centralny zamek - klapa bagażnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

yelonec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Auto: MK7.5 Variant Highline

centralny zamek - klapa bagażnika

Post autor: yelonec » śr paź 07, 2009 23:34

Posiadam golfa 4 z 2002roku bez fabrycznego centralnego zamka.

Centralny został dołożony przy kupnie przez salon vw w polsce, ale działa on tylko na drzwi boczne.

Chcę zamontować też centralny na klapę, podłączając się pod jakieś drzwi.

Znalazłem taki siłownik z oryginalnego centralnego zamka http://www.allegro.pl/item759589462_now ... assat.html

Czy on będzie pasował do mojego zamka?
I czy coś jeszcze będę potrzebował?



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » czw paź 08, 2009 09:17

Podejrzewam że oprócz siłownika będziesz musiał wymienić mechanizm zamka bo się różnią z c.z. i bez c.z.



yelonec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Auto: MK7.5 Variant Highline

Post autor: yelonec » pt paź 09, 2009 09:23

no właśnie nie wiem, a nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.

No bo klamka jest na sto procent taka sama, a wkładka zamka też niby powinna być taka sama, ale tego juz nie jestem pewien:)



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Re: centralny zamek - klapa bagażnika

Post autor: bicker83 » pt paź 09, 2009 09:32

yelonec pisze:Posiadam golfa 4 z 2002roku bez fabrycznego centralnego zamka.

Centralny został dołożony przy kupnie przez salon vw w polsce, ale działa on tylko na drzwi boczne.

Chcę zamontować też centralny na klapę, podłączając się pod jakieś drzwi.

Znalazłem taki siłownik z oryginalnego centralnego zamka http://www.allegro.pl/item759589462_now ... assat.html

Czy on będzie pasował do mojego zamka?
I czy coś jeszcze będę potrzebował?
Oprocz tego potrzebujesz jeszcze linke zamek od wersji z cnatrlnym zmakiem. O ile oczywiscie ten central ktory Ci zalozyli ma wyjscie na bagaznik.


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

yelonec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Auto: MK7.5 Variant Highline

Post autor: yelonec » pt paź 09, 2009 12:29

siłownik już mam. no i juz widzę ża czegoś mi brakuje.
bicker83, jak ta linka ma wyglądać? i czy zamek jest taki sam w wersji z centralem i bez?



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » pt paź 09, 2009 12:33

szczerze mowiac nie widzialem jeszcze zamka z wersji bez centrala-wogole nie wiedzialem ze sa Golfy MK4 bez centrali ale nie wazne. Zobacz czy w towim jest miejsce zeby podpiac linke.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200766
tu znajdziesz zdjecie zamka i tem metalowy uchwyt po prawej z dziura to jest podpieci do linki.


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

yelonec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Auto: MK7.5 Variant Highline

Post autor: yelonec » sob paź 10, 2009 11:13

bo ten mój golf to taki golas straszny w najgorszym wyposażeniu i z najgorszym silnikiem:)

w wyposażeniu dodatkowym posiadał jedynie klimatyzacje montowana fabrycznie.

reszta, czyli elektryka szyb, centralny i alarm zostały dołożone przez VW Szewczyk w momencie kupna.



blaszka jest, ten zamek jest identiko

Zamontowałem siłownik w oryginalnym miejscu, i do zamka powinienem poprowadzić drut. Tyle że gdzie go się mocuje?

Niestety nie mam żadnego szrotu obok siebie żeby podjechać i podejrzeć i kupić



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob paź 10, 2009 11:53

yelonec, musisz kupić klamkę wraz z wkładką z wersji z centralnym zamkiem. Wymontujesz z tej klamki mechanizm, zamieniasz wkładki i całość przykręcasz do swojej klamki.

[ Dodano: 10 Paź 2009 12:10 ]
Twoja klamka:

Obrazek

a potrzebujesz taką:

Obrazek



Wojciech_d78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 18:15
Lokalizacja: LKS/WJ
Kontakt:

Post autor: Wojciech_d78 » sob paź 10, 2009 15:57

Podłączę się do tematu z pytaniem - jak ma się ten problem w Variancie?
Też zakupilem golasa - tak tylko VW potrafi, szyby na korby, dobrze że ASO przy sprzedaży założyło centralny i alarm ale co za tym idzie jest ten sam problem z klapą.

Przyjżałem się wersji kombi i tam wygląda to nieco inaczej - otóż otwarcie zamka jest przez siłownik, nad rejestracją jest mikrostyk którego przyciśnięcie wysterowuje siłownik i klapa odskakuje.
Bębenek z kluczykiem zawiera w sobie włącznik który blokuje przepływ prądu do siłownika w pozycji ZAMEK ZAMKNIĘTY lub też łączy obwód w drugiej pozycji.

Jest tam jeszcze mechaniczne cięgno ale służy ono jedynie do otwarcia klapy gdy nie ma akumulatora - ryglowanie i odryglowanie zamka odbywa się tylko i wyłącznie elektrycznie.

Wymyśliłem sobie w ten sposób że równolegle do łącznika kluczykowego wstawię przekaźnik bistabilny sterowany polaryzacją (zdobyłem już taki).
Działa w ten sposób że podanie + i - na ułamek sekundy przestawia go w pozycję ŁĄCZ a zmiana polaryzacji cewki sterującej na ułamek sekundy przeżuca styki w pozycję ROZŁĄCZ - więc zasilę go bezpośrednio z zasilania siłowników drzwi.
Zaletą tego przekaźnika jest to że nie potrzebuje zasilania do podtrzymania stanu i niejako pamięta swój stan bez względu na zasilanie.

Kluczyk będzie wtedy cały czas w pozycji ZAMKNIĘTY ZAMEK (rozłączony obwód siłownika) natomiast prąd będzie płynął przez dodatkowy przekaźnik (przy odryglowanych przez centralny zamek drzwiach).
Myślicie, że będzie oki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 20:33 przez Wojciech_d78, łącznie zmieniany 1 raz.



yelonec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Auto: MK7.5 Variant Highline

Post autor: yelonec » ndz paź 11, 2009 10:38

Dzięki kiss, na tym zdjęciu co pokazałeś nie widać różnicy, ale porównałem drugie zdjęcie z moją klamką i zauważyłem że tak jak mówiłeś sam mechanizm zamka jest troszke inny.
Dzięki za pomoc, także już wiem że potrzebuje jeszcze mechanizm zamka i cięgno.

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 22:28 ]
Wojciech_d78, patrząc na schemat i na opis twojego podłączenia mysle że będzie działać bez problemu.
Podłącz narazie na krótko i zobacz czy działa.

Poprowadź kable do klapy bo z tym się schodzi długo i później mozesz kombinować.

Masz troche łatwiej bo w klapie fabrycznie wszystko jest na elektryke, a nie jak w htb na jakieś cięgienka, super skomplikowany mechanizm zamka itp itd



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości