cisnienie w ukl chlodniczym, rozwala chlodnice
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
cisnienie w ukl chlodniczym, rozwala chlodnice
Moje problemy zaczely sie w momencie gdy chcialem sprawdzic przyspieszenie 0-100. Po takim deptaniu do 150 km/h nagle zaczelo ubywac plynu i zobaczylem w lusterku slady na asfalcie z wody. Zatrzymalem sie i zobaczylem ze dolny króciec chłodnicy sie oderwał i całą woda uciekła. Nie wiedzialem co sie dzieje z tym, wiec pokleilem chlodnice zywica poliestrowa i zalozylem z powrotem. Po zalaniu ukladu woda, przejechalem sie kawalek i znowu to samo. Kupilem nowa chlodnice i zalozylem. Znowu rozerwalo w tym samym miejscu. Potem zmienilem korek na "nowy" ze szrotu, zalozylem go ( wczesniej wygotowalem go w occie), wyjalem termostat i sie przejechalem. Przy deptalem troche i nic, cisnienie chyba sie nie zwiekszylo bo nic nie rozwalilo. Zalozylem termostat i dalej spokoj, ale zywica sie zaczela rozklejac (moim zdaniem pod wyplywem temperatury) i króciec sie poluznił co oczywiscie zaskutkowalo wyciekiem całej wody.
Dodam ze węze nie puchną jak sie przegazowywuje, tylko jak sie je scisnie to minimalnie sie pompuja.
Poradzcie mi czy kupic nowa chlodnice czy ta nowsza dac fachowcom do do pospawania ? Ale czy znowu mi jej nie rozwali - skad bede wiedzial ze bedzie prawidlowe cisnienie w ukladzie...
Dodam ze węze nie puchną jak sie przegazowywuje, tylko jak sie je scisnie to minimalnie sie pompuja.
Poradzcie mi czy kupic nowa chlodnice czy ta nowsza dac fachowcom do do pospawania ? Ale czy znowu mi jej nie rozwali - skad bede wiedzial ze bedzie prawidlowe cisnienie w ukladzie...
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
jak noiwa chłodnica 100 to nie opłaca sie jej spawać raczejmisiur pisze:Poradzcie mi czy kupic nowa chlodnice czy ta nowsza dac fachowcom do do pospawania ? Ale czy znowu mi jej nie rozwali - skad bede wiedzial ze bedzie prawidlowe cisnienie w ukladzie...
do sprawdzenia a najlepiej wymiany termstat
ciśnienie moze powodować walnięta uszczelka pod głowicą
- bartek234130
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 17:43
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: cisnienie w ukl chlodniczym, rozwala chlodnice
Poradzcie mi czy kupic nowa chlodnice czy ta nowsza dac fachowcom do do pospawania ? Ale czy znowu mi jej nie rozwali - skad bede wiedzial ze bedzie prawidlowe cisnienie w ukladzie...[/quote]
chłodnicy da się pospawać bo jest cienka
chłodnicy da się pospawać bo jest cienka
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 884
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
kup nowa chlodnice i odpowietrz uklad
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
za cienka ? mnie sie urwał króciec od boku chłodnicy, a te elementy są chyba z tworzywa sztucznego nie ?bartek234130 pisze:chłodnicy da się pospawać bo jest cienka

Ale i tak kupie nową. A ukąłd i tak odpowietrzalem. Zreszta ten uklad chlodniczy sie sam odpowietrza, a ja pomagalem mu pompujac wężami
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j
misiur, na początek zobacz w zbiorniczku czy strumyk powracającego płynu z chłodnicy jest ciągły nie zależnie od obrotów czy może przerywa, jak przerywa to uszczelka pod głowicą do zmiany i profilaktycznie sprawdzić stan nagrzewnicy wewnątrz lub ją jeszcze lepiej zmienić nie jest droga ale za to potrafi niezłego zamieszania narobic.
jak będziesz uszczelkę zmieniał to jeśli masz auto po 87' to polecam uszczelki z ELRING'a do silnika 1.9TDI AFN metalowa i nie do zajechania
jak będziesz uszczelkę zmieniał to jeśli masz auto po 87' to polecam uszczelki z ELRING'a do silnika 1.9TDI AFN metalowa i nie do zajechania
To pewno uszczelke mam do wymiany bo plyn wracal niejednostajnym strumieniem, i przy przegazowaniu troche go zasysało ze zbiorniczka. Nagrzewnice sprawdze, ale nic nie cieklo z niej, i dobrze dmucha cieplym powietrzem.arwam pisze:misiur, na początek zobacz w zbiorniczku czy strumyk powracającego płynu z chłodnicy jest ciągły nie zależnie od obrotów czy może przerywa, jak przerywa to uszczelka pod głowicą do zmiany i profilaktycznie sprawdzić stan nagrzewnicy wewnątrz lub ją jeszcze lepiej zmienić nie jest droga ale za to potrafi niezłego zamieszania narobic.
jak będziesz uszczelkę zmieniał to jeśli masz auto po 87' to polecam uszczelki z ELRING'a do silnika 1.9TDI AFN metalowa i nie do zajechania
Dzieki za porady, bo mnie juz chce szlag trafic z tym, od miesiaca mnie to meczy....
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j
edzio, jak ma zabity korek to może rozwalić chłodnicę lub jeśli są tak duże przedmuchy że nawet przez korek nie zdąży wyżucić cieczy.edzio pisze:zastanów się dobrze nad tym co piszesz,przy uszkodzonej uszczelce wyrzuci ci wodę ze zbiorniczka,a nie rozwali chłodnicy.misiur pisze:To pewno uszczelke mam do wymiany bo plyn wracal niejednostajnym strumieniem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości