centralny zamek - klapa bagażnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: MK7.5 Variant Highline
centralny zamek - klapa bagażnika
Posiadam golfa 4 z 2002roku bez fabrycznego centralnego zamka.
Centralny został dołożony przy kupnie przez salon vw w polsce, ale działa on tylko na drzwi boczne.
Chcę zamontować też centralny na klapę, podłączając się pod jakieś drzwi.
Znalazłem taki siłownik z oryginalnego centralnego zamka http://www.allegro.pl/item759589462_now ... assat.html
Czy on będzie pasował do mojego zamka?
I czy coś jeszcze będę potrzebował?
Centralny został dołożony przy kupnie przez salon vw w polsce, ale działa on tylko na drzwi boczne.
Chcę zamontować też centralny na klapę, podłączając się pod jakieś drzwi.
Znalazłem taki siłownik z oryginalnego centralnego zamka http://www.allegro.pl/item759589462_now ... assat.html
Czy on będzie pasował do mojego zamka?
I czy coś jeszcze będę potrzebował?
Re: centralny zamek - klapa bagażnika
Oprocz tego potrzebujesz jeszcze linke zamek od wersji z cnatrlnym zmakiem. O ile oczywiscie ten central ktory Ci zalozyli ma wyjscie na bagaznik.yelonec pisze:Posiadam golfa 4 z 2002roku bez fabrycznego centralnego zamka.
Centralny został dołożony przy kupnie przez salon vw w polsce, ale działa on tylko na drzwi boczne.
Chcę zamontować też centralny na klapę, podłączając się pod jakieś drzwi.
Znalazłem taki siłownik z oryginalnego centralnego zamka http://www.allegro.pl/item759589462_now ... assat.html
Czy on będzie pasował do mojego zamka?
I czy coś jeszcze będę potrzebował?
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
szczerze mowiac nie widzialem jeszcze zamka z wersji bez centrala-wogole nie wiedzialem ze sa Golfy MK4 bez centrali ale nie wazne. Zobacz czy w towim jest miejsce zeby podpiac linke.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200766
tu znajdziesz zdjecie zamka i tem metalowy uchwyt po prawej z dziura to jest podpieci do linki.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200766
tu znajdziesz zdjecie zamka i tem metalowy uchwyt po prawej z dziura to jest podpieci do linki.
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: MK7.5 Variant Highline
bo ten mój golf to taki golas straszny w najgorszym wyposażeniu i z najgorszym silnikiem:)
w wyposażeniu dodatkowym posiadał jedynie klimatyzacje montowana fabrycznie.
reszta, czyli elektryka szyb, centralny i alarm zostały dołożone przez VW Szewczyk w momencie kupna.
blaszka jest, ten zamek jest identiko
Zamontowałem siłownik w oryginalnym miejscu, i do zamka powinienem poprowadzić drut. Tyle że gdzie go się mocuje?
Niestety nie mam żadnego szrotu obok siebie żeby podjechać i podejrzeć i kupić
w wyposażeniu dodatkowym posiadał jedynie klimatyzacje montowana fabrycznie.
reszta, czyli elektryka szyb, centralny i alarm zostały dołożone przez VW Szewczyk w momencie kupna.
blaszka jest, ten zamek jest identiko
Zamontowałem siłownik w oryginalnym miejscu, i do zamka powinienem poprowadzić drut. Tyle że gdzie go się mocuje?
Niestety nie mam żadnego szrotu obok siebie żeby podjechać i podejrzeć i kupić
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: pn kwie 20, 2009 18:15
- Lokalizacja: LKS/WJ
- Kontakt:
Podłączę się do tematu z pytaniem - jak ma się ten problem w Variancie?
Też zakupilem golasa - tak tylko VW potrafi, szyby na korby, dobrze że ASO przy sprzedaży założyło centralny i alarm ale co za tym idzie jest ten sam problem z klapą.
Przyjżałem się wersji kombi i tam wygląda to nieco inaczej - otóż otwarcie zamka jest przez siłownik, nad rejestracją jest mikrostyk którego przyciśnięcie wysterowuje siłownik i klapa odskakuje.
Bębenek z kluczykiem zawiera w sobie włącznik który blokuje przepływ prądu do siłownika w pozycji ZAMEK ZAMKNIĘTY lub też łączy obwód w drugiej pozycji.
Jest tam jeszcze mechaniczne cięgno ale służy ono jedynie do otwarcia klapy gdy nie ma akumulatora - ryglowanie i odryglowanie zamka odbywa się tylko i wyłącznie elektrycznie.
Wymyśliłem sobie w ten sposób że równolegle do łącznika kluczykowego wstawię przekaźnik bistabilny sterowany polaryzacją (zdobyłem już taki).
Działa w ten sposób że podanie + i - na ułamek sekundy przestawia go w pozycję ŁĄCZ a zmiana polaryzacji cewki sterującej na ułamek sekundy przeżuca styki w pozycję ROZŁĄCZ - więc zasilę go bezpośrednio z zasilania siłowników drzwi.
Zaletą tego przekaźnika jest to że nie potrzebuje zasilania do podtrzymania stanu i niejako pamięta swój stan bez względu na zasilanie.
Kluczyk będzie wtedy cały czas w pozycji ZAMKNIĘTY ZAMEK (rozłączony obwód siłownika) natomiast prąd będzie płynął przez dodatkowy przekaźnik (przy odryglowanych przez centralny zamek drzwiach).
Myślicie, że będzie oki?
Też zakupilem golasa - tak tylko VW potrafi, szyby na korby, dobrze że ASO przy sprzedaży założyło centralny i alarm ale co za tym idzie jest ten sam problem z klapą.
Przyjżałem się wersji kombi i tam wygląda to nieco inaczej - otóż otwarcie zamka jest przez siłownik, nad rejestracją jest mikrostyk którego przyciśnięcie wysterowuje siłownik i klapa odskakuje.
Bębenek z kluczykiem zawiera w sobie włącznik który blokuje przepływ prądu do siłownika w pozycji ZAMEK ZAMKNIĘTY lub też łączy obwód w drugiej pozycji.
Jest tam jeszcze mechaniczne cięgno ale służy ono jedynie do otwarcia klapy gdy nie ma akumulatora - ryglowanie i odryglowanie zamka odbywa się tylko i wyłącznie elektrycznie.
Wymyśliłem sobie w ten sposób że równolegle do łącznika kluczykowego wstawię przekaźnik bistabilny sterowany polaryzacją (zdobyłem już taki).
Działa w ten sposób że podanie + i - na ułamek sekundy przestawia go w pozycję ŁĄCZ a zmiana polaryzacji cewki sterującej na ułamek sekundy przeżuca styki w pozycję ROZŁĄCZ - więc zasilę go bezpośrednio z zasilania siłowników drzwi.
Zaletą tego przekaźnika jest to że nie potrzebuje zasilania do podtrzymania stanu i niejako pamięta swój stan bez względu na zasilanie.
Kluczyk będzie wtedy cały czas w pozycji ZAMKNIĘTY ZAMEK (rozłączony obwód siłownika) natomiast prąd będzie płynął przez dodatkowy przekaźnik (przy odryglowanych przez centralny zamek drzwiach).
Myślicie, że będzie oki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 20:33 przez Wojciech_d78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr kwie 27, 2005 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: MK7.5 Variant Highline
Dzięki kiss, na tym zdjęciu co pokazałeś nie widać różnicy, ale porównałem drugie zdjęcie z moją klamką i zauważyłem że tak jak mówiłeś sam mechanizm zamka jest troszke inny.
Dzięki za pomoc, także już wiem że potrzebuje jeszcze mechanizm zamka i cięgno.
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 22:28 ]
Wojciech_d78, patrząc na schemat i na opis twojego podłączenia mysle że będzie działać bez problemu.
Podłącz narazie na krótko i zobacz czy działa.
Poprowadź kable do klapy bo z tym się schodzi długo i później mozesz kombinować.
Masz troche łatwiej bo w klapie fabrycznie wszystko jest na elektryke, a nie jak w htb na jakieś cięgienka, super skomplikowany mechanizm zamka itp itd
Dzięki za pomoc, także już wiem że potrzebuje jeszcze mechanizm zamka i cięgno.
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 22:28 ]
Wojciech_d78, patrząc na schemat i na opis twojego podłączenia mysle że będzie działać bez problemu.
Podłącz narazie na krótko i zobacz czy działa.
Poprowadź kable do klapy bo z tym się schodzi długo i później mozesz kombinować.
Masz troche łatwiej bo w klapie fabrycznie wszystko jest na elektryke, a nie jak w htb na jakieś cięgienka, super skomplikowany mechanizm zamka itp itd
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości