VW Golf 4 1.9 TDI 90 konny - dziwny objaw
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Golf 4 1.9 TDI 90 konny - dziwny objaw
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie do znawców.
Posiadam golfa IV 1.9 TDI 90 konnego z 1997 r. z przebiegiem 154 tyś udokumentowanym.
Kupiłem go w niemczech rok temu. Od początku był problem z turbiną (przeładowanie).
Zawiozłem do mechanika, wyczyścił łopatki i podobno jakiś czujnik był uszkodzony.
Autko dziwnie się zachowuje, ponieważ jak chwilkę pochodzi turbina tak jakby wyła na niskich obrotach. Nie ma już przeładowania, ale dziwnie chodzi. Czy czeka już ją regeneracja ?.
Drugie pytanie. Od jakiegoś czasu tj po ostatniej wymianie oleju (wymieniam co 10tyś), autko bierze dużo oleju. Dolałem już prawie 2 litry i ubywa. Co dziwne nie kopci w ogóle.
Gość mówił że może na turbinę rzuca i dlatego (ale to już pytanie do Was).
Jeszcze jeden objaw (raz na tydzień /dwa tygodnie) przy zapalaniu zakopci na biało (nie raz chmura potężna) po dodaniu gazu spokój. Zdarza się to sporadycznie, lecz pewnie coś jest nie tak.
Tak poza tym jestem z autka zadowolony, lecz nie pokoją mnie te rzeczy.
Proszę Was o radę / poradę.
Posiadam golfa IV 1.9 TDI 90 konnego z 1997 r. z przebiegiem 154 tyś udokumentowanym.
Kupiłem go w niemczech rok temu. Od początku był problem z turbiną (przeładowanie).
Zawiozłem do mechanika, wyczyścił łopatki i podobno jakiś czujnik był uszkodzony.
Autko dziwnie się zachowuje, ponieważ jak chwilkę pochodzi turbina tak jakby wyła na niskich obrotach. Nie ma już przeładowania, ale dziwnie chodzi. Czy czeka już ją regeneracja ?.
Drugie pytanie. Od jakiegoś czasu tj po ostatniej wymianie oleju (wymieniam co 10tyś), autko bierze dużo oleju. Dolałem już prawie 2 litry i ubywa. Co dziwne nie kopci w ogóle.
Gość mówił że może na turbinę rzuca i dlatego (ale to już pytanie do Was).
Jeszcze jeden objaw (raz na tydzień /dwa tygodnie) przy zapalaniu zakopci na biało (nie raz chmura potężna) po dodaniu gazu spokój. Zdarza się to sporadycznie, lecz pewnie coś jest nie tak.
Tak poza tym jestem z autka zadowolony, lecz nie pokoją mnie te rzeczy.
Proszę Was o radę / poradę.
reasumując sprawdź turbinę bo jak się rozbiega to i silnik pociągnąć może , choć masz pewnie gaszka i podepnij się pod Vagasystent pisze:Autko dziwnie się zachowuje, ponieważ jak chwilkę pochodzi turbina tak jakby wyła na niskich obrotach. Nie ma już przeładowania, ale dziwnie chodzi. Czy czeka już ją regeneracja ?.
Drugie pytanie. Od jakiegoś czasu tj po ostatniej wymianie oleju (wymieniam co 10tyś), autko bierze dużo oleju. Dolałem już prawie 2 litry i ubywa. Co dziwne nie kopci w ogóle.
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 20:26 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.
po pierwsze jak masz 90 ps to masz turbine wg i w niej napewno sie nie czysci kierownic bo po prostu ich tam nie ma i nie jest to powodom przeladowan w tej turbince , po drugie z tego co piszesz to 2 litry na 10 tys to bardzo duzo to albo nie masz uszczelniaczy juz w motorze albo ta turbina strasznie duzo olejem chlapie , obejrzyj sobie dolot od srodka ,intercooler , jak masz zchlapany caly woleju to turbine mozesz wyrzucic , aj bym jej nie regenerowal jak juz tylko kupił z małym przebiegiem z anglika , regenerowane turbiny to zlo konieczne z braku funduszy nawet garett oficjalnie kiedys wycofal sie z regeneracji i takowyh jako firma nie uznaje i przez to czesci org tez do regeneracji nie dostarcza ,pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 11:25 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.
akurat kolega ma VNT bo ma silnik ALH więc łopatki zmiennej geometrii były czyszczone,odzim pisze:po pierwsze jak masz 90 ps to masz turbine wg
mechanik przy jej czyszczeniu albo zapomniał sprawdzić i Ci powiedzieć czy wirnik turbiny lata na boki i wzdłuż albo nie było tego problemu - wartałoby się mechanika zapytać czy to sprawdzał, turbo wyje - trochę dziwne określenie jak na zachowanie turbiny - albo gwiżdże albo piszczy metalicznie - to już co innego.
