Seat Ibiza Cupra ABF+Turbo
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP
- Andrzej32
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
- Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
- Kontakt:
Grubo widze Czekam na efekt końcowy bo bedzie ciekawy. Tez mi chodzi po głowie jakieś doładowanie juz od dłuższego czasu
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 18:30 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 2 razy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684
Jeśli wszystko pójdzie dobrze do śniegu zdążymy. Po cichu liczymy na pierwszy odpał jeszcze w tym miesiącu. Prace idą powoli bo nie mamy zaplecza technicznego do takich zabaw i ciaglę trzeba jeździć od pana mietka do pana zbycha żeby to i tamto podorabiać.
Dzisiaj został dorobiony restryktor na wejściu oleju do turbo, a także nypel do spływu oleju. Jutro zostaną dorobione przewody olejowe, oraz wejście i wyjście wody. Zakończy to żmudne prace tokarsko-spawalnicze i trzeba się będzie brać za podłączenie wtyrsków, doprowadzenie paliwa, montaż walbro i catch tank a później pierwszy od prawie pół roku rozruch.
Dzisiaj został dorobiony restryktor na wejściu oleju do turbo, a także nypel do spływu oleju. Jutro zostaną dorobione przewody olejowe, oraz wejście i wyjście wody. Zakończy to żmudne prace tokarsko-spawalnicze i trzeba się będzie brać za podłączenie wtyrsków, doprowadzenie paliwa, montaż walbro i catch tank a później pierwszy od prawie pół roku rozruch.
Powoli do przodu.
Przewody paliwowe już są, doprowadzenie oleju gotowe, w oplocie i zakute, spływ oleju też już przygotowany do założenia. Przewody wodne będą tak samo jak olejowe w oplocie.
Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny. Ma ktoś jakiś pomysł? Najprostsze wydaje się wpięcie w okolice nagrzewnicy trójnikami, ale może lepiej pójść bezpośrednio w okolice grubych przewodów chłodnicy?
Przewody paliwowe już są, doprowadzenie oleju gotowe, w oplocie i zakute, spływ oleju też już przygotowany do założenia. Przewody wodne będą tak samo jak olejowe w oplocie.
Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny. Ma ktoś jakiś pomysł? Najprostsze wydaje się wpięcie w okolice nagrzewnicy trójnikami, ale może lepiej pójść bezpośrednio w okolice grubych przewodów chłodnicy?
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
po co turbo chlodzic woda?? jakas gruba moc bedzie??Kenet pisze:Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny.
Kenaj mial 300ps i turbo nie chlodzone woda...
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jesli dobrze rozumiem to musi byc turbo ktore ma specjalne kanaly do chlodzenai woda? nie pierwsze lepsze?Borys pisze:jak sprezarka ma mozliwosc to czemu nie montować.
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
To jest turbo na łożyskach kulkowych, olej je smaruje, a woda chłodzi turbo. Skoro producent przewidział opcję chłodzenia wodą to nie ma raczej sensu z niej rezygnować bo ktoś nie miał tu czy tam. Na tej sprężarce raczej nie będziemy wyciskać maxa, myślę że do 300 koni wydoli ale kto to wie. Kute korby już czekają jakby co.
Zbliżamy się do końca, dziś dorobiliśmy nową linkę gazu, jutro będzie umocowana i gotowa do akcji. Kostki do wtyczek już jadą, pozostało je podłączyć, podpiąć boost i egt oraz skręcić wszystko w całość, zalać olejem i odpalamy A potem strojenie i hamownia. Szkoła ruszyła i mało mamy czasu ale w przyszłym tygodniu auto będzie już jeździć (odpukać).
Takie jedno słabej jakości foto, ponieważ dużo ciekawego narazie jeszcze nie ma, następny update już z jeżdżącym autem i dobrej jakości fotkami całości.
Wężyków i przewodów się trochę narobiło ale jest trochę rzeczy do podłączenia, nastaną długie zimowe wieczory to popracujemy nad estetyką żeby ładnie w gazetach wygladało
A tu jeszcze patent na pobór wody do turbo:
Pozdr.
Takie jedno słabej jakości foto, ponieważ dużo ciekawego narazie jeszcze nie ma, następny update już z jeżdżącym autem i dobrej jakości fotkami całości.
Wężyków i przewodów się trochę narobiło ale jest trochę rzeczy do podłączenia, nastaną długie zimowe wieczory to popracujemy nad estetyką żeby ładnie w gazetach wygladało
A tu jeszcze patent na pobór wody do turbo:
Pozdr.
Niestety nie obeszło się bez cięcia zderzaka, narazie tablica jest na swoim miejscu ale przesłania pół coolera. Na wiosnę pewnie trzeba bedzię wyciąć jeszcze więcej. Cooler jest spory, będzie go można w razie czego prysnąć na czarno bez zbytniego pogorszenia wydajności, ewentualnie coś jeszcze pomodzimy ze zderzakiem. Maciek (jemioł7) nie może się zdecydować czy ma być sleeper czy nie, ja go namawiam na sleepera. Ale intercooler jest na tyle wysoko, że jeśli ma być cały odsłonięty to trzeba wyciąć właśnie seryjne miejsce na tablicę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Noo gratuluje. Temat mega ciekawy i widzę profi podejście. Wracając do kwestii listwy paliwowej do ori kolektora z ABF-a - podchodzi listwa z 1.8 T po naprawdę niewielkiej przeróbce. W tym jednak wypadku kolektor z Audi jest lepszym wyjściem, bo seryjny jest mocno grzany przez pokrywę zaworów, co jest dużym błędem VW, dla mnie niezrozumiałym.
Pozdr i powodzenia
PS. Zainwestujcie w mocne poduszki pod silnikiem, bo będą problemy
Pozdr i powodzenia
PS. Zainwestujcie w mocne poduszki pod silnikiem, bo będą problemy
Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości