cisnienie w ukl chlodniczym, rozwala chlodnice

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

cisnienie w ukl chlodniczym, rozwala chlodnice

Post autor: misiur » czw paź 01, 2009 19:29

Moje problemy zaczely sie w momencie gdy chcialem sprawdzic przyspieszenie 0-100. Po takim deptaniu do 150 km/h nagle zaczelo ubywac plynu i zobaczylem w lusterku slady na asfalcie z wody. Zatrzymalem sie i zobaczylem ze dolny króciec chłodnicy sie oderwał i całą woda uciekła. Nie wiedzialem co sie dzieje z tym, wiec pokleilem chlodnice zywica poliestrowa i zalozylem z powrotem. Po zalaniu ukladu woda, przejechalem sie kawalek i znowu to samo. Kupilem nowa chlodnice i zalozylem. Znowu rozerwalo w tym samym miejscu. Potem zmienilem korek na "nowy" ze szrotu, zalozylem go ( wczesniej wygotowalem go w occie), wyjalem termostat i sie przejechalem. Przy deptalem troche i nic, cisnienie chyba sie nie zwiekszylo bo nic nie rozwalilo. Zalozylem termostat i dalej spokoj, ale zywica sie zaczela rozklejac (moim zdaniem pod wyplywem temperatury) i króciec sie poluznił co oczywiscie zaskutkowalo wyciekiem całej wody.
Dodam ze węze nie puchną jak sie przegazowywuje, tylko jak sie je scisnie to minimalnie sie pompuja.
Poradzcie mi czy kupic nowa chlodnice czy ta nowsza dac fachowcom do do pospawania ? Ale czy znowu mi jej nie rozwali - skad bede wiedzial ze bedzie prawidlowe cisnienie w ukladzie...


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw paź 01, 2009 19:37

misiur pisze:Poradzcie mi czy kupic nowa chlodnice czy ta nowsza dac fachowcom do do pospawania ? Ale czy znowu mi jej nie rozwali - skad bede wiedzial ze bedzie prawidlowe cisnienie w ukladzie...
jak noiwa chłodnica 100 to nie opłaca sie jej spawać raczej
do sprawdzenia a najlepiej wymiany termstat
ciśnienie moze powodować walnięta uszczelka pod głowicą



Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » czw paź 01, 2009 19:44

termostat sie otwiera bo sprawdzalem.
a uszczelka pod glowica moze minimalnie puszczac kompresje bo w zbiorniczku nie widac bombli, a weze nie twardnieja bardzo


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
bartek234130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 17:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: cisnienie w ukl chlodniczym, rozwala chlodnice

Post autor: bartek234130 » czw paź 01, 2009 20:34

Poradzcie mi czy kupic nowa chlodnice czy ta nowsza dac fachowcom do do pospawania ? Ale czy znowu mi jej nie rozwali - skad bede wiedzial ze bedzie prawidlowe cisnienie w ukladzie...[/quote]

chłodnicy da się pospawać bo jest cienka



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » czw paź 01, 2009 21:43

kup nowa chlodnice i odpowietrz uklad


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » czw paź 01, 2009 21:55

bartek234130 pisze:chłodnicy da się pospawać bo jest cienka
za cienka ? mnie sie urwał króciec od boku chłodnicy, a te elementy są chyba z tworzywa sztucznego nie ? :bigok:
Ale i tak kupie nową. A ukąłd i tak odpowietrzalem. Zreszta ten uklad chlodniczy sie sam odpowietrza, a ja pomagalem mu pompujac wężami


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt paź 02, 2009 18:14

misiur, kup ORYGINALNĄ chłodnicę,będzie dobrze.



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 04, 2009 13:54

misiur, na początek zobacz w zbiorniczku czy strumyk powracającego płynu z chłodnicy jest ciągły nie zależnie od obrotów czy może przerywa, jak przerywa to uszczelka pod głowicą do zmiany i profilaktycznie sprawdzić stan nagrzewnicy wewnątrz lub ją jeszcze lepiej zmienić nie jest droga ale za to potrafi niezłego zamieszania narobic.
jak będziesz uszczelkę zmieniał to jeśli masz auto po 87' to polecam uszczelki z ELRING'a do silnika 1.9TDI AFN metalowa i nie do zajechania



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 04, 2009 14:28

to nie ciśnienie rozwala chłodnice,zły wąż za krótki,za twardy lub zerwana poduszka silnika.



Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » ndz paź 04, 2009 14:43

arwam pisze:misiur, na początek zobacz w zbiorniczku czy strumyk powracającego płynu z chłodnicy jest ciągły nie zależnie od obrotów czy może przerywa, jak przerywa to uszczelka pod głowicą do zmiany i profilaktycznie sprawdzić stan nagrzewnicy wewnątrz lub ją jeszcze lepiej zmienić nie jest droga ale za to potrafi niezłego zamieszania narobic.
jak będziesz uszczelkę zmieniał to jeśli masz auto po 87' to polecam uszczelki z ELRING'a do silnika 1.9TDI AFN metalowa i nie do zajechania
To pewno uszczelke mam do wymiany bo plyn wracal niejednostajnym strumieniem, i przy przegazowaniu troche go zasysało ze zbiorniczka. Nagrzewnice sprawdze, ale nic nie cieklo z niej, i dobrze dmucha cieplym powietrzem.


Dzieki za porady, bo mnie juz chce szlag trafic z tym, od miesiaca mnie to meczy....


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 04, 2009 15:03

misiur pisze:To pewno uszczelke mam do wymiany bo plyn wracal niejednostajnym strumieniem
zastanów się dobrze nad tym co piszesz,przy uszkodzonej uszczelce wyrzuci ci wodę ze zbiorniczka,a nie rozwali chłodnicy.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz paź 04, 2009 15:56

Jeśli nie jesteś pewien to podjedz do mechanika niech Ci sprawdzi czy co2 nie dostaje sie do układu chłodzenia.Są takie specjalne testery a sprawdzenie kosztuje około 15 zyla.
A płyn zawsze się cofa po dodaniu gazu więc moze być mylące



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 04, 2009 16:30

edzio pisze:
misiur pisze:To pewno uszczelke mam do wymiany bo plyn wracal niejednostajnym strumieniem
zastanów się dobrze nad tym co piszesz,przy uszkodzonej uszczelce wyrzuci ci wodę ze zbiorniczka,a nie rozwali chłodnicy.
edzio, jak ma zabity korek to może rozwalić chłodnicę lub jeśli są tak duże przedmuchy że nawet przez korek nie zdąży wyżucić cieczy.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 04, 2009 16:40

korek wymieniał,nie wierzę że obydwa są uszkodzone.

[ Dodano: 04 Paź 2009 16:44 ]
prędzej puści na łaczeniach od ciśnienia,a nie oberwie krucca.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości