Mono-jetronic z 1,8 RP - potrzebny schemat i pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mono-jetronic z 1,8 RP - potrzebny schemat i pomoc.

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 00:11

Witam, jestem tu totalnie nowy i na dodatek nie mam auta marki VW (mam za to dwie skody z silnikami VW tj Felicje 1.6 i Octavie2 1.9 ale nie o nich będzie ten temat).

Posiadam Ładę 2103 z 1976 roku z wsadzonym do niej silnikiem 2.0 DOHC z Fiata Mirafiori/132/Argenta. Silnik ten został niestety wybebeszony przez poprzedniego właściciela z wtrysku MPI i zaopatrzony w gaźnik weber.

Ponieważ od pewnego czasu gaźnik ten zaczął mocno mnie wkurzać zakupiłem na allegrowym szrocie to co poniżej:

Obrazek

czyli w miare kompletny zestaw wtrysku mono-jetronic z Passata B3 z 1991 roku.

I teraz czego potrzebuję - DOKŁADNEGO SCHEMATU ELEKTRYCZNEGO TEGO WTRYSKU Z ŁOPATOLOGICZNYM WYTŁUMACZENIEM KTÓRY PIN ECU Z KTÓRYM PINEM NA DANYM URZĄDZENIU POŁĄCZYĆ.

Czy ktoś dysponuje czymś takim?

Puki co wspawałem dziś w kolektor jednoprzewodową sondę lambda, jutro zabieram się za robienie podstawki pod wtrysk na kolektor fiata i zamocowanie gdzies pompy paliwa i ECU a później będe chciał to jakoś połaczyć i odpalić :food:

Liczę na pomoc kolegów obeznanych z tematem.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr paź 07, 2009 02:32

http://www.auto-online.pl/serwis/poradn ... nast_p.htm

http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_je ... temen.html

Tam jeszcze jest pompa małego ciśnienia w zbiorniku 0,5 bara ta co masz daje 1,5 bara


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 08:26

Witam,

dzięki za schemat ten pierwszy może nawet się przyda :-)
Napisze dokładniej o co mi chodzi, potrzebuję informacji takiej podstawowej ponieważ ja nie mam całej wiązki z golfa więc nie wystarczy mi żeby wpiąć tą wtyczkę tu a tą tam.
Generalnie całe zagadnienie dzielę na 2 części:

1) Kabelki czyli:

ECU - jaka jest numeracja pinów bo nie są podpisane nawet, nie mówiąc o tym że nie wiem który do czego służy a kable od wtyczki mam oberżnięte na równo - czyli przydałaby mi się rozpiska który PIN dokładnie do czego podpiąć

Obrazek

jakies ustrojstwo które jest przykręcone do ECU, piny od 1-7:

Obrazek

analogicznie - piersze od lewej to chyba czujnik połozenia przepustnicy? a to po prawej magiczna puszeczka z rurkami która nie mam pojęcia do czego służy

Obrazek

no i ostatnie czyli jak rozumiem wtryskiwacz, czujnik temperatury(?) i silnik krokowy - wszystko fajnie ale też nie wiem który pin gdzie podpiąć

Obrazek

2) Rureczki ;-)

Zastanawia mnie co to w ogóle jest za urządzenie i gdzie te wszystkie rureczki mają iść:

Obrazek

zapewne min. tam:

Obrazek

i tam:

Obrazek

ale też nie wiem która gdzie.

Przepraszam za tak kretyńskie pytania ale nie dysponuje innym samochodem z zamontowanym wtryskiem do porównań, w ksiązce nic na ten temat nie jest napisane, w necie też nic do tej pory nie znalazłem i generalnie jestem w kropce.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » śr paź 07, 2009 08:50

to ustrojstwo przykrecone z 7 pinami to moduł zapłonu stosowany w starszych silnikach, w nowszych był połącony z cewka juz.
a ustrojstwo z rurkami to zaworek elektromagnetyczny.
poszukaj na forum bo wydaje mi sie ze ktos wrzucał schemat wezykow od RP-ka :bajer:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 09:11

hifibeliver, jak chcesz dam ci uproszczony schemat bez koklorów kabli bo w Twoim wypadku nic po nich, ale wieczorem. Z tym że napewno byś znalazł na forum książkę napraw do golfa II z dokładnymi schematami do RP-ka. Zaworek elektromagnetyczny podpina się wezykiem się do aparatu zapłonowego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 09:24

bardzo byłbym wdzięczny właśnie za taki schemat :)
co do podpinania rurką do aparatu zapłonowego - w tym silniku mam elektroniczny zapłon ze swoim modułem i czujnikiem halla bez podciśnieniowego "bączka" więc chyba sobie tego nigdzie nie podepnę hmm ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 09:35

Musisz dopasować aparat z tym jak nazywasz bączkiem, bo bez tego nie będzie działało dynamiczne wyprzedzenia kąta zapłonu i cały pomysł pójdzie się....


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 09:36

Znalazłem coś takiego :)

Obrazek

hmm... ale to dalej nie wyjasnia numeracji pinów na poszczególnych ustrojstwach ;-)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 09:47

ten schemat chciałem ci wkleić, jak to nie wyjaśnia numeracji, styki wtyczek poszczególnych elementów są numerowane przecież


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 07, 2009 12:10

Po pierwsze, to brakuje Tobie pompy paliwa w bak. Widzę, że masz tylko jedną pompę, a w ori instalacji były dwie.

Co do pinów w ECU - powinieneś mieć je rozpisane na wtyczce, która widzę, że masz w zestawie;

Ustrojstwo które ma piny od 1 do 7 to moduł zapłonowy - odbiera impulsy z czujnika halla na aparacie zapłonowym i podaje je do cewki zapłonowej - nr 10 na schemacie.
hifibeliver pisze:a to po prawej magiczna puszeczka z rurkami która nie mam pojęcia do czego służy
- to jest zawór podciśnienia do regulacji aparatu zapłonowego. Z jednej strony tego zaworka wężyk podłączony jest do podstawy wtrysku, a z drugiej do membrany aparatu zapłonowego.
hifibeliver pisze:zapewne min. tam:
- to jest fotka termostatu, który steruje podciśnieniowo klapką przełączającą, skąd silnik ma brać powietrze - czy zimne z zewnątrz, czy ciepłe z nad kolektora wydechowego. A ostatnie zdjęcie to właśnie membrana sterująca tą klapką - czyli jeden z wężyków termostatu musi być podłączony do tej klapki, a drugi do podciśnienia.

Co i instalacji widocznej na zdjęciu - jest trochę pocięta, ale chyba po części dało by się ją ponownie poskładać - np. obcięta wiązka od ecu powinna iść w okolice tej złąckzi wielopinowej, która na pierwszym zdjęciu jest koło podstawy wtrysku. Jakbyś jakoś porobił zdjęca tej wiązki rozłożonej, to może bym doszedł co i jak - w zeszła sobotę pomoagałem kumplowi w przekładce silnika z 1.6 na 1.8 właśnie z takim wtryskiem - podłaczałem elektrykę, więc jeszcze mam w miarę świeżą wiedzę.



hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 19:13

czyli jak mam wyprzedzanie zapłonu zrealizowane w zupełnie inny sposób i swój własny moduł zapłonowy od fiata to mogę sobie te kabelki spokojnie powyrzucać wraz z zaworkiem i zapomnieć o temacie rozumiem.

Dzięki za ten cynk z wtyczkami, na nie rzeczywiście nie patrzyłem.

Dziś cały dzień robiłem podstawkę pod gaźnik na kolektor, zdycham - jutro ciąg dalszy walki. Czy ta pompa paliwa jedna nie wystarczy????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 19:18

Ta pompa którą masz jest montowana pod autem i wówczas musisz mieć drugą tzw pondoszącą w baku ktora daje ciśnienie 0,25 bara.
Ale ponieważ i tak czeka cię kupę roboty to zastosuj rozwiązanie z golfa III, czyli jedna jedyna pompa 1.2 bara tania w podróbach na allegro zamontowana w baku. Musisz ją tylko w jego dnie umocować i to jest już twój problem. A tą co masz oryginalną możesz sprzedać i jeszcze zarobisz na tym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hifibeliver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hifibeliver » śr paź 07, 2009 19:26

Hmmm w ładzie oryginalnie nie ma żadnej pompy w baku, jest jedynie mała słaba pompka mechaniczna. pompę którą kupiłem planowałem nie montować pod samochodem ale wsadzić pod maskę a jej zbiornik wykorzystać także zamiast powrotu paliwa do baku aby nie ciągnąc przez cały samochód drugich przewodów (orginalnie nie ma powrotu).

Czy pompa ta nie zda egzaminu? Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego miałaby nie pompować bez tej pompki w baku skoro taka orginalna słabizna pompowała bez tego... tak czy siak jakoś to muszę wyknuć żeby nie robić powrotu i głównie po to mi ta pompa, jeśli to się nie uda będę dopiero knuł z wybebeszaniem baku itd bo to hardcore...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 19:34

hifibeliver pisze:Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego miałaby nie pompować bez tej pompki w baku skoro taka orginalna słabizna pompowała bez tego
bo pompa ta doskonale tłoczy, ale może nie zassać z baku paliwa. Po to jest ta dodatkowa w baku w MK2. I potem gotowe masz kłopoty w postaci nierównej pracy silnika. W mk3 z tych dwóch pomp się wycofano i jest tylko jedna w baku, rozwiązanie prostsze i pewniejsze, mniej rzeczy do psucia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 671 gości