TURBINA DZIAŁA, ALE...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
teksik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:12
Lokalizacja: Śląskie

TURBINA DZIAŁA, ALE...

Post autor: teksik » ndz paź 04, 2009 13:09

Witam.

Mam mały problem. Byłem ostatnio na przeglądzie corocznym i gość na stacji diagnostycznej obejrzał silniczek od spodu. Okazało się, że turbinka jest mokra...
W garażu co 1-2 dni widzę 2 kropelki oleju na ziemi.
Poza tym straty mocy nie czuję.
Czy mam się już zacząć martwić ?

Chętnie przeczytam wszystkie komentarze.

Dziękuję.


Pozdrawiam,
TEKSIK

arwam

Post autor: arwam » ndz paź 04, 2009 16:41

teksik, najprawdopodobniej to popuszcza Ci na przewodzie powrotnym oleju lub na złączu przewodu do IC.
zobaczyć tylko profilaktycznie czy turbo nie pluje olejem i uszczelnić to miejsce w którym puszcza i nie ma się czym martwić chyba że turbo pluje olejem do dolotu to wtedy trzeba szukać innej turbiny lub tą regenerować bo jak w końcu padnie i żygnie zdrowo olejem to z silnika nie za wiele zostanie dobrych elementów



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz paź 04, 2009 18:51

tak jak radzi kolega prawdopodobnie puszcza powrotem ale sprawdź też czy nie sączy się z metalowego przewodu doprowadzającego olej do turbiny mój kolega miał podobny problem przewód był lekko luźny wystarczyło dobrze dokręcić :)


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
teksik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: teksik » pn paź 05, 2009 22:53

Znajomy mechanik powiedział mi dzisiaj, że najprawdopodobniej jest już częściowo zużyty zawór recyrkulacji EGR.
Szukam na allegro i do PD 115 są dość drogie (ok.500zł nowy).
Macie jakiś namiar do kogoś, kto mógłby taniej załatwić ?
Czy opłaca się bawić w zakup używki? Koszt używki to ok. 150-220zł.


Pozdrawiam,
TEKSIK

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt paź 06, 2009 06:32

Najlepiej usunąć EGR - zrobiła to pewnie połowa ludzie na forum, i jak dotąd wszyscy zadowoleni ;)

No a 150-500zł na dobrą ropke wydasz ;)



Awatar użytkownika
teksik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: teksik » wt paź 06, 2009 08:06

Kolego, ja tam jestem mega laik, więc możesz coś więcej skrobnąć na ten temat?
Poprostu usunąć egr, a co wstawić w jego miejsce ?
Nie będzie komplikacji?


Pozdrawiam,
TEKSIK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości