EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » śr wrz 30, 2009 13:33

antojuja pisze:moze bo egr od syfu moze sie nie domykac i wtedy turbo nie daje odpowiedniego cisnienia bo ucieka egr-em w wydech, byly takie przypadki, sprawdz czy egr sie domyka
tak , tyle że u mnie jest przeałdowanie.A na vagu jak jest 2,5 ( bar? ) ciśnienie w trakcie przyspieszania to wystepuje notlauf i tu mnie boli od kilku msc. Żadne wymiany N75 / N18 / i przepływki nie dały rezultatu.

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 13:45 ]
antojuja pisze:sprawdz czy egr sie domyka
to gdzie mam zajrzeć ? Sciągnąć gumę na kolektorze po lewej stronie, jak na zdjęciu ?

http://w513.wrzuta.pl/obraz/afN5RDjsOxF/z
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 13:39 przez dark972, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 30, 2009 13:57

dark972 skoro masz przeładowanie to zmienna geometria turbiny się zapiekła, jak spojrzysz w dół silnika od jego tyłu za kolektorem ssącym to zobaczysz dźwignię pomiędzy muszlami (gorącą i zimną turbiny) do której od dołu z gruszki dochodzi sztanga sterująca tą dźwignią od zmiennej geometrii, jest tam trudny dostęp ale da się do tej dźwigni dostać ręką i spróbuj nią poruszać w górę i dół - jestem pewien, że albo wcale się nie ruszy (do góry) albo z silnymi oparami a to wskazuje, że trzeba niestety turbosprężarkę wymontować, rozebrać część gorącą i ją wyczyścić.

Doczytałem, że turbinę miałeś czyszczoną 1kkm temu - sam ją czyściłeś czy ktoś ją tylko moczył w nafcie ?
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 14:11 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » śr wrz 30, 2009 14:13

Sztomel pisze:dark972 skoro masz przeładowanie to zmienna geometria turbiny się zapiekła, jak spojrzysz w dół silnika od jego tyłu za kolektorem ssącym to zobaczysz dźwignię pomiędzy muszlami (gorącą i zimną turbiny) do której od dołu z gruszki dochodzi sztanga sterująca tą dźwignią od zmiennej geometrii, jest tam trudny dostęp ale da się do tej dźwigni dostać ręką i spróbuj nią poruszać w górę i dół - jestem pewien, że albo wcale się nie ruszy (do góry) albo z silnymi oparami a to wskazuje, że trzeba niestety turbosprężarkę wymontować, rozebrać część gorącą i ją wyczyścić.
Bardzo dziękuję za sugestię, ale.... turbina czyszczona, 3msc temu i było ok. przez jakieś ok. 1K. km. Problem wrócił a ja po podmianie wszystkich czyjników nadal nie znalazłem usterki dającej notlauf. Został jeszcze N71 i dlatego pytam, chociaż w/g. mnie to nie on.
W EGR widać syf po zdjęciu tej gumy.Ale to robota nie na teraz.

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 14:15 ]
Sztomel pisze:Doczytałem, że turbinę miałeś czyszczoną 1kkm temu - sam ją czyściłeś czy ktoś ją tylko moczył w nafcie
Sam nie robiłem bo brak praktyki i wogóle kluczy itd.
Robiona była u fachowca a mozliwe jest żeby się po 1K ponownie zasr..ła w środku ?



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » śr wrz 30, 2009 14:19

po 1k raczej nie możliwe żeby ci się zapiekła chyba że kopci jak lokomotywa , odpal silnik i zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje .


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 30, 2009 14:20

dark972 pisze:Robiona była u fachowca a mozliwe jest żeby się po 1K ponownie zasr..ła w środku ?
jeśli nie byłeś naocznym świadkiem jej rozebrania i czyszczenia to tylko Bóg jeden wie co ten fachowiec z turbiną wyprawiał - czasami są tacy, że całą wymontowaną z silnika wrzucają na 24 godziny do wiadra z naftą i myślą, że będzie OK - wnioski sam możesz wysnuć ale do potwierdzenia tego sprawdź ręką tę dźwignię jak i czy się ona porusza bo w przeciwnym razie dalej będziesz się głowił o przyczynę przeładowania.


Obrazek

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » śr wrz 30, 2009 14:37

wężyk na gruszce wchodzi od dołu a to ten sam co wychodzi z N75. do niej....

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 14:38 ]
Tobi80 pisze:po 1k raczej nie możliwe żeby ci się zapiekła chyba że kopci jak lokomotywa , odpal silnik i zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje .
silniczek pracuje bdb. bez żadnego kopcenia od nowości/ zimny czy przy 90C. tak samo.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 30, 2009 15:51

dark972 pisze:wężyk na gruszce wchodzi od dołu a to ten sam co wychodzi z N75. do niej....
tak ten sam, idzie on do tego dolnego króćca (gdzie są dwa - jeden pod drugim) przy N75 ale od dołu samochodu niewiele zobaczysz, lepiej ręką poruszaj dźwignią przy turbinie od góry.


Obrazek

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr wrz 30, 2009 17:36

Tobi80 pisze:zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje
pod ręką ma się 3 cm ruszać,
ściągnij przewód z elektrozaworu i sprawdź czy trzyma ciśnienie (strzykawa, albo ustami)
może membrana na gruszce padła - albo przewód lipa...
dark972 pisze:Czy owy syf w dolocie może mieć wpływ na tryby awaryjne w ATD 101KM?
u mnie jechał do 3500 obr potem padaka
odkręć egr - sprawdź czy dolot ma prześwit

egr zaślep, cata wybij


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw paź 01, 2009 07:49

CrocodileReggae pisze:u mnie jechał do 3500 obr potem padaka
odkręć egr - sprawdź czy dolot ma prześwit
tzn. odkręcic te kilka imbusowych śrub ? Czy wystarczy zajrzeć na membranę od lewej strony po zdjęciu gumy.? Pytam bo zapewne padną uszczelki a do sklepu kawałek :)
; no i jedna z tych śrub jest w paskudnym do odkręcenia miejscu ( ta od wewnątrz)

Przez membranę to widać nagar w EGR bez odkręcania.... link poniżej :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4f ... 6d760.html

A zaślepić blacha EGR jak na zdjęciu ?
Link:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de9 ... 9f966.html
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 07:56 przez dark972, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 11:16

to co widzisz przez wlot do obudowy EGR to pikuś, prawdziwy syf będzie dopiero na wlocie do kolektora ssącego, zdemontuj lepiej cały kolektor ssący (popsikać najpierw na śruby WD40 i odczekać 30 min.) będzie łatwiej a dopiero potem EGR i dopiero jak wyczyścisz to jest sens go zaślepić w miejscach wskazanych przez Ciebie na foto - wystarczy tylko w jednym miejscu - najlepiej od razu przy kolektorze wydechowym i będzie OK a jak już będziesz miał kol. ssący na wierzchu to wtedy masz łatwy dostęp do dźwigni zmiennej geometrii przy turbo.


Obrazek

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw paź 01, 2009 11:44

Tobi80 pisze:odpal silnik i zakładaj i zdejmuj wężyk na gruszce przy turbinie i zobacz czy sztanga pracuje .
Odpaliłem silnik, ale na wolnych obrotach nie rusza się ta sztanga.
Z cegłą na gazie, czyli ok.2,3K obr / min tez sie nie ruszała...a zdejmowałem przewód od gruszki z drugą koncówką przy N75 a to chyba to samo co bezpośrednio przy niej ?
Sztomel pisze: sprawdź ręką tę dźwignię jak i czy się ona porusza bo w przeciwnym razie dalej będziesz się głowił o przyczynę przeładowania.
Reką od góry oczywiście próbowałem ruszać tą sztangą na której końcu jest nakrętka od regulacji. Ruch sztangi i gruszki max. 1cm. Jednak po kilkakrotnym dmuchaniu w przewód i ręcznym szarpaniu sztangi jakby ten zakres się zwiększył. Po probnej jeździe na 4 biegu pociągnąłem ok4K./ obr a na piatym ponad 3K. i dopiero notlauf.

Jak duży powienien być ruch tej sztangi ręką czy dmuchając ? i jak wysoko macie nakrętkę na tej sztandze, bo u mnie coś na samej górze a sama sztnga / śruba dotkliwie podrapana, jakby ją ktoś intensywnie szarpał.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 11:59

zakres ruchu sztangi to 1.8 do 2 cm ale co znaczy :
dark972 pisze:Ruch sztangi i gruszki max. 1cm
to grucha też się rusza ? ktoś zapomniał ją dokręcić :helm:
dark972 pisze:i jak wysoko macie nakrętkę na tej sztandze, bo u mnie coś na samej górze a sama sztnga / śruba dotkliwie podrapana, jakby ją ktoś intensywnie szarpał.
nakrętka jest na końcu sztangi ale od strony gruchy i jest to nakrętka kontrująca więc albo coś inaczej to opisujesz albo ...


Obrazek

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw paź 01, 2009 12:57

Sztomel pisze:to grucha też się rusza ? ktoś zapomniał ją dokręcić
nie rusza się. .. :) Źle to napisałem.

Co do nakrętki to jak jest sztanga, to jest na ona jest na końcu od str. gruchy, jakieś 1cm. od góry. Nadal w/g. mnie ruch jest max. 1cm.
Ruch sztangi jest połaczony bezpośrednio z łopatkami turbiny / tak ? Jeżeli pisze bzdury to proszę o wyrozumiałość. To jest możliwe by szarpiąc nią góra / dół jakoś zwiększyc zakres łopatek w turbinie i tym samym jakby ja naprawić ?
Dlaczego pytam.... bo spekuluję że ten mój majster mógł mnie w konia zrobic i kasę wziąc za free :grrr: szczególnie ,że po owym czyszczeniu przejeździłem poniżej 1K. a ślady na sztandze tez by o tym świadczyły....
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 13:04 przez dark972, łącznie zmieniany 2 razy.



chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » czw paź 01, 2009 14:05

z tego co widzę to jest sztanga zapieczona trzeba zdjąć od dołu tą gruchę odkręcić te śrubki i tam jest takie zabezpieczenie osobiscie zgubiłem je ale pasuje od nitownicy ręcznej^^ zdejmiesz wtedy WD40 odczekałem i ruszałęm tą sztangą a i nie ruszaj śrub ! nie staraj się zmieniac wysokości tej sztangi :> odkrecasz aby mocujące sruby i zdejmujesz zabezpieczenie z góry sztangi. Mój problem polegał że do 2 k był muł a powyżej szedł jak burza u Ciebie może byc odwrotnie zależności na którym poziomie się sztanga zatrzymała u Ciebie u mnie na górze:) co do czyszczenia turbiny podaję Ci linki które mi podali

http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_czysz ... 377.0.html

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086

ogólnie przeczyściłem tez zawór n70 i wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe :)
na vagu jakieś błędy wyskakują CI ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości