Jaką szybe ??????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Jaką szybe ??????
NIe wiem czy w dobrym miejscu rozpocząłęm wątek. Jesli nie to prosze o przeniesienie. A mam do was takie pytanie odnoscnie przedniej szyby w golfie mk2 , mam ja peknieta i chce/musze ja wymienic. Mam zamiar kupic uzywana bo kumpel chce tanio puscic. Mechanik mi powiedzial ze z przelozeniem nie bedzie problemu bo moja peknieta nie jest wklejana tylko wciskana na uszczelce - czy to mozliwe?? i Teraz pytanie jak sprawdzic czy ta kupla bedzie pasowala do mojej golfiny?? niby jakies oznaczenia sie zgadzaj, obie sa z 88 r, silniki te same tylko, ze jego był(*) gti. jego wersja 3 a moja 5 -o drzwiowa. Poradzcie jak mozecie
[ Dodano: 07 Paź 2009 14:47 ]
kumpla*
[ Dodano: 07 Paź 2009 14:47 ]
kumpla*
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Były dwa rodzaje szyb w golfie mkII - wklejana i na uszczelkę. Wklejana szyba szła chyba tylko na Stany Zjednoczone, chyba też w wersji G60 była montowana. Nawet, jeżeli miałbyś wklejaną (w co wątpię, bo rzadko spotykana) - to i tak ta zwykła na uszczelkę będzie pasowała, tylko musisz mieć wtedy uszczelkę. Ogólnie blachy i mocowania szyb w każdym golfie z każdego rocznika są takie same - różnica może tkwić tylko w uszczelce i szybie (czy przystosowane do klejenia, czy wciskania).
[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 14:59 ]
Z resztą zobacz, czy z zewnątrz uszczelka jednej i drugiej szyby wygląda tak samo - jak tak, to będzie pasowała - klejoną od razu być poznał, że jest inna.
[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 14:59 ]
Z resztą zobacz, czy z zewnątrz uszczelka jednej i drugiej szyby wygląda tak samo - jak tak, to będzie pasowała - klejoną od razu być poznał, że jest inna.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
- bartek234130
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 17:43
- Lokalizacja: Częstochowa
- bombel-g2
- Użytkownik
- Posty: 360
- Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
- Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
- Kontakt:
nie załuj pieniedzy na uzywke musisz miec 80zł a nowa kosztuje 160- i z załozeniem na uszczelce nie ma najmniejszego problemu. długi cienkiMOCNY sznurek i sam wkładasz. -znajdzeisz na google jak sie wklada i 50zł conajmniej zaoszczedzone... a nowa to nowa-widocznosc jest duzo lepsza.
Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
dzieki za odpowiedzi ... szybka bedzie mnie kosztowac 50 zł z paskiem u gory + wymiana za ktora nie wiem ile zaplace i komu to zlecic , musze poszukac kogos kto to robil , jest gdzies na forum dokladny opis jak krok po kroku wyciagnac i włozyc szybe?
[ Dodano: 07 Paź 2009 19:24 ]
z reguły nie biore sie za cos czego jeszcze nie robilem, bardzo krucha jest taka szyba? i o co chodzi z tym sznurkiem??? w jakim celu to ? ja myslalem ze jak bede ja wkladal to przyssawkami to zrobie
[ Dodano: 07 Paź 2009 19:24 ]
z reguły nie biore sie za cos czego jeszcze nie robilem, bardzo krucha jest taka szyba? i o co chodzi z tym sznurkiem??? w jakim celu to ? ja myslalem ze jak bede ja wkladal to przyssawkami to zrobie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
jak by ci to wtłumaczyć....
1. siadasz od srodka i patrzysz na uszczelka psuję zebyś ją troche poruszał tj odgiął lekko żeby sie odkleiła od blachy z jednej i z drugiej strony
2. odginasz lekko np prawy róg uszczelki od srodka i wypychasz szybe ostrożnie kawałek po kawałku najlepiej żebyś odginał uszczelke wraz z wypychanym miejscem jak wypchniesz całą góre to reszta sama odejdzie ;] a po za tym na starej szynie ci chyba nie zależy?
3. sciągasz i zakładasz na nową szybę uszczelkę tak żebyś jej nie uszkodził szyby i uszczelki najlepiej podłóż sobie coś zebyś nie porysował
4. owijasz uszczelkę sznurkiem tj tam gdzie wchodzi blacha wkładasz sznurek tak żeby początek i koniec był na srodku góry bądź dołu
5. przykładasz do blachy i z wierzchy ktoś musi dociskać (chociaż nie koniecznie) szybę żeby lepiej weszła i ciągniesz za jeden koniec sznurka a ktoś odciska w tym miejscu co rozwijasz sznurek szybę (mocno możesz pociągnąć byle by uszczelki nie zniszczyć) szyba sama wskoczy w ranty ;] jak wskoczy dociskacz ją lekko od wierzchu i to wsio ;]
6. czyszczenie szkła z brudu i paluchów i smigamy ;]
ps czasami lubi sparcieć uszczelka i można ją lekko nasmarować płynem ludwikiem żeby lepiej weszedla i dolgła do metalu, możesz jeszcze sprawdzic drożność kanalików odpływowych jak wyciągniesz ja są nad ramionami wycieraczek pod uszczelką szyby
chyba tyle
najważniejsze aby robić to z głową no i pamietaj wszystko na własną odpowiedzialność...
1. siadasz od srodka i patrzysz na uszczelka psuję zebyś ją troche poruszał tj odgiął lekko żeby sie odkleiła od blachy z jednej i z drugiej strony
2. odginasz lekko np prawy róg uszczelki od srodka i wypychasz szybe ostrożnie kawałek po kawałku najlepiej żebyś odginał uszczelke wraz z wypychanym miejscem jak wypchniesz całą góre to reszta sama odejdzie ;] a po za tym na starej szynie ci chyba nie zależy?
3. sciągasz i zakładasz na nową szybę uszczelkę tak żebyś jej nie uszkodził szyby i uszczelki najlepiej podłóż sobie coś zebyś nie porysował

4. owijasz uszczelkę sznurkiem tj tam gdzie wchodzi blacha wkładasz sznurek tak żeby początek i koniec był na srodku góry bądź dołu
5. przykładasz do blachy i z wierzchy ktoś musi dociskać (chociaż nie koniecznie) szybę żeby lepiej weszła i ciągniesz za jeden koniec sznurka a ktoś odciska w tym miejscu co rozwijasz sznurek szybę (mocno możesz pociągnąć byle by uszczelki nie zniszczyć) szyba sama wskoczy w ranty ;] jak wskoczy dociskacz ją lekko od wierzchu i to wsio ;]
6. czyszczenie szkła z brudu i paluchów i smigamy ;]
ps czasami lubi sparcieć uszczelka i można ją lekko nasmarować płynem ludwikiem żeby lepiej weszedla i dolgła do metalu, możesz jeszcze sprawdzic drożność kanalików odpływowych jak wyciągniesz ja są nad ramionami wycieraczek pod uszczelką szyby
chyba tyle

Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 20:17 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.
passat b5 115KM AZM 2003r
ten drugi punkt bym zmienił i wpisał, sadzasz tyłek na siedzeniu i zapierasz się nóżkami o szybę i dwa razy mocne pchnięcie i szybu nie ma...Damian3942 pisze:1. siadasz od srodka i patrzysz na uszczelka psuję zebyś ją troche poruszał tj odgiął lekko żeby sie odkleiła od blachy z jednej i z drugiej strony
2. odginasz lekko np prawy róg uszczelki od srodka i wypychasz szybe ostrożnie kawałek po kawałku najlepiej żebyś odginał uszczelke wraz z wypychanym miejscem jak wypchniesz całą góre to reszta sama odejdzie ;] a po za tym na starej szynie ci chyba nie zależy?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
-=ren=-, tylko ze nie wiadomo czy on chce ocalić starą czy może sie rozpaść w samochodzie ;] acz kolwiek ja jeszcze nigdy nie musiałem zapierać sie nogami zawsze robiłem to ostrożnie (nowa szyba i niedrożne kanaliki.... miałem powodzie w samochodzie, tak to jest jak sie weźmie i pomyśli potem)
passat b5 115KM AZM 2003r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 81 gości