Porównanie 1.6 D i TD, oraz wykres spalania w TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Porównanie 1.6 D i TD, oraz wykres spalania w TD

Post autor: zaprzal » sob lut 11, 2006 18:13

Pomarańczowy kolor to 1.6 TD 51kw natomiast czarny to 1.6 NA 40kw
Jak widac, najbardziej ekonomiczny jest zakres 2tys obrotów, podobnie w silnikach 1.9 i 2.0
Obrazek


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob lut 11, 2006 21:42

ja i tak krece swojego zwyklasa wyzej niz 2tys
zazwyczaj 3.5obrt i zmieniam bieg

duzo osob mysli ze jak bedzie zmienaic biegi przy 2tys obrtowo to malo palic bedzie im auta
to blad:
dlaczego
poniewaz kazdy silnik lubi swoj zakres obrotow i widac to na tym wykresie gdzie sie pokrywa najlepsze przyspieszenie moment i moc powyzej 3tys obrotow
i wcale niebedzie palil wiecej
zmienaijac bieg przy 2000 obrotow zeby przyspieszyc musi sporo sie silnik napocic



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob lut 11, 2006 21:50

ja startam sie przyspieszyc jak najszybciej a potem trzymac autko w poblizu 2K moze dzieki temu autko spala mi 5 litrow. ale czasem deptam, tylko glowa nei wytrzymuje jazdy na tak wysokich obrotach neistety



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lut 11, 2006 22:14

Kapibara pisze:tylko glowa nei wytrzymuje jazdy na tak wysokich obrotach neistety
czemu głowa ?? bardziej uszy :) przynajmniej na moim wydechu


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 11, 2006 22:32

Krzylu, nigdzie nie napisalem zeby zmieniac przy 2 tys. Przy 2tys w jezdzie ciaglej pali najmniej (sprawdzone) do rozpedzania sie sluza wyzsze obroty. ps. moj tez lubi wysokie obroty :D i ja tez ;)
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2006 22:33 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob lut 11, 2006 22:32

Cinek pisze:Kapibara napisał/a:
tylko glowa nei wytrzymuje jazdy na tak wysokich obrotach neistety
czemu głowa ?? bardziej uszy przynajmniej na moim wydechu
uszy to dopiero droga do celu :blush:



Awatar użytkownika
Czerwony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 06, 2006 01:32
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Czerwony » pn lut 13, 2006 02:04

Moj diesel na trasie przy ok 75km/h zamyka sie w pieciu litrach... niestety nie mam obrotomierza i jezdze na sluch... przy ponad 100km/h (co zdarza mi sie b.rzadko) spalanie wzrasta do 10l a o halasie nie wspomne... jakby silnik z ramy chcial wyskoczyc... Uroki skrzyni 4b.


CZERWONY
T2 & GSX F 750

Awatar użytkownika
lukasss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:39
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: lukasss » pn lut 13, 2006 15:14

a wiec jak sądzicie jakie są optymalne obroty do zmiany biegów. i czy na zimnym silniku tez zmieniac obroty przy tych samych obrotach czy przy niższych dopuki sie nie rozgrzeje



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pn lut 13, 2006 17:24

szczeże to nigdy nie zerkałem na to jaka jest ekonomiczna strefa obrotów u mnie ale jeżdze na wyczucie. opracowałem nawet dwie wersje :
1- od 2,5 do 3,5 czyli max mom obrotowy spalanie wynosi około 7l
2 do 2,5tyś mieszcze się w 6


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lut 14, 2006 03:49

ja puki sie nierozgrzeje to trzymam max do 2400obrotow
a pozniej RACING MODE :hehe:



Awatar użytkownika
lukasss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:39
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: lukasss » wt lut 14, 2006 07:24

no dobra a jak to jest z tym rozgrzaniem sie oleju ile trzeba czekać. Jeśli woda sie nagrzeje do 80 to olej tez ju jest rozgrzany ????



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lut 14, 2006 14:13

lukasss, nie, olej sie rozgrzewa sporo pozniej, bylo juz o tym w innym temacie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

gradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 21:15
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: gradi » wt lut 14, 2006 20:14

Ja jezdae w miare normalnie ale pali mi 7,5 litra w zime mam silnik 1V w golfie 2 1.6 TD czy to jest duzo jak tak to niech ktos napisze od czego to moze byc



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt lut 14, 2006 20:49

jak dla mnie to gardi masz tak z litr za duże spalanie.

czy widzisz czarna chmurę za sobą jak przyśpieszacz dosy dynamicznie?

kręciłeś przy pompie z dawką paliwa co by trochę mocy dodac?


Nissan Patrol K160

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości