[MK4] rozpórka górna i dolna, do czego one służą?
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- malutki
- Forum Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
- Lokalizacja: Opole/Krapkowice
- Kontakt:
montana2, po montażu wszelkiego rodzaju rozpórek zwiększa się sztywność karoserii. Co to daje? Lepsze wykorzystanie potencjału samochodu, lepsze prowadzenie, mniejsze odkształcenie karoserii.
Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra
Szafa gra
Generalnie rozpórka ma kilka zalet:
- auto lepiej trzyma się w zakrętach
- buda jest sztywniejsza i karoseria mniej pracuje, a w kilku-kilkunastoletnich autach słychac, czuć, po założeniu moga np przestac skrzypiec plastiki w srodku
- podstawowym zadaniem oprócz usztywnienia całej konstrukcji jest trzymanie amorków w jednym położeniu, kielichy nie beda się przemieszczać na boki, przy zmianie zawiasu na twarda glebę, rowpórka jest wręcz zalecana
minusy
- chyba tylko jeden strzał w bok może lecz nie musi przemieścić cały zawias z przodu a nie "tylko" miejsce uderzenia, siła uderzenia przejdzie po rozpórce, mimo to jednak uważam że montaz rozpórki ma więcej +
co do wynalazków rozpórka aluminiowa ze śrubą rzymska za 120 zł odradzam,
sam pomysł śruby ma na celu prawidłowe spasowanie odległości między amorkami (wiadomo w miare czasu sie rozchodzą) zakłada sie taka na stojacym aucie i później reguluje śrubą. Zdecydowanie lepiej w kilkuletnim aucie zamówic pod wymiar nieregulowana rozpórkę.
ewentualnie kupiccos markowego: omp, sparco, wichers
- auto lepiej trzyma się w zakrętach
- buda jest sztywniejsza i karoseria mniej pracuje, a w kilku-kilkunastoletnich autach słychac, czuć, po założeniu moga np przestac skrzypiec plastiki w srodku
- podstawowym zadaniem oprócz usztywnienia całej konstrukcji jest trzymanie amorków w jednym położeniu, kielichy nie beda się przemieszczać na boki, przy zmianie zawiasu na twarda glebę, rowpórka jest wręcz zalecana
minusy
- chyba tylko jeden strzał w bok może lecz nie musi przemieścić cały zawias z przodu a nie "tylko" miejsce uderzenia, siła uderzenia przejdzie po rozpórce, mimo to jednak uważam że montaz rozpórki ma więcej +
co do wynalazków rozpórka aluminiowa ze śrubą rzymska za 120 zł odradzam,
sam pomysł śruby ma na celu prawidłowe spasowanie odległości między amorkami (wiadomo w miare czasu sie rozchodzą) zakłada sie taka na stojacym aucie i później reguluje śrubą. Zdecydowanie lepiej w kilkuletnim aucie zamówic pod wymiar nieregulowana rozpórkę.
ewentualnie kupiccos markowego: omp, sparco, wichers
Był MK3 ABF 20 jahre.
Nowy nabytek - Suzuki Swift Sport
Nowy nabytek - Suzuki Swift Sport
do jazdy na co dzien spokojnie mozna dac ze sruba ze sruba nie polecam na rajdy gdzie sie po mega dziurach lata i tam lepiej dac sztywniejsza bez sruby... tak to na tyle sie ona wkreca ze wystarczajaco usztywnia
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Nie mogę znaleźć, ale parę dni temu był fajny temat właśnie o rozpórkach, co i jak, do czego i co dają. Poszukaj troszkę, bo było wszystko fajnie opisane wraz z rysunkami w .gif
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Na co dzień rozpórka i sportowe zawieszenie jest średnio potrzebne
mega dziury są w Polsce codziennością
osobiście bym się nie zdecydował na montaż czegoś co może wyrwać maskę w aucie
ale oczywiście to jest moje zdanie i moje osobiste podeście do tego co się wkłada do swojego samochodu. Jak ktoś chce tanim kosztem mieć imitację rozwiązań wyczynowych to dlaczego nie. Zresztą temat rzeka co kto i jakiej marki/jakości wkłada do swojego auta.
mega dziury są w Polsce codziennością
osobiście bym się nie zdecydował na montaż czegoś co może wyrwać maskę w aucie
ale oczywiście to jest moje zdanie i moje osobiste podeście do tego co się wkłada do swojego samochodu. Jak ktoś chce tanim kosztem mieć imitację rozwiązań wyczynowych to dlaczego nie. Zresztą temat rzeka co kto i jakiej marki/jakości wkłada do swojego auta.
Był MK3 ABF 20 jahre.
Nowy nabytek - Suzuki Swift Sport
Nowy nabytek - Suzuki Swift Sport
o takim przypadku nie słyszałem.Whisper pisze:osobiście bym się nie zdecydował na montaż czegoś co może wyrwać maskę w aucie
to jest prawda, ale montując sztywne zawieszenie, warto usztywnić także karoserieWhisper pisze:Na co dzień rozpórka i sportowe zawieszenie jest średnio potrzebne
Nie chodzi tu raczej o imitację jakiś rozwiązań wyczynowych, lecz o to, że jak sie włoży coś dobrej jakości (nie będę się wypowiadał o markach itd) to może to pomóc, rozpórka ma to do siebie, że tak jak koledzy napisali wyżej, usztywnia nadwozie, co w przypadku starszych samochodów, może pomóc. Nadwozie się nie skręca tak bardzo jak w przypadku braku rozpórki.Whisper pisze:Jak ktoś chce tanim kosztem mieć imitację rozwiązań wyczynowych to dlaczego nie. Zresztą temat rzeka co kto i jakiej marki/jakości wkłada do swojego auta.
Ja w moim golfie rozpórkę miałem, i żadnych skutków ubocznych nie odczułem, miałem niskie zawieszenie a samochód się dobrze trzymał drogi i był sztywny ale jaka zasluga w tym rozpórki to nie wiem, bo montowane było wszystko za jednym zamachem.
Ogólnie element nie niezbędny ale przydatny.
- dj domin1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 566
- Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
- Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269945Kamel pisze:Nie mogę znaleźć, ale parę dni temu był fajny temat właśnie o rozpórkach, co i jak, do czego i co dają. Poszukaj troszkę, bo było wszystko fajnie opisane wraz z rysunkami w .gif
[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708
[MK4] rozpórka górna i dolna, do czego one służą?
witam a dolna jakie ma zadanie bo jak bym chcial zakladac to zaraz caly komplet no i czy warto sie napalac na jeszcze dolna
[MK4] rozpórka górna i dolna, do czego one służą?
smina wejdź w temat zapodany przez dj domin1, jest tam fajnie zobrazowane która co dajesmina pisze:a dolna jakie ma zadanie
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości