Ilu ludzi- tyle pomysłów na odnowienie emblematów na aucie. Niestety żaden z nich nie da takiego efektu końcowego jak mój;) Opis na przykładzie VW Vento, emblemat z tylnej klapy i 2 z listew drzwi.
1. Znaczki z listew drzwiowych wystarczy podważyć śrubokrętem, mocowane one są na zatrzaski. Do odklejenia tylnego najlepiej użyć żyłki, którą odcinamy emblemat od klapy. Podważając możemy uszkodzić lakier lub połamać znaczek.
Pacjenci wyglądają tak
2. Udajemy się do zakładu który zajmuje się metalizacją próżniową, czyli tam gdzie regenerują odbłyśniki reflektorowe. We Wrocławiu jest to np.: http://www.vacmet.kn.pl/
Efekt jest zaskakujący:
Koszt tej operacji to całe 40zł a warstwa „chromu” jest dodatkowo zabezpieczona lakierem
3. Teraz zabieramy się za „tło” . Oczywiście fani chromu mogą na tym poprzestać;)
Pomysł z oblepieniem znaczka taśmą malarską i malowaniem etapami nie wypalił
Za dużo pracy przy tym i nerwów dlatego że farba może podciekać pod taśmę w bardzo małych malowanych miejscach. Dlatego lepiej malować cienkim pędzelkiem bez zaklejania taśmą.
Do pomalowania tła można użyć lakieru w kolorze nadwozia
4. Przyklejamy znaczek do klapy. Ja użyłem do tego tej taśmy
http://budujiremontuj.pl/product-pol-70 ... -19mm.html
5. Cieszymy się efektem końcowym
Odnawianie emblematów how 2 restore your emblems
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Odnawianie emblematów how 2 restore your emblems
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 12:15 przez enesen, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozmawiałem z osobą wykonywającą takie odnawianie środków lamp i powiedziała mi ona że ta warstwa jest słabo odporna. Ten lakier bezbarwny nakładałeś sam na znaczek, czy jest to jakoś inaczej robione w firmie?Koszt tej operacji to całe 40zł a warstwa „chromu” jest dodatkowo zabezpieczona lakierem
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Lakier nakładała firma. Co do tej osoby to ma rację, warstwa na odbłyśniku reflektora nie jest aż tak odporna mechanicznie. Ale widzę że potrzebne jest tu sprostowanie. Firma która metalizowała mi znaczek metalizuje również inne różne plastiki( rączki, gałki do mebli) i tak np. dostałem na pokaz chromowany dekielek do kołpaków samochodowych( mieli takie zlecenie) i lakier na dekielku jest taki sam jak na znaczku więc nie ma się co martwić o odporność znaczka skoro kołpak samochodu jest narażony na większe uszkodzenia mechaniczne jak znaczek.azizi pisze:Rozmawiałem z osobą wykonywającą takie odnawianie środków lamp i powiedziała mi ona że ta warstwa jest słabo odporna. Ten lakier bezbarwny nakładałeś sam na znaczek, czy jest to jakoś inaczej robione w firmie?Koszt tej operacji to całe 40zł a warstwa „chromu” jest dodatkowo zabezpieczona lakierem
Więc jeszce raz, znaczek jest zabezpieczony lepiej jak odbłyśnik( przecież żarówka rozgrzewa odbłyśnik a lakier mógłby sie spalić).
a tak wyglądają znaczki po ponad 3 mies.
Ostatnio zmieniony ndz paź 25, 2009 14:07 przez enesen, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilka fotek z mojego odnawiania znaczków przez tę samą firmę Ogólnie jestem zadowolony z przebiegu całej transakcji, choć na znaczkach widać jakieś małe brudy w kilku miejscach. Gdyby nie to było by idealnie. Koszt metalizacji próżniowej 5 znaczków (całe oznakowanie z mk1 cabrio - przedni znaczek + 4 tylne) to koszt 60zł netto.
Przed:
Po wizycie w firmie:
Obecnie mam na razie tylko jeden znaczek zrobiony z czarnym matem ale zamieszczę fotki jak i inne będą skończone.
Wysyłając znaczki nie musiałem z nimi nic robić (szlifowanie papierem itd).
[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 15:08 ]
Tak prezentują się moje znaczki na koniec prac. Metoda malowania na czarno zaczerpnięta z http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4071828&page=1
Zamiast tej odżywki do włosów dana była pasta do zębów a potem wszystko pryskane aerografem, na koniec wykańczane gdzie trzeba pędzelkiem.
Przed:
Po wizycie w firmie:
Obecnie mam na razie tylko jeden znaczek zrobiony z czarnym matem ale zamieszczę fotki jak i inne będą skończone.
Wysyłając znaczki nie musiałem z nimi nic robić (szlifowanie papierem itd).
[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 15:08 ]
Tak prezentują się moje znaczki na koniec prac. Metoda malowania na czarno zaczerpnięta z http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4071828&page=1
Zamiast tej odżywki do włosów dana była pasta do zębów a potem wszystko pryskane aerografem, na koniec wykańczane gdzie trzeba pędzelkiem.
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 56 gości