Filtr powietrza i dolot

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Filtr powietrza i dolot

Post autor: poolak2006 » śr wrz 30, 2009 22:53

Na dolocie do filtra powietrza znajduje się filtr wstępny (kratka) i mogła się zapchać jak mogę do niej się dostać trudne to będzie? Trzeba aku wyjmować ?



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr wrz 30, 2009 23:26

Nie musisz wyjmować aku. Odkręć obudowę filtra 2x dyszka i rurę dolotową 1x dyszka. Jest przykręcona do podłużnicy na wysokości aku i kończy się na reflektorze. Jak odkręcisz rurę i uniesiesz puchę filtra do góry rurę da się wyjąć.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 08:55

lepiej jest odkręcić aku i go przesunąć w stronę silnika, wtedy przy krótkim śrubokręcie krzyżowym będziesz miał dostęp do elementu dolotu gdzie jest filtr siatkowy :
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pn paź 05, 2009 13:37

Sztomel pisze:dolotu gdzie jest filtr siatkowy :

A powiedz mi Kol.Sztomel, Czy u ciebie w ALH jest taki filtr?? I jak wygląda??? Bo u mnie nie ma nic w tym otworze! i teraz nie wiem czy ma byc czy nie!


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn paź 05, 2009 23:36

U mnie żadnej siatki tam nie ma, nazwa zapożyczona z jakiegoś e-katalogu. Siatki te są natomiast w new beetle i innych tdi na rynek amerykański i kanadę, tzw snow-screen.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » wt paź 06, 2009 16:00

Kris-THC pisze:U mnie żadnej siatki tam nie ma
Dzięki kol..Kris-THC, w pełni potwierdzam twoją opinie! bedąc w ASO po uszczelke do kolektora! . Bo czyszce dolot nie znaleziono takiego czegoś w mojej wersji .Wspomnę jak również nie idzie wyciągnąc zbiornika sprysków!. :grin: oczywiście do góry!! odkrecając dwie śruby!! :D
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 16:05 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 07, 2009 14:54

u mnie filtr siatkowy jest założony fabrycznie a wersję mam europejską dla krajów o zimnym klimacie, jak będę miał chwilę to wkleję fotkę jak on wygląda, ETKA tej siateczki nie uwzględnia wcale.

[ Dodano: 07 Paź 2009 16:34 ]
załączam wykonane dziś fotki metalowego filtra siatkowego po jego wymontowaniu (przed i po czyszczeniu - ostatnio był czyszczony jakieś 10 tyś. km temu) :

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

i miniaturka ostatniego zdjęcia by było widać jak drobniutkie są oczka w tej siateczce - otwiera się w pełnym wymiarze :
Obrazek

ten syf, który widać na 4 fotce od góry to tylko 1/4 tego co pozostało w tym odcinku rury dolotu, większa jego część a zwłaszcza "sztywne" owady wypadły mi na ziemię podczas wyjmowania tego z samochodu, można sobie zatem wyobrazić, że bez tej siatki wszystko to idzie bezpośrednio do zasadniczego filtra powietrza i o ile owady go nie zapychają to drobinki piasku, pyłu i jakiegoś włosia skutecznie i szybko zapychają filtr powietrza.
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 16:47 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr paź 07, 2009 20:11

u mnie filtr siatkowy jest założony fabrycznie
To znaczy kol.Sztomel, że masz inną rurę dolotu!.U mnie takiego czegos nie ma nawet nie dało bysie tam wsadzić tego sitka! ,bo jest dziwny wpust w tą rurę poza tym nie ma w niej zadnych śrub! . Zamieszczę zdjecie , jak bedę miał czas ! Bo walczę z czyszczeniem całego dolotu i kolektora!! :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 07, 2009 20:28

Rafał 21 pisze:To znaczy kol.Sztomel, że masz inną rurę dolotu!
ja mam taką jak na rys. z ETKI :
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr paź 07, 2009 20:32

Ja bym to wywalił,bo jak zapchane,to utrudnia tylko dolot powietrza,częściej wymieniał filtr i cieszył się jazdą.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 07, 2009 20:39

ja wolę jednak od dziś przeczyścić siatkę przynajmniej raz na 2-3 tyś. km i cieszyć się dłużej czystym filtrem powietrza, koszt czyszczenia siateczki żaden a czas demontażu z czyszczeniem i montażem zamknął się w 20 minutach a nawet zrobię jeszcze inaczej, przed tą siatką naciągnę na wlot od strony łapacza powietrza pończochę od mojej i tylko będę co jakiś czas wymieniał pończochy :grin:
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 20:43 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr paź 07, 2009 21:06

Sztomel pisze:owietrza pończochę od mojej i tylko będę co jakiś czas wymieniał pończochy
Mialem tą ponczochę w Astrze 2 Dti i powiem Ci ze dawało to dobre efekty!a mianowicie nie cierpiał przepływomierz masy!! i tak zrobię w gofrze! :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 07, 2009 21:13

Rafał 21 pisze:dawało to dobre efekty!a mianowicie nie cierpiał przepływomierz masy!!
na własnym przykładzie napiszę, że obecną przepływkę mam już 6 lat nie wymienianą i mierzy do dziś prawidłowo - ta siatka dużo jednak daje i nie zamierzam się jej pozbywać.


Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr paź 07, 2009 21:20

To wam się wydaje,że to co zatrzyma ta siateczka przeleci przez filtr?
Tam się zatrzymują tylko grubsze materie,a nie ma siły,żeby to co się tam zatrzyma przez filtr przeszło.

Ale jak wam to poprawi samopoczucie,to spoko.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości