[mk3]pedal sprzegla- dziwne zachowanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

[mk3]pedal sprzegla- dziwne zachowanie

Post autor: maverik » ndz lut 12, 2006 00:23

Witam
mam pytanie: od jakiegos tygodnia jak wciskalem sprzeglo to co ktorys raz slyszalem dziwne stukniecie(cos jak strzelajaca zapadka ktora nie trzyma), dzis w czasie jazdy wciskam sprzeglo i nic dzwignia do dolu a sprzeglo nie zadzialalo, wciskam kilka razy i dziala jak dawniej i nawet czasem nie stuka
zastanawiam sie czy to nie automatyczny napinacz lub cos w podobie, dodam ze to golf 3
w poniedzialek wybieram sie do mechanika ale chcialbym przynajmniej miec pojecie o tym co moglo sie zepsuc (zeby sie zaraz nie okazalo ze pol silnika trzeba wymianiac)
moze ktos mial u siebie cos podobnego ?
za odpowiedzi z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony ndz lut 12, 2006 12:43 przez maverik, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lut 12, 2006 13:48

A jaki masz silnik?Wiem,ze w 1,9D samoregulator - nad skrzynia biegów taka grucha na lince sprzęgła-może się obrobić i przepuszczać,wtedy pancerz by się skracała przy naciskaniu pedału i rzeczywiście nie wysprzęgli.Bo takie ząbkowane zapadki przy pedale sprzegła w kabinie ( tam też się często ząbki obetną )to chyba tylko w fordach i renówkach ;)zobacz co się dzieje z tym samoregulatorem,niech ktoś wciska pedał,a ty patrz,czy się gumowa harmonijka nie kurczy!Jak tak,to linka wechsel.Pozdro.Dzieki za punkta :bajer:



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lut 12, 2006 13:48

Wymień linkę na ręczną regulację .Wywal tą z automatyczną regulacją bo szwankujei po kłopocie



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » ndz lut 12, 2006 13:55

sory nie napisalem
silnik ABD 1,4 golf3 z 94r
co do tej linki z reczna regulecja to u mnie da sie taka zalozyc? bo jak pytalem mechanika to powiedzial ze nie ma mozliwosci
co do regolatora to zaraz ide na podworko i zobacze
dzieki

bylam wlasnie na dworze i sprawdzilem, trzymalem reka ta "gruche" i jak sprzeglo bylo wciskane to cos w niej okrutnie strzelalo tak wiec jesz szansa ze to ona
teraz tylko pytanie czy da sie zalozyc u mnie linke bez tego calego napinacza, ta z napinaczem jest troche droga:(



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lut 12, 2006 15:27

Przecież piszę że do wymiany czyli sie da napewno.Jak bedziesz miał z ręczną regulacją to jest wygodniejsza bo regulujesz jak chcesz ustawienie sprzęgła.Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 8:55 am ]
Witam wszystkich.Mam złe wieści dla wszystkich i dla Maverik-a .Jestem zły sam na siebie :grrr: ale też muszę wszystkich bardzo przeprosić za moją niewiedzę i niekompetencję.Otóż linka w MKIII i Vento występuje tylko w automacie i to w MKIII we wszystkich modelach silników jest taka sama (tak podają katalogi elektroniczne) TYLKO AUTOMATYCZNA !!!!! Niestety wczesniej napisałem że jest ręczna ale sugerowałem sie MKII a w MKIII skrzynie sa bardzo podobne.Niestety niema możliwości zaadoptowania linki od MKII do MKIII gdyż różnią się długością około 10 cm ( a nie jak podają wg katalogu 1,6 cm po odjeciu i dodaniu długości) co jest niedo przeskoczenia no i sposób mocowania przy pedale sprzęgła jest inny całkowicie co powoduje następny problem.Chylę czoła :prayer: i przyznaje się do błędu i po moim wyjaśnieniu każdy już wie dokładnie o co chodzi.Koszt takiej linki automatu do MKIII to np sachsa około 150 zł brutto detal więc niejest żle a firma ok.Jeszcze raz przepraszam za zamęt i Ppozdrawiam. PS W MKII można zamieniać automat na ręczną do woli a koszt recznej to około 60 pln sachsa.



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » pn lut 13, 2006 20:59

Witam
Wlasnie wrocilem od mechanika i mam cos do zainformowania
otoz jako pierwszy na tym forum sprawdzilem to na wlasnej skorze(na wlasnym Golfie)

DO GOLFA III (LUB VENTO)DA SIE ZALOZYC LINKE BEZ AUTOMATYCZNEJ REGULACJI

sprawa wyglada tak ze nie stosujemy tutaj linki z Golfa II tylko linke dedykowana do III
ja dzis za swoja zaplacilem 70zl i jest to polska linka firmy "Linor" wymiana kosztowala mnie 20zl tak wiec cala operacja = 90zl
mysle ze przy odrobinie checi da sie znalesc taka wlasnie linke za duzo mniejsze pieniadze a powodem tego niech bedzie to ze u producenta kosztuje ona 27zl(sprawdzilem na stronie)
sprzeglo zachowuje sie tak samo, i do tego mamy mozliwosc recznej regulacji jego "wysokosci"
a jako ciekawostke dodam ze dzis szukajac linek dowiedzialem sie tez ze linka do Golfa 3 z napinaczem moze kosztowac nawet 300zl i nikt nie potrafi wytlumaczyc tak wysokiej ceny :)

Z tego co pisze producent (Linor) linki produkowane przez nich pasuja do III wyprodukowanej juz od 91roku tak wiec wybor pozostawiam zdesperowanym biedakom ktorym nie dziala sprzeglo.
Mam nadzieje ze wyjasniajac problem zaoszczedzimy kilku osobom strsu takiego jak moj dzisiaj kiedys uslyszalem to szalone 300zl+wymiana
Zycze powodzenia w walce i pamietajcie warto szukac :)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn lut 13, 2006 21:28

Gratulace maverik i nareszcie ktoś to wyjaśnił.Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości