Rezystancja świec żarowych. Trudniej odpala.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » sob paź 03, 2009 15:16

Wiec od jakiej temp świece zaczynają grzać? Dzisiaj rano było ok 6 stopni i ledwo ledwo krecił ale zapalił. Jak sprawdzic czy grzanie wogóle u mnie działa? Czy jest jakis bezpiecznik odpowiadający za grzanie świec, jeśli tak to który?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 03, 2009 15:42

podobno od +8 w dół grzeją
bezpiecznik jest w skrzynce bezpieczników na górze taki big, przynajmniej w mk3



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » sob paź 03, 2009 16:00

u mnie właśnie gorzej pali taką jak dziś pogodą, świece mi z rana dzisiaj zaskoczyły a było ok 5stopni może mniej ale mrozu nie było, troszke wina akumulatora bo jest tandetny, ale wymienie i będzie o wiele lepiej śmigał, jak nie załącza świec ( czyli jest cieplej ) to dobrze odpala czyli jest okej :P
Ostatnio zmieniony sob paź 03, 2009 16:02 przez Mako, łącznie zmieniany 2 razy.



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » sob paź 03, 2009 17:23

Mi właśnie świece dzisiaj z rana niezaskoczyły a jak napisałeś było 5 stopni gdy odłącze wtyczke od czujnika temp to grzeją z 10 sekund czyli czujnik temp raczej dobry ale dzisiaj naprawde ciezko mi krecił.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 03, 2009 18:06

panowie a jest opcja adaptacji czasu grzania świec???



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » sob paź 03, 2009 18:50

Może nie o czas ale o zmiane progu temperatury w jakiej zaczynają grzać np poniżej 10 stopni - to by była super sprawa



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » sob paź 03, 2009 19:13

marcuso86 pisze:Może nie o czas ale o zmiane progu temperatury w jakiej zaczynają grzać np poniżej 10 stopni - to by była super sprawa
Zdrowy motor w dodatnich temperaturach grzania świeczek nie potrzebuje. Co innego "padaczka"...



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 03, 2009 19:25

tomch pisze:Zdrowy motor w dodatnich temperaturach grzania świeczek nie potrzebuje. Co innego "padaczka"...
jak uważasz co wniosłeś swoją wypowiedzią do tematu?? :chytry:



educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » sob paź 03, 2009 20:57

Witam koledzy slyszalem o montowaniu na kabel czujnika tem rezystora w celu zmniejszenia wyniku temperatury a co za tym idzie włączania sie swiec tylko szukam i szukam i nie wiem gdzie dokladnie go podlaczyc doszukalem sie ze powinien byc okolo 100 omow moze ktos cos znajdzie to niech podpowie



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » ndz paź 04, 2009 07:50

piter_s pisze:
tomch pisze:Zdrowy motor w dodatnich temperaturach grzania świeczek nie potrzebuje. Co innego "padaczka"...
jak uważasz co wniosłeś swoją wypowiedzią do tematu?? :chytry:
Dokładnie, rozmawiamy o mk3 mk4 a to nie są nowe auta i wiekszosc z nich ma juz przejechane powyżej 250 tyś wiec nie wiem o co ci chodzi z tą wypowiedzią.



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » ndz paź 04, 2009 09:05

marcuso86 pisze:Dokładnie, rozmawiamy o mk3 mk4 a to nie są nowe auta i wiekszosc z nich ma juz przejechane powyżej 250 tyś wiec nie wiem o co ci chodzi z tą wypowiedzią.
O co mi chodzi? - proste - jak sie ma ruine pod maskę to trzeba ją wyremontować a nie ratować się świecami aby odpalały, przez np wydłużanie czasu grzanie, czy też uruchomienie dogrzewania w wyższej temperaturze.
Owszem świece jak najbardziej ułatwiają rozruch i od tego są ale nie mają być podstawowym warunkiem odpalania silnika.

[ Dodano: 04 Paź 2009 09:11 ]
A tak na marginesie to świecach było już mnóstwo razy na forum i wystarczy szukajka, bo w kółko jest to samo wałkowane.

Pozdro


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz paź 04, 2009 12:30

educh1985 pisze:Witam koledzy slyszalem o montowaniu na kabel czujnika tem rezystora w celu zmniejszenia wyniku temperatury a co za tym idzie włączania sie swiec tylko szukam i szukam i nie wiem gdzie dokladnie go podlaczyc doszukalem sie ze powinien byc okolo 100 omow moze ktos cos znajdzie to niech podpowie
tak oszukasz wten sposób i świece zagrzeją dłużej, ale za tym idzie większe zużycie paliwa, bo np ecu będzie widział 0st a nie 10



lukaszek1209
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt maja 05, 2009 21:49
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: lukaszek1209 » sob paź 10, 2009 22:13

Witam koledzy slyszalem o montowaniu na kabel czujnika tem rezystora w celu zmniejszenia wyniku temperatury a co za tym idzie włączania sie swiec tylko szukam i szukam i nie wiem gdzie dokladnie go podlaczyc doszukalem sie ze powinien byc okolo 100 omow moze ktos cos znajdzie to niech podpowie
Kolego zobacz mój post. Ja tak zrobiłem tylko jest lipa bo często sie sam wkręca się na 1000 obr i tak utrzymuje przez dłuższą chwile poza tym więcej "lubi łyknąć"



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz paź 11, 2009 10:54

Kolego zobacz mój post. Ja tak zrobiłem tylko jest lipa bo często sie sam wkręca się na 1000 obr i tak utrzymuje przez dłuższą chwile poza tym więcej "lubi łyknąć"
Po co kombinowac jak jest taka opcja w Vagu? Przestaw sobie zeby Ci wczesniej grzaly i bedzie ok.
Z drugiej strony to dziwne ze Wam te samochody nie odpalaja w normalych temp. Moze nalezaloby zaczac od sprawdzenia aku i rozrusznika?

[ Dodano: 11 Paź 2009 10:55 ]
U mnie świece włączyły się dopiero dzisiaj jak w nocy bylo 2stopnie a rano jak odpalalem to pokazywal 5 wtedy bylo widac ze kontrolka dluzej sie swieci.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości