Witam wszystkich jestem tu nowy przepraszam ze akurat tak sie witam ale jestem juz tak z flustrowany ze postanowilem zasiegnac pomocy u was na forum..
Mam problem z autkiem jest to octavia 2.0 tdi silnik BKD 2005 rok,przyjelem ja do naprawy gdyz ukrecil sie wirnik w turbinie,zakupilem nowiusienka turbine zrobilem glowice bo byla zasyfiona (kompletna obrobka glowicy)poskladalem i ospalilem obkaw jest taki ze auto odpala bez problemu tyle ze z tylu jest bialo!!!i niejest to woda ani para tylko nieprzepalona ropa!!!silnik w tym momencie niepracuje na wszystkich cylindrach-telepie nim!!nabiera temperature 90 stopni i wszystko jest Jak fabryka i juz nie kopci poprostu ideal,problem tkwi ze podpinalem sie do vaga i niema zadnych bledow!!!Natomiast wchodzil diagnosta w stopien sprezania i pokazuje ze na trzecim cylintrze jest duzo poza granica obserwujac to na komputeze 10sekund w granicy 30 sekund poza granica juz na cieplym silniku bo na zimnym caly czas poza,noi oczywiscie dym jak ze swiecy dymnej az nic z tylu nie widac.Czy macie moze koledzy jakies propozycje co z tym trupem dalej mozna by zrobic?albo moze jakiegos magika z okolic piaseczna co mogl by domnie do serwisu pojechac (dobze to wynagrodze)
O co tu chodzi bo juz niejedna osoba zwarjowala przy tum samochodzie.Czas chyba na mnie.Prosze o odpowiedz lub podpowiedz nawed gdyby cos to moja komureczka 507 198 937
2.0 TDI BKD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- slodki01
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Jezeli turbina sie rozleciala to przypuszczam ze w ukladzie dolotowym IC i w chlodnicy IC (intercoolera)jest olej ,i w wydechu tez jest olej dlatego kopci ,dzieje sie tak gdy sie rozpadnie wirnik w turbinie i wtedy z jednej strony z zasysanym powietrzem idzie olej do cylidrow przez chlodnice a z drugiej strony olej idzie w wydech i zasyfia caly katalizator i tlumiki.poprostu poompa oleju podaje olej do smarowania turbiny a ten przez to ze wirnik jest uszkodzony i uszczelnicze przepuszczaja silnik zasysa z powietrzem tez ojej z silnika,w takim przypadku po naprawie ,przed odpaleniem silnika trzeba dokladnie wyczyscic uklad IC wlacznie z chlodnica IC bo tam przwaznie jest najwiecej oleju, inaczej moze dojsc do niekontrolowanego samozaplonu oleju ,a wtedy jedynym sposobem zgaszenia silnika jest wbicie 1 biegu i uduszenie sprzeglem trzymajac jednosczesnie hamulec.Po rozgrzaniu silnika olej pali sie jak ropa bo jest go bardzo duzow dolocie.Po wyczyszczeniu IC auto musi troche czasu pochodzic zeby sie wypalil olej ktory jest w wydechu i przez to kopci na bialo,jak sie wypali to przestanie kopcic.Sorki ze sie tak rozpisalem ale sam mialem pare takich przypadkow.niewiem czy te info cio pomoze .ja sadzez e tak moze byc w twoim przypadku
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 23:58 przez slodki01, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
slodki01, dusi sie auto 5ym biegiem i hamulcem
poza tym jak rozpadlo sie turbo i puscilo olej to moglo pujsc w cylindry i np pogiaz korbe lub zawory
ostatnio mialem przypadek w 1Zcie ze tak sie stalo i kompresja na 3 cylindrach po 28 a na jednym 0
moze gdzies w tym 2.0 jest jakas nieszczelnosc (podkrzywiony zawor) i dopiero na cieplym robi sie szczelny - chociaz po pelnej obrobce glowic to mozna by odrzucic,
mierzyles kompresje manometrem?
moze ktorys pompowtrysk dostal w d...
poza tym jak rozpadlo sie turbo i puscilo olej to moglo pujsc w cylindry i np pogiaz korbe lub zawory
ostatnio mialem przypadek w 1Zcie ze tak sie stalo i kompresja na 3 cylindrach po 28 a na jednym 0
moze gdzies w tym 2.0 jest jakas nieszczelnosc (podkrzywiony zawor) i dopiero na cieplym robi sie szczelny - chociaz po pelnej obrobce glowic to mozna by odrzucic,
mierzyles kompresje manometrem?
moze ktorys pompowtrysk dostal w d...
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: 2.0 TDI BKD
witam!
składaliśmy ostatnio passata B6, też padło w min turbo, w rurach intercoolera i w wydechu była ogromna ilość oleju, mimo wyczyszczenia wszytskich rur auto dymiło na biało jeszcze kilka dni, zanim wszystko się dopaliło
pozdrawiam!
składaliśmy ostatnio passata B6, też padło w min turbo, w rurach intercoolera i w wydechu była ogromna ilość oleju, mimo wyczyszczenia wszytskich rur auto dymiło na biało jeszcze kilka dni, zanim wszystko się dopaliło
pozdrawiam!
dobry golf nie jest zły
A ubywa oleju w silniku ??
Bo może wszystko jest OK a coś jednak nadal puszcza olej do komory spalania... I tak jak Adamm napisał uszczelnia się dopiero po rozgrzaniu... Może puszcza jakaś prowadnica lub podgięty zawór i dlatego ten jeden cylinder (sprężanie wariuje)...
Może jest gdzieś nieszczelność w układzie smarowania turbiny...
Dymić na biało ma prawo... Ale 50-100km jazdy powinno załatwić sprawę pozostałości oleju w tłumikach - bo zakładam ze układ IC masz czysty...
Bo może wszystko jest OK a coś jednak nadal puszcza olej do komory spalania... I tak jak Adamm napisał uszczelnia się dopiero po rozgrzaniu... Może puszcza jakaś prowadnica lub podgięty zawór i dlatego ten jeden cylinder (sprężanie wariuje)...
Może jest gdzieś nieszczelność w układzie smarowania turbiny...
Dymić na biało ma prawo... Ale 50-100km jazdy powinno załatwić sprawę pozostałości oleju w tłumikach - bo zakładam ze układ IC masz czysty...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 131 gości