Czy vagiem mogę sprawdzić temp. wody przy silniku ABD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tsmuk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt lut 24, 2009 01:51
Lokalizacja: Szprotawa

Czy vagiem mogę sprawdzić temp. wody przy silniku ABD

Post autor: tsmuk » sob paź 03, 2009 10:16

Witam, ostatnio wyskakuje mi blad 561 dopasowanie składu mieszanki przekracza wartość adaptacji, pól roku temu wymieniałem sąde na Bosha. Silnik ostatnio mam niedogrzany temp nie przekracza 70-stopni podczas jazdy na jednym termostacie a 75 stopni po wymianie na drugi, czy to możne być zepsuty czujnik temp wody? Jeśli tak to jak mógłbym sprawdzić to Vag-iem oczywiście jeśli się da mam mk3 1.4 ABD


tsmuk

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob paź 03, 2009 17:03

VAG pokaże ci temperature z drugiej części czujnika nie związanej ze wskaźnikiem. Jeżeli wiec pokaże 75 st. to mozna podejrzewać termostat. Jakiej firmy termostat wstawiałeś? Czy robiłeś próbę grzania na postoju do włączenia wiatraka chłodnicy? Jesli nie, sprawdź, przy jakiej temperaturze (na wskaźniku), włacza się wiatrak - powinno być ponad 90 stopni.



tsmuk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt lut 24, 2009 01:51
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: tsmuk » ndz paź 04, 2009 10:42

Kiedy miałem termostat firmy valent czy jakoś tak temp. wynosiła podczas jazdy ok 75 stopni, później założyłem vehlera i trzyma ok 70 stopni. Próbę z wiatrakiem robiłem i włączył się tuż przed 90 stopniami. Wygląda na to, że albo nie mam szczęścia do termostatów albo czujnik jest walnięty przez co może sonda ma problemy z normalnym działaniem.
Vag-iem mogę sprawdzić tylko blok nr 00 i nie wiem, które liczby za co odpowiadają, tak te liczby sie dziwnie zmieniają ze dojść nie mogłem która odpowiada za temp wody.


tsmuk

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz paź 04, 2009 11:22

w bloku 00 nie sprawdzisz temp.wody,ten sterownik silnika jest za ubogi,diagnozowałem ostatnio taki 1.4 ABD 1992r OBD1 i nic więcej oprócz bloku 00 niemożna sprawdzić

[ Dodano: 04 Paź 2009 11:24 ]
podmień czujnik,jeśli nie pomoże to licznik źle wskazuje też taki ostatnio wymieniałem i sprawny pokazywał 90
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 11:26 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

kindlar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 15, 2007 09:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: kindlar » ndz paź 04, 2009 11:30

Ten błąd wynika chyba z rodzaju emulacji sondy lambda przez komputer gazowy. Komp stara się dopasować skład mieszanki a ty chyba masz gaz z tego co widzę.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz paź 04, 2009 12:00

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) przekroczyła
Możliwe objawy

* Silnik wstrząsów
* Zwiększone zużycie paliwa
* Słabe jałowy / wstrząsów
* Zmniejszone ciśnienie doładowania

Możliwe przyczyny

* Mass Air Flow Sensor (G70) wadliwe
* Zbyt niskie ciśnienie paliwa
* System Nieszczelności w Air Intake System i / lub Exhaust System
* Wtryskiwacz (-e) wadliwe (np. coked)

Możliwe rozwiązania

* Tankowanie pojazdów
* Sprawdź system ciśnienia paliwa
* Sprawdź Mass Air Flow Sensor (G70)
* Sprawdź Air Intake System i System wydechowy Wycieki
* Sprawdź Injection Ilość
* Sprawdź Wtryskiwacz (-e)
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 12:02 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » ndz paź 04, 2009 12:14

najprościej wymienić czujnik temperatury, a wiem ze ten czujnik może nieźle namieszać. i potrafi pokazywać dobrze na liczniku a do kompa podaje zła temperaturę i odwrotnie. odłącz czujnik temperatury na pracującym silniku i zobacz czy zareaguje czy będzie mu to zwisało. jak nie zareaguje to masz problem z głowy. prawidłowy objaw po odłączaniu to podwyższenie obrotów tak jak by pracował na ssaniu( oczywiscie przy w miarę rozgrzanym silniku)


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

tsmuk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt lut 24, 2009 01:51
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: tsmuk » pn paź 05, 2009 08:39

Tak zgadza się mam gaz założony. Po odłączeniu czujnika nie widziałem żadnych zmian w pracy silnika może to wynikać z tego że zawiesiła się sonda. Mam płyn petrygo w układzie chłodzenia czy może mieć to związek z niską temp. Tymczasem zasłoniłem część chłodznica dzieki czemu temp wzrosła o 10 stopni


tsmuk

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości