Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
dark972
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
- Lokalizacja: Szczytno
-
Kontakt:
Post
autor: dark972 » śr wrz 30, 2009 13:33
antojuja pisze:moze bo egr od syfu moze sie nie domykac i wtedy turbo nie daje odpowiedniego cisnienia bo ucieka egr-em w wydech, byly takie przypadki, sprawdz czy egr sie domyka
tak , tyle że u mnie jest
przeałdowanie.A na vagu jak jest 2,5 ( bar? ) ciśnienie w trakcie przyspieszania to wystepuje notlauf i tu mnie boli od kilku msc. Żadne wymiany N75 / N18 / i przepływki nie dały rezultatu.
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 13:45 ]
antojuja pisze:sprawdz czy egr sie domyka
to gdzie mam zajrzeć ? Sciągnąć gumę na kolektorze po lewej stronie, jak na zdjęciu ?
http://w513.wrzuta.pl/obraz/afN5RDjsOxF/z
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 13:39 przez
dark972, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr wrz 30, 2009 13:57
dark972 skoro masz przeładowanie to zmienna geometria turbiny się zapiekła, jak spojrzysz w dół silnika od jego tyłu za kolektorem ssącym to zobaczysz dźwignię pomiędzy muszlami (gorącą i zimną turbiny) do której od dołu z gruszki dochodzi sztanga sterująca tą dźwignią od zmiennej geometrii, jest tam trudny dostęp ale da się do tej dźwigni dostać ręką i spróbuj nią poruszać w górę i dół - jestem pewien, że albo wcale się nie ruszy (do góry) albo z silnymi oparami a to wskazuje, że trzeba niestety turbosprężarkę wymontować, rozebrać część gorącą i ją wyczyścić.
Doczytałem, że turbinę miałeś czyszczoną 1kkm temu - sam ją czyściłeś czy ktoś ją tylko moczył w nafcie ?
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 14:11 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
dark972
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
- Lokalizacja: Szczytno
-
Kontakt:
Post
autor: dark972 » śr wrz 30, 2009 14:13
Sztomel pisze:dark972 skoro masz przeładowanie to zmienna geometria turbiny się zapiekła, jak spojrzysz w dół silnika od jego tyłu za kolektorem ssącym to zobaczysz dźwignię pomiędzy muszlami (gorącą i zimną turbiny) do której od dołu z gruszki dochodzi sztanga sterująca tą dźwignią od zmiennej geometrii, jest tam trudny dostęp ale da się do tej dźwigni dostać ręką i spróbuj nią poruszać w górę i dół - jestem pewien, że albo wcale się nie ruszy (do góry) albo z silnymi oparami a to wskazuje, że trzeba niestety turbosprężarkę wymontować, rozebrać część gorącą i ją wyczyścić.
Bardzo dziękuję za sugestię, ale.... turbina czyszczona, 3msc temu i było ok. przez jakieś ok. 1K. km. Problem wrócił a ja po podmianie wszystkich czyjników nadal nie znalazłem usterki dającej notlauf. Został jeszcze N71 i dlatego pytam, chociaż w/g. mnie to nie on.
W EGR widać syf po zdjęciu tej gumy.Ale to robota nie na teraz.
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 14:15 ]
Sztomel pisze:Doczytałem, że turbinę miałeś czyszczoną 1kkm temu - sam ją czyściłeś czy ktoś ją tylko moczył w nafcie
Sam nie robiłem bo brak praktyki i wogóle kluczy itd.
Robiona była u fachowca a mozliwe jest żeby się po 1K ponownie zasr..ła w środku ?
-
Tobi80
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
- Lokalizacja: Wlkp
Post
autor: Tobi80 » śr wrz 30, 2009 14:19
po 1k raczej nie możliwe żeby ci się zapiekła chyba że kopci jak lokomotywa , odpal silnik i zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje .
AFN+ 137/305 & 1.8t
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr wrz 30, 2009 14:20
dark972 pisze:Robiona była u fachowca a mozliwe jest żeby się po 1K ponownie zasr..ła w środku ?
jeśli nie byłeś naocznym świadkiem jej rozebrania i czyszczenia to tylko Bóg jeden wie co ten fachowiec z turbiną wyprawiał - czasami są tacy, że całą wymontowaną z silnika wrzucają na 24 godziny do wiadra z naftą i myślą, że będzie OK - wnioski sam możesz wysnuć ale do potwierdzenia tego sprawdź ręką tę dźwignię jak i czy się ona porusza bo w przeciwnym razie dalej będziesz się głowił o przyczynę przeładowania.
-
dark972
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
- Lokalizacja: Szczytno
-
Kontakt:
Post
autor: dark972 » śr wrz 30, 2009 14:37
wężyk na gruszce wchodzi od dołu a to ten sam co wychodzi z N75. do niej....
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 14:38 ]
Tobi80 pisze:po 1k raczej nie możliwe żeby ci się zapiekła chyba że kopci jak lokomotywa , odpal silnik i zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje .
silniczek pracuje bdb. bez
żadnego kopcenia od nowości/ zimny czy przy 90C. tak samo.
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr wrz 30, 2009 15:51
dark972 pisze:wężyk na gruszce wchodzi od dołu a to ten sam co wychodzi z N75. do niej....
tak ten sam, idzie on do tego dolnego króćca (gdzie są dwa - jeden pod drugim) przy N75 ale od dołu samochodu niewiele zobaczysz, lepiej ręką poruszaj dźwignią przy turbinie od góry.
-
CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: CrocodileReggae » śr wrz 30, 2009 17:36
Tobi80 pisze:zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje
pod ręką ma się 3 cm ruszać,
ściągnij przewód z elektrozaworu i sprawdź czy trzyma ciśnienie (strzykawa, albo ustami)
może membrana na gruszce padła - albo przewód lipa...
dark972 pisze:Czy owy syf w dolocie może mieć wpływ na tryby awaryjne w ATD 101KM?
u mnie jechał do 3500 obr potem padaka
odkręć egr - sprawdź czy dolot ma prześwit
egr zaślep, cata wybij
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
-
dark972
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
- Lokalizacja: Szczytno
-
Kontakt:
Post
autor: dark972 » czw paź 01, 2009 07:49
CrocodileReggae pisze:u mnie jechał do 3500 obr potem padaka
odkręć egr - sprawdź czy dolot ma prześwit
tzn. odkręcic te kilka imbusowych śrub ? Czy wystarczy zajrzeć na membranę od lewej strony po zdjęciu gumy.? Pytam bo zapewne padną uszczelki a do sklepu kawałek
; no i jedna z tych śrub jest w paskudnym do odkręcenia miejscu ( ta od wewnątrz)
Przez membranę to widać nagar w EGR bez odkręcania.... link poniżej :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4f ... 6d760.html
A zaślepić blacha EGR jak na zdjęciu ?
Link:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de9 ... 9f966.html
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 07:56 przez
dark972, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 11:16
to co widzisz przez wlot do obudowy EGR to pikuś, prawdziwy syf będzie dopiero na wlocie do kolektora ssącego, zdemontuj lepiej cały kolektor ssący (popsikać najpierw na śruby WD40 i odczekać 30 min.) będzie łatwiej a dopiero potem EGR i dopiero jak wyczyścisz to jest sens go zaślepić w miejscach wskazanych przez Ciebie na foto - wystarczy tylko w jednym miejscu - najlepiej od razu przy kolektorze wydechowym i będzie OK a jak już będziesz miał kol. ssący na wierzchu to wtedy masz łatwy dostęp do dźwigni zmiennej geometrii przy turbo.
-
dark972
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
- Lokalizacja: Szczytno
-
Kontakt:
Post
autor: dark972 » czw paź 01, 2009 11:44
Tobi80 pisze:odpal silnik i zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje .
Odpaliłem silnik, ale na wolnych obrotach nie rusza się ta sztanga.
Z cegłą na gazie, czyli ok.2,3K obr / min tez sie nie ruszała...a zdejmowałem przewód od gruszki z drugą koncówką przy N75 a to chyba to samo co bezpośrednio przy niej ?
Sztomel pisze: sprawdź ręką tę dźwignię jak i czy się ona porusza bo w przeciwnym razie dalej będziesz się głowił o przyczynę przeładowania.
Reką od góry oczywiście próbowałem ruszać tą sztangą na której końcu jest nakrętka od regulacji. Ruch sztangi i gruszki max. 1cm. Jednak po kilkakrotnym dmuchaniu w przewód i ręcznym szarpaniu sztangi jakby ten zakres się zwiększył. Po probnej jeździe na 4 biegu pociągnąłem ok4K./ obr a na piatym ponad 3K. i dopiero notlauf.
Jak duży powienien być ruch tej sztangi ręką czy dmuchając ? i jak wysoko macie nakrętkę na tej sztandze, bo u mnie coś na samej górze a sama sztnga / śruba dotkliwie podrapana, jakby ją ktoś intensywnie szarpał.
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 11:59
zakres ruchu sztangi to 1.8 do 2 cm ale co znaczy :
dark972 pisze:Ruch sztangi i gruszki max. 1cm
to grucha też się rusza ? ktoś zapomniał ją dokręcić
dark972 pisze:i jak wysoko macie nakrętkę na tej sztandze, bo u mnie coś na samej górze a sama sztnga / śruba dotkliwie podrapana, jakby ją ktoś intensywnie szarpał.
nakrętka jest na końcu sztangi ale od strony gruchy i jest to nakrętka kontrująca więc albo coś inaczej to opisujesz albo ...
-
dark972
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
- Lokalizacja: Szczytno
-
Kontakt:
Post
autor: dark972 » czw paź 01, 2009 12:57
Sztomel pisze:to grucha też się rusza ? ktoś zapomniał ją dokręcić
nie rusza się. ..
Źle to napisałem.
Co do nakrętki to jak jest sztanga, to jest na ona jest na końcu od str. gruchy, jakieś 1cm. od góry. Nadal w/g. mnie ruch jest max. 1cm.
Ruch sztangi jest połaczony bezpośrednio z łopatkami turbiny / tak ? Jeżeli pisze bzdury to proszę o wyrozumiałość. To jest możliwe by szarpiąc nią góra / dół jakoś zwiększyc zakres łopatek w turbinie i tym samym jakby ja naprawić ?
Dlaczego pytam.... bo spekuluję że ten mój majster mógł mnie w konia zrobic i kasę wziąc za free
szczególnie ,że po owym czyszczeniu przejeździłem poniżej 1K. a ślady na sztandze tez by o tym świadczyły....
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 13:04 przez
dark972, łącznie zmieniany 2 razy.
-
chesterx
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
Kontakt:
Post
autor: chesterx » czw paź 01, 2009 14:05
z tego co widzę to jest sztanga zapieczona trzeba zdjąć od dołu tą gruchę odkręcić te śrubki i tam jest takie zabezpieczenie osobiscie zgubiłem je ale pasuje od nitownicy ręcznej^^ zdejmiesz wtedy WD40 odczekałem i ruszałęm tą sztangą a i nie ruszaj śrub ! nie staraj się zmieniac wysokości tej sztangi :> odkrecasz aby mocujące sruby i zdejmujesz zabezpieczenie z góry sztangi. Mój problem polegał że do 2 k był muł a powyżej szedł jak burza u Ciebie może byc odwrotnie zależności na którym poziomie się sztanga zatrzymała u Ciebie u mnie na górze:) co do czyszczenia turbiny podaję Ci linki które mi podali
http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_czysz ... 377.0.html
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086
ogólnie przeczyściłem tez zawór n70 i wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe
na vagu jakieś błędy wyskakują CI ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości