[mk2]JAK SPRAWIDZIĆ SILNIK DIESLA PILNE BARDZO PILNE !!!!!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2]JAK SPRAWIDZIĆ SILNIK DIESLA PILNE BARDZO PILNE !!!!!!!
Witam
Jutro rano jadę na oględziny golfa z silnikiem turbo diesel ten samochód ma być dawcą silnika do mojego Mk2 chcę zmienić z benzyny na Diesla bo mam już dość problemów z lpg ponad to silnik i skrzynie mam już na wykończeniu na dodatek całego golfa zarejestrowanego w kraju mogę mieć za 1000zł więc chyba się opłaca bo będę miał kupę kalmotów a mojego troche sprzedawać mi szkoda zresztą i tak niewielką kasę bym za niego dostał
Mam więc do was pytanko jak sprawdzić czy silnik jest jeszcze w miarę zdrowy ?
Wiem że trzeba sprawdzić czy nie dmucha korkiem oleju i bagnetem i czy nadmiernie nie dymi
Ale czy są jeszcze jakieś sposoby ?
Czy da się w warunkach „polowych” sprawdzić czy w ogóle działa turbosprężarka ?
Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Koleś zapiera się że silnik pali od kopa nawet na dużym mrozie ale jak wiadomo każdy chwali swój towar
Pozdrawiam
Arti
Jutro rano jadę na oględziny golfa z silnikiem turbo diesel ten samochód ma być dawcą silnika do mojego Mk2 chcę zmienić z benzyny na Diesla bo mam już dość problemów z lpg ponad to silnik i skrzynie mam już na wykończeniu na dodatek całego golfa zarejestrowanego w kraju mogę mieć za 1000zł więc chyba się opłaca bo będę miał kupę kalmotów a mojego troche sprzedawać mi szkoda zresztą i tak niewielką kasę bym za niego dostał
Mam więc do was pytanko jak sprawdzić czy silnik jest jeszcze w miarę zdrowy ?
Wiem że trzeba sprawdzić czy nie dmucha korkiem oleju i bagnetem i czy nadmiernie nie dymi
Ale czy są jeszcze jakieś sposoby ?
Czy da się w warunkach „polowych” sprawdzić czy w ogóle działa turbosprężarka ?
Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Koleś zapiera się że silnik pali od kopa nawet na dużym mrozie ale jak wiadomo każdy chwali swój towar
Pozdrawiam
Arti
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2006 21:21 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do ciśnienia to raczej nie dam rady go sprawdzić nie dysponuję manometrem a bez niego zdziałam niewiele zobaczę czy nie dymi z bagnetu i korka (czy ma nie dymić wcale czy odrobinę może) z tego co wiem może dmuchać lecz nie powinno być spalin podobno ma być nie odpalany więc zobaczę jaki będzie pierwszy rozruch
Jak załapie od kopa tak jak mówią to będę myślał dalej jak będzie trzeba go piłować to po prostu go oleje ale szkoda drogi bo z mojego Torunia jadę aż pod Poznań czyli ok. 150 km
Dobrze że mam kolegę który mnie tam dowiezie bo mój golfik by mnie zrujnował w tej chwili pali ok. 30 l gazu na 100 km
Jak załapie od kopa tak jak mówią to będę myślał dalej jak będzie trzeba go piłować to po prostu go oleje ale szkoda drogi bo z mojego Torunia jadę aż pod Poznań czyli ok. 150 km
Dobrze że mam kolegę który mnie tam dowiezie bo mój golfik by mnie zrujnował w tej chwili pali ok. 30 l gazu na 100 km
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Waz idacy od silnika do chlodnicy !! widac go na 1 rzut oka powinien byc miekki )
Potem poatrz na spaliny czy nie sa czasem niebieskie bo nie wiadomo czy ''doktor" do silnika nie byl wlewany ://Czy jak na zapalonym silniku jak odkrecisz korek od wlewu oleju czy nie wali z tamtad olej nie pryska itd No i czy silnik w miare suchy nie ma wyciekow itd )
Potem poatrz na spaliny czy nie sa czasem niebieskie bo nie wiadomo czy ''doktor" do silnika nie byl wlewany ://Czy jak na zapalonym silniku jak odkrecisz korek od wlewu oleju czy nie wali z tamtad olej nie pryska itd No i czy silnik w miare suchy nie ma wyciekow itd )
No i ja też kupiłem teraz czeka mnie przekładka z benzyny na diesla mam nadzieję że się opłaci
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 07:17 ]
A co do stanu technicznego silnika to myśle, że jest całkiem niezły pali na dotyk tak jak zapewniał mnie sprzedawca nie dymi nie stuka mam nadzieję że trochę mi pochodzi
Na walnięty zbiornik wyrównawczy zapytałem poprzedniego właściciela czy czasem woda mu nie zamarzła i nie rozsadziło
Ale podobno nie jak było -30 to z płynu zrobiła się kasza ale go nie odpalali żeby nic nie walnęło nie ma wody w oleju ani oleju w wodzie nic nie leci więc chyba jest Ok.
Gdyby ktoś z was poturbował jakichś części to walcie śmiało na pewno się dogadamy
[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 07:11 ]
Wczoraj przełożyłem silnik TD do mojego golfika ale okazało się że „stoi”(nie mogę przekręcić łopatkami które widać po zdjęciu węża) Turbina
Więc chyba jest zatarta czy doraźnie można jeździć z niedziałającą turbosprężarką ?
I silnik będzie miał mniejszą moc czy może cos się rozsypać ?
Na razie nie stać mnie na kupno innej
Czeka mnie jeszcze kupa roboty ale najważniejsze że silnik już jest przełożony
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 07:17 ]
A co do stanu technicznego silnika to myśle, że jest całkiem niezły pali na dotyk tak jak zapewniał mnie sprzedawca nie dymi nie stuka mam nadzieję że trochę mi pochodzi
Na walnięty zbiornik wyrównawczy zapytałem poprzedniego właściciela czy czasem woda mu nie zamarzła i nie rozsadziło
Ale podobno nie jak było -30 to z płynu zrobiła się kasza ale go nie odpalali żeby nic nie walnęło nie ma wody w oleju ani oleju w wodzie nic nie leci więc chyba jest Ok.
Gdyby ktoś z was poturbował jakichś części to walcie śmiało na pewno się dogadamy
[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 07:11 ]
Wczoraj przełożyłem silnik TD do mojego golfika ale okazało się że „stoi”(nie mogę przekręcić łopatkami które widać po zdjęciu węża) Turbina
Więc chyba jest zatarta czy doraźnie można jeździć z niedziałającą turbosprężarką ?
I silnik będzie miał mniejszą moc czy może cos się rozsypać ?
Na razie nie stać mnie na kupno innej
Czeka mnie jeszcze kupa roboty ale najważniejsze że silnik już jest przełożony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 106 gości