi jest takich co wymienia tylko pasek. !!! a rolki przesmaruje i jezdzi dalej.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 07:48 przez tomekzabrze, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 96 gości