Dziwne obroty po naciśnięciu hamulca

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Rafal507
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:36

Dziwne obroty po naciśnięciu hamulca

Post autor: Rafal507 » wt paź 06, 2009 20:07

Mam Golfa III 1.6 75km silnik ABU i mam problem z obrotami silnika jak nacisnę hamulec obroty rosną do 1200 a jak po pompuje pedałem hamulca ze 3 razy to rosną do 1600. Wymieniłem serwo, sprawdziłem zaworek, szczelność przewodów i silnik krokowy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt paź 06, 2009 20:10

ISV pewnie świruje czyli tzw silniczek krokowy.
Nie radzi ze zmienieniającym się ciśnieniem w kolektorze ssącym i nie potrafi się pod to ciśnienie ustawić tak żeby ustabilizować obroty. Możliwa jest też usterka ECU ale to mało prawdopodobne. Szkoda że nie napisałeś zanim wymieniles serwo bo objawy wcale na nie nie wskazują i na pewno ktoś by Ci to na forum powiedział i troche bys zaoszczedził.

[ Dodano: Wto Paź 06, 2009 20:12 ]
Zwróć uwagę że obroty zawsze delikatnie się podniosą jak będziesz pompował hamulcem ale nie powinny się podnosic do 1200 od jednego wcisnięcia pedału a tym bardziej do 1600 po trzech.
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 20:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Rafal507
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:36

Post autor: Rafal507 » czw paź 08, 2009 17:02

Te wahanie czasami jest a czasami nie nie wiem od czego to zależy czy to może jakiś błąd komputera ??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw paź 08, 2009 17:10

napisalem Ci co to jest najprawdopodoniej....
Ale jak nie chcesz sie posłuchać to odpowiem - tak, moze to też być usterka komputera.
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 17:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 08, 2009 18:10

wygląda że jest za bogata mieszanka na wolnych, z wielu przyczyn, jak np rozwalony regulator ciśnienia paliwa czy zepsuta sonda lambda, albo zepsuty czujnik temperatury.Rafal507, rzecz się dzieje na zimnym i na ciepłym silniku czy tylko na ciepłym.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Rafal507
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:36

Post autor: Rafal507 » pt paź 09, 2009 08:14

czujnik temperatury wymieniałem i dzieje sie to na ciepłym silniku na zimnym wszystko jest ok



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 09, 2009 08:22

Musisz troche elektronikę podiagnozować. Podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego, niech podłaczy auto do VAGa, sprawdzi sondę, warto by jescze sprawdzić szczelność podstawy wtrysku (próba psikania po niej dezodorantem palnym na pracującym silniku)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Rafal507
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:36

Post autor: Rafal507 » czw paź 15, 2009 21:12

Pokazało mi takie błędy:


00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal

Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu Halla) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor


00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal

Serwomotor pozycji przepustnicy – V60



czy ten czujnik halla to ten przy aparacie zapłonowym czy jest jakiś inny??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt paź 16, 2009 20:30

Rafal507 pisze:00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal

Serwomotor pozycji przepustnicy – V60
wskazuje to co Ci mówiłem na początku.



Rafal507
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:36

Post autor: Rafal507 » sob paź 17, 2009 05:07

wczoraj pokazało mi jeszcze coś takiego

00670 - Throttle Position Sensor (G127)
03-00 - No Signal

Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127

Prosiłbym o napisanie jeszcze raz dokładniej czego to jest przyczyna.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 18, 2009 15:49

wskazuje na zespół przepustnica-regulator biegu jałowego.
Tu stabilizacja biegu jałowego realizowana jest poprzez silnik który uchyla przepustnicę. Jak jej nie domyka, ew. nie otwiera jak należy to obroty będą wariować.
Problem moze być w czujniku położenia przepustnicy 00670 - Throttle Position Sensor (G127) albo w jak to nazwano serwomotorze V60 "00282 - Throttle Position Actuator (V60)". Zaznaczam że najprawdopodobniej. Na forum Ci tego jednak nikt nie naprawi. Potrzeba mieć dostęp do auta i jako taką wiedzę o interpretacji błędów vag.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 70 gości