Jeśli w czasie jazdy nie daje białosiwymi spalinami z wydechu to jest dobrze, jeśli tylko przy odpalaniu zakopci to przyczyn może być kilka ale na razie bym je zbagatelizował, zaczniemy się martwić jak będzie kopcił często.
podal ze ma golfa z 97 roku to nie ma alh bo go jeszcze nie bylo od konca 98 roku dopiero szly ,chyba ze swapa robil ale wrozka to ja nie jestemSztomel pisze:akurat kolega ma VNT bo ma silnik ALH więc łopatki zmiennej geometrii były czyszczone,
[ Dodano: 01 Paź 2009 16:04 ]
raczej z tego roku to ma ahu 90 ps
tabele mówia co innego ze od wrzesnia 98
[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
http://www.vwgolf.pl/?page_id=174
[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
niech wklei logi bo tak to mozna sobie gdybac i bedzie widac jaki ma motor
[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
http://www.vwgolf.pl/?page_id=174
[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
niech wklei logi bo tak to mozna sobie gdybac i bedzie widac jaki ma motor
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:14 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.
zmień tabele na takie :
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
słyszałeś o Golfie Mk4 z silnikiem AHU montowanym fabrycznie bo ja nie
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
słyszałeś o Golfie Mk4 z silnikiem AHU montowanym fabrycznie bo ja nie
nie obchodzi mnie to w jakim modelu co bylo montowane opieralem sie na tabeli podanej na forum a jak jest inaczej to niech moderatorzy usuna tabele skoro posiada takie bledy a ty skad masz pewnosc ze ta tabela ktora podales jest prawidowa
[ Dodano: 01 Paź 2009 16:22 ]
a audi z 99 roku jest ahu to wcale nie zdziwiło by mnie ze i w golfie 97 skoro i golfie 3 z 97 byl wlasnie ahu
[ Dodano: 01 Paź 2009 16:22 ]
a audi z 99 roku jest ahu to wcale nie zdziwiło by mnie ze i w golfie 97 skoro i golfie 3 z 97 byl wlasnie ahu
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:23 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.
byly czyszczone łopatki czyli moze wirnik trudno sie domyslec o co chodzi zakladającemu teamt a nie kierownice wiec nie wiem gdzie jest tu napisane ze to vnt 15 garetta , niech zakladajacy temat bedzie dokladniejszy to nie bedzie takich nieporozumienasystent pisze:wyczyścił łopatki
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:28 przez odzim, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam
Nie potrzebnie zakładałem temat bo widzę że zaczynają się kłótnie.
Sztomel ma rację, przy tym silniku są łopatki i jest to oznacznie ALH.
Co do turbiny to mówił że nie jest w najlepszym stanie i jest luz na łopatkach.
Analizowałem jeszcze wszystko po kolei i przypomniało mi się, że ostatnio jak jechałem do krakowa to miałem już zrobiony z dwóch węży wąż od chłodnicy i ponownie się urwał i zapaliła się kontrolka od przegrzania silnika. Co prawda silnik od razu wyłączyłem, ale niektórzy twierdzą że to wystarczy. Także raczej będe podejrzewał że pierścionki poszły.
Co Wy na to ?
PS.
Turbina gwizda na wolnych obrotach, ten gwizd jest dziwny bo tak jakby gwizdała przestawała, i tak w kółko.
Nie potrzebnie zakładałem temat bo widzę że zaczynają się kłótnie.
Sztomel ma rację, przy tym silniku są łopatki i jest to oznacznie ALH.
Co do turbiny to mówił że nie jest w najlepszym stanie i jest luz na łopatkach.
Analizowałem jeszcze wszystko po kolei i przypomniało mi się, że ostatnio jak jechałem do krakowa to miałem już zrobiony z dwóch węży wąż od chłodnicy i ponownie się urwał i zapaliła się kontrolka od przegrzania silnika. Co prawda silnik od razu wyłączyłem, ale niektórzy twierdzą że to wystarczy. Także raczej będe podejrzewał że pierścionki poszły.
Co Wy na to ?
PS.
Turbina gwizda na wolnych obrotach, ten gwizd jest dziwny bo tak jakby gwizdała przestawała, i tak w kółko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości