Golf III 1.9 TDi 1z odpowiednie ustawienie rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf III 1.9 TDi 1z odpowiednie ustawienie rozrządu
Witam jutro będę ustawiał rozrząd w Golfie III takim jak w temacie. Chciałbym spytać jak dowiedzieć się kiedy jest sów sprężania a kiedy wydechu, bo chyba jak w każdym aucie można ustawić rozrząd w jednym z dwóch możliwości (jeden obrót wałem pół obrotu rozrządu) więc należy (tak uważam) ustawić znak wału na sów sprężania. W jaki sposób określić kiedy jest ów sów sprężania żeby nie pomylić się i nie ustawić na sów wydechu? Chyba nie trzeba odkręcać świec żarowych żeby to określić?
Miałem poprostu kiedyś przypadek, że po ustawieniu "na znaki" to było audi 100 już trochę leciwe z 86 roku 1.8 benz. był problem z odpaleniem (nie dało się odpalić!). Okazało się właśnie, że można było ustawić wał korbowy na znak i rozrząd, lub obrucić wał korbowy o 360st., a razrząd się obracał o 180st. Więc znak na wale korbowym był nadal na swoim miejscu, a znak na rozrządzie był obrócony o 180st. Więc było 2 możliwości ustawienia wałka rozrządu względem wału. Dlatego moje pytanie jak to sprawdzić w TDi, żeby przypadkiem nie ustawić znaku wału na sówie rozprężania (wydechu) względem rozrządu, tylko zdjęcie pokrywy zaworów pomoże? Problem nie występuje przy wymianie paska w jeżdżącym aucie, ale pojawia się przy wymianie paska w silniku w którym np. pękł pasek.
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 09:28 przez aron20000, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości