sonda ? czyjnik temperatury? i dziwny kabel

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

sonda ? czyjnik temperatury? i dziwny kabel

Post autor: jablonski89 » pt paź 02, 2009 14:20

Pierwsza Kwestia
Mój problem polega na nierownej pracy na pb w zimne dni. silnik chodzi tak jakby nie na wszystkie gary. czujnik temperatury sprawdzony, dziala prawidlowo i zgodnie z tabelka. swiece nowe przewody tez. sonda lambda pokazuje napiecie na zimnym silniku 0.6V.

Problem znika gdy przelacze zimne auto na lpg(na lpg chodzi prawidlowo) badz gdzy osiagnie temperaturo ok 25-30 stopni celcjusza. wowczas pracuje rowno. Czy jest to wina sondy??

Druga |Kwestia
podczas sprawdzania znalazlem niepodlaczony przewod. czy to jest to przewod kodow blyskowych, a moze powinien byc do czego podlaczony??Obrazek



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 02, 2009 14:27

to jest kabelek od grzania jeża , to jest element grzejny w kolektorze ssącym , steruje nim ECU , ten kabelek masz urwany

[ Dodano: 02 Paź 2009 14:29 ]
przepraszam , on jest rozłączony , ale z wyglądu osłonek , to albo jeż ma zwarcie , albo miałeś słaby styk na tej złączce , bo osłonki są przytopione



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pt paź 02, 2009 14:31

miś fazi pisze:to jest kabelek od grzania jeża
a moglbys powiedziec za co to dpowiada ?


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 02, 2009 14:33

on ogrzewa zasysane powietrze w kolektorze ssącym , dopóki woda się nie nagrzeje do około 50 stopni , wtedy jeż zostaje rozłączony i ogrzewanie przejmuje płyn chłodzący

[ Dodano: 02 Paź 2009 14:35 ]
jeż powinien być sprawny , bo w przypadku jak nie grzeje to praca silnika może być nierówna , zwłaszcza jak jest zimny



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pt paź 02, 2009 14:36

a w jaki sps mozna go sprawdzic??
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 14:36 przez jablonski89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 02, 2009 14:36

sprawdzisz go omomierzem , dotykając kabelka i masy , powinno być około 2-3 ohmy



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pt paź 02, 2009 14:39

ok zaraz sprawdze i dam znac. wnioskuje ze gdyby mial zwarcie tak jak napisales, to to zwarcie do masy ??


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 02, 2009 14:42

tak

[ Dodano: 02 Paź 2009 14:50 ]
jak jeż jest sprawny , to sprawdź czy przy zimnym silniku jak włączysz zapłon to w kabelku który ma być podłączony do jeża ( ten czarny ) masz na nim napięcie 12 V



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pt paź 02, 2009 15:14

ecu jest ok podaje napiecie 12v, a jak sie nagrzeje to odcina napiecie.

natomiast kabel od jeza ma zwarcie do masy. omomierz pokazuje 0,6 Ohma co jest rowne zwarciu, dlatego ta wtyczka jest nadpalona.

Jeśli mogłby Pan, to niech mi Pan powie jak sie fachowo nazywa ten jeż i ile to kosztuje mniej wiecej.


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 02, 2009 15:23

mimo to że ma 0,6 ohma , mimo wszystko podłączył bym go na próbę , nic się nie stanie , najwyżej wywali bezpiecznik F 15 , nazywa się to element grzejny kolektora ssącego , ale przestrzegam że wymiana jest masakryczna , nieraz trzeba odkręcić cały kolektor ssący aby dojśc do jego śrub , a to wiąże się z wymianą uszczelnień

[ Dodano: 02 Paź 2009 15:25 ]
jeż jest to okrągła pokrywka z paroma połączonymi pastylkami grzejnymi , i ma od strony wewnętrznaj odlane takie bolce , jest ich dużo dla lepszego oddawania ciepła , dla tego nazywa się jeż , i w każdym sklepie wiedzą o co chodzi :bigok:

[ Dodano: 02 Paź 2009 15:27 ]
na forum raczej się nie Panujemy :bajer:



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pt paź 02, 2009 15:32

ok podlacze go na probe i zobacze co bedzie sie dzialo. Dziekuje za pomoc


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 02, 2009 15:34

nie ma sprawy , ważne że jeż nie pokazuje 0,00 na omomierzu , może być jeszcze w miare sprawny



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » sob paź 03, 2009 10:01

miś fazi pisze:może być jeszcze w miare sprawny
chyba jednak nie jest sprawny. co prawda bezpiecznika nie wywala, ale problem nadal pozostaje. czeka mnie chyba wymiana
Ostatnio zmieniony sob paź 03, 2009 10:02 przez jablonski89, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości