Dziwny szum przy skręcie w prawą strone...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pacha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 19:17
Lokalizacja: Mysłowice

Dziwny szum przy skręcie w prawą strone...

Post autor: pacha » pt paź 02, 2009 15:37

Witam... tak jak w temacie kupiłem niedawno golfika 2 przy skrecie w prawo słychać dziwny szum natomiast przy skrecie w lewo jest ok myslalem ze to wina opon wymieniłem owe razem z felgami jednak problem nie ustapił...macie jakieś sugestie prosze o pomoc pozdrawiam



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt paź 02, 2009 16:40

Jeśli masz wspomaganie to obstawiam maglownicę. Mi też szumi ale objaw zauważyłem dopiero w momencie dołożenia wspomagania



tomgra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 15:20
Lokalizacja: Katowice

Post autor: tomgra » pt paź 02, 2009 16:44

Może łożyska?



zok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 02, 2009 20:25
Lokalizacja: kk
Kontakt:

Post autor: zok » pt paź 02, 2009 20:29

Slychac szum spod maski, z ktoregoś koła, z bagaznika!?

Na łożyska bym raczej nie stawial, bo huczenie slychac by bylo nie tylko przy skrecaniu a caly czas, chociaz mozesz sprawdzic, jezeli szum dochodzi z przednich kol, złap koło i sprobuj nim poszarpać tak, jakbys chcial je wyrwac, jedno i drugie, jezeli maja luzy to lozyska do wymiany.

A do tego co kolega wczesniej napisal, masz tam wspomaganie? jezeli tak, to czy ten szum podchodzi bardziej pod lekki pisk, czy bardziej huczenie?? mozesz jeszcze sprawdzic poziom plynu wspomagania, w passacie b5 przy zwiekszonej ilosci oleju do wspomagania przy maksymalnym skrecie kol wyraznie slychac bylo pisk.. moze akurat to...
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 20:42 przez zok, łącznie zmieniany 1 raz.



pacha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 19:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: pacha » sob paź 03, 2009 10:11

U mnie jest to takie bardziej huczenie ktore dochodzi z koł...nie mam wspomagania.....to tak jakby tylko z lewego koła huczało......jesli skrecam w prawo moze dlatego ze jest na nim wtedy wiekszy nacisk....robilem przegląd wszystko sprawne tylko właśnie o maglownicy na kierownicy cos mowili ze jest deflikatny luz....czyzby to dlatego co obstawiacie łożysko czy ta maglownice??? jak ją dokręcić w razie czego i jak sie zabrać do wymiany łożyska?? dodam ze huczenie słychać jesli jade na biegu oraz gdy jade na luzie...

[ Dodano: 03 Paź 2009 10:12 ]
dziekuje za pomoc pozdrawiam



tsmuk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt lut 24, 2009 01:51
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: tsmuk » sob paź 03, 2009 10:20

Obstawiam na łożysko, podczas skrętu jest bardziej obciążone stad słychać szum podchodzący pod huczenie. Nie jest na tyle dobite żeby huczało przy jeździe na wprost.
Ostatnio zmieniony sob paź 03, 2009 10:20 przez tsmuk, łącznie zmieniany 1 raz.


tsmuk

Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

łożyska

Post autor: niko02 » ndz paź 04, 2009 12:39

tsmuk pisze:Obstawiam na łożysko, podczas skrętu jest bardziej obciążone stad słychać szum podchodzący pod huczenie. Nie jest na tyle dobite żeby huczało przy jeździe na wprost.
Kolega ma rację


Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815

pacha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 19:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: pacha » pn paź 05, 2009 17:24

OK a jak wymienić owe łożysko?? mozecie mi wytłumaczyć?? czy to jest bardzo powazna wymiana i nie wystarcza same dobre chęci?? Prosze o Pomoc



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn paź 05, 2009 17:45

- odkręcasz (w lewo) śrubę trzymającą półoś (ta duża w środku na klucz 32)
- odkręcasz końcówkę drążka kierowniczego
- odkręcasz i wyjmujesz śrubę trzymającą dolny sworzeń, jest ona w położeniu poziomym i trzyma sworzeń, aby nie wysunął się ze zwrotnicy (klucz 13)
- zdejmujesz zacisk hamulcowy - wykręcasz dwie śruby od wewnętrzenej strony auta - klucz imbusowy chyba nr 6 (nie potrzeba odkręcać przewodów hamulcowych), cały zacisk podwieszasz na jakimś drucie, aby nie wisiał na przewodzie hamulcowym
- zdejmujesz klocki i tarczę hamulcową (odkręcając śrubkę na śrubokręt krzyżakowy)

i teraz wybór:
- odkręcasz dwie śruby od zwrotnicy (klucz 18) i wyciągasz samą zwrotnicę) - praca wygodniejsza, ale będziesz musiał jechać na ustawienie kąta ustawienia koła do stacji diagnostycznej

- odkręcasz górną śrubę od poduszki mac-persona nie ruszając dwóch śrub na zwrotnicy - wtedy do pracy potrzebny drugi człowiek to ewentualnego trzymania całej kolumny z amortyzatorem i sprężyną - plus tego, że nie musisz jechać ustawiać kół

dalsza praca:
- wybijasz piastę z łożyska
- zdejmujesz pierścień zegera od strony wewnętrznej
- od strony zewnętrznej wybijasz stare łożysko
- na prasie lub imadle wciskasz nowe łożysko (nigdy nie nabijaj)
- zakładasz dla zabezpieczenia nowy pierścień zegera
- i tak jak przy odkręcaniu zakładasz wszystko spowrotem do auta

- tą dużą śrubę na środku piasty (klucz 32) dokręcasz na max

ps. nie kupuj tanich łożysk!! polecam SKF - drogie (ok. 100 zł), ale bardzo wytrzymałe
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 17:53 przez prezesik25, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » pn paź 05, 2009 18:02

Witam! ostatnio w swoim mk2 takze wymienialem przednie lozysko!!! Strasznie wylo nawet przy jezdzie na wprost! Wybralem opcje druga kolegiprezesso,
czyli wyjalem zwrotnice razem z amortyzatorem :wink: kupilem lozysko i pojechalem na prase.Tam mi wyprasowali i wprasowali nowe, i po klopocie!!! :bigok:


viewtopic.php?t=202847" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn paź 05, 2009 18:05

Miłosz1976 pisze:pojechalem na prase.Tam mi wyprasowali i wprasowali nowe, i po klopocie!!!
na początek tak będzie bezpieczniej, ja robię po swojemu - zwrotnica w imadło i odpowiednio skręcając wciskam łożysko do środka.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » pn paź 05, 2009 18:12

prezesso, wiesz jak sie nie ma sprzetu itd to nie ma z czym podchodzic!!!! Pozdrawiam


viewtopic.php?t=202847" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
paffciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: pn sie 24, 2009 04:31
Lokalizacja: TSK, Bliżyn
Kontakt:

Post autor: paffciu » wt paź 06, 2009 00:52

ja mam podobny problem:mianowicie przy skręcie w prawo słychać bardziej skrzypienie takie ciche ale nic mi nie stuka co to może być?? dżwięki dochodzą z okolicy prawego przedniego koła



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt paź 06, 2009 20:07

to skrzypienie to prawdopodobnie marzeta - guma osłaniająca przegub zewnętrzny, przy skręcie zaczyna się o siebie ocierać i słychać takie skrzypienie.


Obrazek
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 243 gości