6 bieg 2000obr. zaczyna jakby ciagnac na sprzegle
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
6 bieg 2000obr. zaczyna jakby ciagnac na sprzegle
Witam,
Zauważyłem ostatnio w trasie że jak jadę na 6 biegu lub na 5 w okolicach momentu załączenia turbiny 2000 tys. obr. przy dodaniu gazu obroty zaczynają rosnąć a samochodu nie idzie po czym zaraz spadają i zaczyna nabierać prędkości. Uczucie jak bym ciągnął go na sprzęgle. Co to może być ??? Z góry dzięki za odpowiedź ?
Zauważyłem ostatnio w trasie że jak jadę na 6 biegu lub na 5 w okolicach momentu załączenia turbiny 2000 tys. obr. przy dodaniu gazu obroty zaczynają rosnąć a samochodu nie idzie po czym zaraz spadają i zaczyna nabierać prędkości. Uczucie jak bym ciągnął go na sprzęgle. Co to może być ??? Z góry dzięki za odpowiedź ?
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
sorzeglo sie slizga, prawdopodobnie do wymiany bedzietigrou pisze:Uczucie jak bym ciągnął go na sprzęgle. Co to może być ??? Z góry dzięki za odpowiedź ?
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Ale to sie nie dzieje przy zmianie czy zaraz po zmianie biegu. Tylko juz wrzuce 6 tke i mam 1500 obr jade dalej dodaje gazu i kiedy dostaje kopa od turbiny zaczyna wlasnie sie tak dziac...Matijas pisze:sorzeglo sie slizga, prawdopodobnie do wymiany bedzietigrou pisze:Uczucie jak bym ciągnął go na sprzęgle. Co to może być ??? Z góry dzięki za odpowiedź ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
- Lokalizacja: zgorzelec
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1. 6 bieg i 1500obr.min ile masz wtedy na liczniku90km/h- 80km/h ??tigrou pisze:Ale to sie nie dzieje przy zmianie czy zaraz po zmianie biegu. Tylko juz wrzuce 6 tke i mam 1500 obr jade dalej dodaje gazu i kiedy dostaje kopa od turbiny zaczyna wlasnie sie tak dziac...
2. 6 bieg to bieg autostradowy i powinno się go zapinać w okolicach 120-130km/h dlaczego ze względu na opory ruchu.. 6 ma za zadanie zmniejszyć obroty silnika, ale auto musi mieć odpowiednią prędkość.. ( jak mi nie wierzysz to wsiądz na "górala" z przodu zapnij 3 z tyłu 2, pojedz sobie chwile a następnie zapnij najwyższy bieg z tyłu i spróbuj gwałtownie przyspieszyć, w piszczelach i udach poczujesz co czuje twój silnik jak go "butujesz" z dołu przy małych prędkościach..
3. Jak się ślizga to znaczy, że jest już "przypalone" i przy dużych obciążeniach przepuszcza..
Dzięki za pomoc ! a kolęgę wyżej za instrukcję jazdy ale spokojnie zazwyczaj u mnie jeste pełen but i biegi zmieniają sie tak aby sssała turbina chciałem tylko dokładnie zilustrować problem który w tym zakresie obrotowym występuje. Sprzęgło to droga przygoda ? długo tak jeżdzić ???italiano_83 pisze:1. 6 bieg i 1500obr.min ile masz wtedy na liczniku90km/h- 80km/h ??tigrou pisze:Ale to sie nie dzieje przy zmianie czy zaraz po zmianie biegu. Tylko juz wrzuce 6 tke i mam 1500 obr jade dalej dodaje gazu i kiedy dostaje kopa od turbiny zaczyna wlasnie sie tak dziac...
2. 6 bieg to bieg autostradowy i powinno się go zapinać w okolicach 120-130km/h dlaczego ze względu na opory ruchu.. 6 ma za zadanie zmniejszyć obroty silnika, ale auto musi mieć odpowiednią prędkość.. ( jak mi nie wierzysz to wsiądz na "górala" z przodu zapnij 3 z tyłu 2, pojedz sobie chwile a następnie zapnij najwyższy bieg z tyłu i spróbuj gwałtownie przyspieszyć, w piszczelach i udach poczujesz co czuje twój silnik jak go "butujesz" z dołu przy małych prędkościach..
3. Jak się ślizga to znaczy, że jest już "przypalone" i przy dużych obciążeniach przepuszcza..
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
To trzeba by Aledrogo obcykać ile komplet kosztuje + wymiana. ( a koszt od warsztatu też zależy) gdzieś ostatnio widziałem chyba zestaw LUK do 130 pd tarcza docisk, łożysko... chyba 700zł.. ( nie wiem jaki masz silnik więc tak wrzuciłem od 130 przykład).. poszukasz na pewno znajdziesz .. firmy luk, sachs, valeo...Sprzęgło to droga przygoda ? długo tak jeżdzić ???
Jeździć się da, wystarczy delikatnie przyspieszać i unikać pełnego wciskania gazu z dołu, szczególnie na wysokich przełożeniach, 4,5,6 i w okolicach max moment, powyżej tej granicy można wciskać gaz w podłogę... Oczywiście to pod warunkiem, że sprzęgło przepuszcza tylko podczas "butowania" a nie za każdym razem kiedy dodajesz mocno gazu i mijasz obroty... max moment... Co jednak oznacza jedynie, że odwleczesz trochę okres wymiany sprzęgła, będziesz je musiał wymienić, zacznie coraz bardziej "przepuszczać" biegi zaczną wchodzić ciężko, szczególnie 1 i wsteczny zaczną się zgrzyty ...a poza tym pomyśl sobie tak wyprzedasz samochód i musisz nagle gwałtownie przyspieszyć bo źle oceniłeś sytuacje, a sprzęgło zamiast przenieść moc "na koła" ślizga się...
- tomekzabrze
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
za 700zl to ciezkoc i bedzi eznalesc zestaw z łożyskiem......... ( tam jest przeciez łozysko hydrauliczne)
same spzreglo znaczy sie tarcza i docisk z luka to koszt okolo 610zl przed spzredaza wymienialem u mnie w srodku byl sachs a wymiana to zaleyz od warstatu miedzy 200 a 500 zl musisz liczyc dolicz do tego nwy olej w skrzyni najlepiej........licz sie z tym ze moze sie okazac dwumas do wymiany wtedy koszt o wiele wiele wiekszy
same spzreglo znaczy sie tarcza i docisk z luka to koszt okolo 610zl przed spzredaza wymienialem u mnie w srodku byl sachs a wymiana to zaleyz od warstatu miedzy 200 a 500 zl musisz liczyc dolicz do tego nwy olej w skrzyni najlepiej........licz sie z tym ze moze sie okazac dwumas do wymiany wtedy koszt o wiele wiele wiekszy
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości